Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Hellfest kijkt te bezuinigen op de vrijdag? Manowar als headliner evenals een mainstage met alleen Franse bands?
Wel apart dat mensen steigeren als Within Temptation headlined in de Benelux, maar als een middelmatige band als Gojira in Frankrijk een mainstage afsluit....
Als je kijk naar Europese festivals heb je meer kans om potentiële GMM-namen te voorspellen, dan op USA festivals (over het algemeen gericht op USA bands).

Fortarock: Amon Amarth (Headliner), Symphony X

Into the Grave: POWERWOLF (Headliner), ANTHRAX,, QUEENSRŸCHE, HYPOCROSY, MESHUGGAH, BATTLE BEAST, SACRED REICH, SICK OF IT ALL, TESTAMENT, PRONG, CROBOT, ALIEN WEAPONRY, JINJER,

Hellfest: Dream Theater, ZZ-top, Stone Temple Pilots (mogen van mij alle 3 wegblijven...maar allemaal mogelijke GMM namen)


 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Middelmatige band als Gojira :lol:

Veel beter krijg je ze echt niet tegenwoordig....

1.000 x liever Gojira dan Amon Amarth, Powerwolf en Sabaton met hun playmobil-metal.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Hahaha what the Hell?
De shows van Ayreon in Tilburg zijn allemaal uitverkocht..oke..
Maar de mensen komen uit 64 verschillende landen naar Nederland om Ayreon te zien :O.
Dat is echt gaaf..hopen in 2020 Ayreon als headliner op verschillende festivals.

 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.088
2.217
Ik denk anders wel dat Manowar een stevige hap uit het budget neemt, veel meer dan zo'n Within Temptation. Eigenlijk zou je eerder kunnen stellen dat Graspop het daar op save probeert te spelen.
Blijft wel hopen dat Slayer de boel daar afsluit in Dessel, voor die laatste keer zouden ze dat wel eens mogen doen. Lekker anderhalf uur een laatste keer knallen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.407
11.185
Hahaha what the Hell?
De shows van Ayreon in Tilburg zijn allemaal uitverkocht..oke..
Maar de mensen komen uit 64 verschillende landen naar Nederland om Ayreon te zien :O.
Dat is echt gaaf..hopen in 2020 Ayreon als headliner op verschillende festivals.

Heb me kaartje voor de vrijdag binnen! Was geweldig dit jaar op GMM. Verwacht niet dat ze dat soort dingen zullen gaan, willen liveshows exclusief en klein houden.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
l een middelmatige band als Gojira in Frankrijk een mainstage afsluit….
Oei. Hier zeg je toch iets gewaagds
Gojira is een Franse band, voor hun is Gojira wat voor Nederland Within Temptation of Epica is. Een grote naam die wereldwijd toch redelijk veel publiek trekt. Dus voor een festival als Hellfest is dit toch een (sub)headliner van kwaliteit.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Is Within Temptation in België trouwens zoveel groter dan in Frankrijk?

En het valt me nu pas op dat de MS2 op vrijdag '100% Frenchies' is, en op zondag '100% Thrash'. Wel een leuke manier om je podium in te delen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
graspop20 wrote:
Hahaha what the Hell?
De shows van Ayreon in Tilburg zijn allemaal uitverkocht..oke..
Maar de mensen komen uit 64 verschillende landen naar Nederland om Ayreon te zien :O.
Dat is echt gaaf..hopen in 2020 Ayreon als headliner op verschillende festivals.

Heb me kaartje voor de vrijdag binnen! Was geweldig dit jaar op GMM. Verwacht niet dat ze dat soort dingen zullen gaan, willen liveshows exclusief en klein houden.
Voor mij is het zondagavond geworden. Wilde eigenlijk op zaterdag (of anders vrijdag) gaan, maar vrouwlief (die geïnstrueerd was om in de voorverkoop direct kaartjes te kopen) was enkele uren te laat, waardoor de zaterdag en vrijdag al uitverkocht waren.. :(
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Is Within Temptation in België trouwens zoveel groter dan in Frankrijk?

En het valt me nu pas op dat de MS2 op vrijdag ‘100% Frenchies’ is, en op zondag ‘100% Thrash’. Wel een leuke manier om je podium in te delen.
Vind ik zelf ook wel mooi, zouden meer festivals moeten doen.
Maar ik begrijp dat het voor festivals gunstiger zal zijn om bands uit gelijke/vergelijkbare genres te spreiden over dagen, om zo meer weekendkaarten i.p.v. dagkaarten te verkopen. En natuurlijk zal het ook niet altijd logistiek mogelijk zijn om al die bands op één dag samen te krijgen.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Is Within Temptation in België trouwens zoveel groter dan in Frankrijk?

En het valt me nu pas op dat de MS2 op vrijdag ‘100% Frenchies’ is, en op zondag ‘100% Thrash’. Wel een leuke manier om je podium in te delen.

Wel leuk inderdaad, maar het lijkt ook op een verknipte bezuiniging.
Als je het in Benelux zou doen, Met Epica/Channel Zero als headliner..moet je nog 7/8 bands plaatsen uit de Benelux...
in Ned heb je voornamelijk female-fronted bands...maar ik denk dat je een redelijke variatie kun zetten...
Channel Zero - Epica - Vandenberg Moonkings - For Al We Know - Delain - Picture - King Hiss - MaYan - Arkangel - Izegrim - Kingfisher Sky - Legion of the Damned - Vengeance - End of The Dream - Voltage - Asrai -after All - No Turning Back - Diablo blvd - Asphyx - The Charm The Fury - Ancient Rites - Maiden United - Detonation - Drain Life - Fenris - God Dethroned - Anneke van Giersbergen - Heidevolk - Slechtvalk - Mennen -Myrkvar - Aborted - Amenra - Powerstroke - Iron Mask - Spoil Engine - Enthroned- Carach Angren...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.600
4.806
Teake Rooks wrote:
Is Within Temptation in België trouwens zoveel groter dan in Frankrijk?

En het valt me nu pas op dat de MS2 op vrijdag ‘100% Frenchies’ is, en op zondag ‘100% Thrash’. Wel een leuke manier om je podium in te delen.

Wel leuk inderdaad, maar het lijkt ook op een verknipte bezuiniging.
Als je het in Benelux zou doen, Met Epica/Channel Zero als headliner..moet je nog 7/8 bands plaatsen uit de Benelux…
in Ned heb je voornamelijk female-fronted bands…maar ik denk dat je een redelijke variatie kun zetten…
Channel Zero – Epica – Vandenberg Moonkings – For Al We Know – Delain – Picture – King Hiss – MaYan – Arkangel – Izegrim – Kingfisher Sky – Legion of the Damned – Vengeance – End of The Dream – Voltage – Asrai -after All – No Turning Back – Diablo blvd – Asphyx – The Charm The Fury – Ancient Rites – Maiden United – Detonation – Drain Life – Fenris – God Dethroned – Anneke van Giersbergen – Heidevolk – Slechtvalk – Mennen -Myrkvar – Aborted – Amenra – Powerstroke – Iron Mask – Spoil Engine – Enthroned- Carach Angren…

wiegedood, oathbreaker, ostrogoth, nasty (iedereen vergeet blijkbaar dat België ook een duitstalige gemeenschap heeft)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.600
4.806
Jera on air lost de affiche, crystal lake wil ik wel graag zien over komen
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
graspop20 wrote:
l een middelmatige band als Gojira in Frankrijk een mainstage afsluit….

Oei. Hier zeg je toch iets gewaagds
Gojira is een Franse band, voor hun is Gojira wat voor Nederland Within Temptation of Epica is. Een grote naam die wereldwijd toch redelijk veel publiek trekt. Dus voor een festival als Hellfest is dit toch een (sub)headliner van kwaliteit.

De volgende keer dat Gojira naar GMM komt, zijn ze volgens mij ook gewoon headliner. Een van de beste acts op het moment.
Sabaton en Volbeat headlinen trouwens ook GMM, wat ze dan weer in het buitenland vreemd vinden.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Gojira is de volgende keer dat ze op Graspop staan echt geen headliner hoor. En dat zeg ik niet alleen omdat ik het persoonlijk een saaie liveband vindt, waarbij op het podium nauwelijks iets noemenswaardigs te zien valt, maar gewoon omdat Gojira bij lange na nog niet in zalen van het kaliber Sportpaleis en Ziggo Dome optreedt.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Gojira is de volgende keer dat ze op Graspop staan echt geen headliner hoor. En dat zeg ik niet alleen omdat ik het persoonlijk een saaie liveband vindt, waarbij op het podium nauwelijks iets noemenswaardigs te zien valt, maar gewoon omdat Gojira bij lange na nog niet in zalen van het kaliber Sportpaleis en Ziggo Dome optreedt.

De enige headliners van de laatste jaren die een sportpaleis heeft gevuld zijn Iron Maiden en Rammstein. De rest kan Vorst Nationaal niet uitverkopen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
sledgehammer wrote:
Gojira is de volgende keer dat ze op Graspop staan echt geen headliner hoor. En dat zeg ik niet alleen omdat ik het persoonlijk een saaie liveband vindt, waarbij op het podium nauwelijks iets noemenswaardigs te zien valt, maar gewoon omdat Gojira bij lange na nog niet in zalen van het kaliber Sportpaleis en Ziggo Dome optreedt.

De enige headliners van de laatste jaren die een sportpaleis heeft gevuld zijn Iron Maiden en Rammstein. De rest kan Vorst Nationaal niet uitverkopen.
Ik heb niets gezegd over uitverkopen. Als Kiss en Slipknot niet om de drie jaar op Graspop zouden staan, zouden ze waarschijnlijk in het Sportpaleis optreden (zoals Kiss nu in Nederland de Ziggo Dome geboekt heeft.) En Within Temptation heeft al eens in het Sportpaleis opgetreden. Die bands zijn gewoon een of twee klassen groter dan Gojira. En dus zijn zij hoofdacts (als Maiden en Rammstein niet beschikbaar zijn) en mag Gojira blij zijn als ze in de vooravond op het hoofdpodium staan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.642
3.314
Dool mag ook wel op een Benelux-dagje. Die staan trouwens op Hellfest dacht ik.
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Ik lees net op Facebook dat System of a Down een festival in Amerika bekend heeft gemaakt. Nu hebben Resurrectionfest en Fortarock nog een headliner bekend te maken en Graspop heeft nog wel wat grote namen nodig. Resurrectionfest maakt begin 2019 hun laatste headliner bekend. Zou dat niet System of a Down kunnen zijn? Groot genoeg om Resurrectionfest en Fortarock te headlinen en een degelijke naam op de Graspop poster. Ideeën? (Mij maak je er overigens totaal niet blij mee, maar toch)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken