graspop camping boneyard vragen

energydrank

Playlistbediener
20 feb 2023
5
17
hi allen,

dit jaar (2023) wordt onze eerste graspop ervaring. na vorig jaar Dynamo metalfest wouden we dit jaar iets groter gaan.
we gaan met een groep van 6 personen het hele weekend naar graspop, nu vroegen wij ons af tot in hoeverre camping Boneyard snel vol raakt in verband met de vol=vol regel.
nu had ik al gezien dat op woensdag de camping al opengaat om 15 uur voor mensen met een vol weekend ticket, is het aan te raden ook direct al aanwezig te zijn op woensdag omdat het anders te snel vol raakt?

alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring.
Energydrank
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
hi allen,

dit jaar (2023) wordt onze eerste graspop ervaring. na vorig jaar Dynamo metalfest wouden we dit jaar iets groter gaan.
we gaan met een groep van 6 personen het hele weekend naar graspop, nu vroegen wij ons af tot in hoeverre camping Boneyard snel vol raakt in verband met de vol=vol regel.
nu had ik al gezien dat op woensdag de camping al opengaat om 15 uur voor mensen met een vol weekend ticket, is het aan te raden ook direct al aanwezig te zijn op woensdag omdat het anders te snel vol raakt?

alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring.
Energydrank
Ik zou proberen om woensdag aanwezig te zijn als je een plek voor meerdere tenten wil vinden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
hi allen,

dit jaar (2023) wordt onze eerste graspop ervaring. na vorig jaar Dynamo metalfest wouden we dit jaar iets groter gaan.
we gaan met een groep van 6 personen het hele weekend naar graspop, nu vroegen wij ons af tot in hoeverre camping Boneyard snel vol raakt in verband met de vol=vol regel.
nu had ik al gezien dat op woensdag de camping al opengaat om 15 uur voor mensen met een vol weekend ticket, is het aan te raden ook direct al aanwezig te zijn op woensdag omdat het anders te snel vol raakt?

alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring.
Energydrank
Hi, welkom op het forum!

Mijn ervaring met de camping is elk jaar anders. Komt ook omdat ze steeds met nieuwe systemen werken. Het ene jaar is het vinden van een plek op de camping een peulenschil en is er zat ruimte, terwijl er ook jaren zijn geweest dat het echt goed zoeken was en de camping overvol leek. Wat me wel opvalt is dat er elk jaar weer mensen hun tentje moeten opzetten op erg ongunstige plekken, zoals vlak voor de toiletten of verspreid over de camping tussen andere tenten in. Dus als je die mogelijkheid hebt, zou ik zeker niet wachten op donderdagochtend om te arriveren. De kans dat je dan op z'n minst veel tijd kwijt bent met het langs de poorten geraken en een (fijne) plek op de camping te vinden, is vrij groot. Dan begint je festival ook niet lekker, als je aan het racen bent tegen de klok om alles op tijd te hebben staan alvorens de eerste bands beginnen. Die beginnen waarschijnlijk ook al om 12u, dus dat is vrij vroeg.

Een andere optie, wat wij ook wel hebben gedaan, is als niet iedereen op woensdag al naar Dessel kan om als groep die wel een dag van tevoren gaat alvast alle tenten mee te geven, zodat die in elk geval staan. Wij lieten dan wat van onze andere spullen achter bij de groep die een dag later kwam, zodat het sjouwen evenredig verdeeld bleef.

Vol = vol is trouwens onzin, er is plek voor iedereen op de camping. De organisatie bouwt ook altijd een marge in met de lijnen, zodat de security desgewenst wat extra plekken kan creëren door wat lijnen te verleggen. Maar als jij één van diegenen bent die daarvan afhankelijk is, is ook niet fijn. Dan ben je zogezegd veel tijd kwijt. Maar er is naar mijn weten nog nooit iemand van de camping weggestuurd omdat er geen plek meer was. Dat zou ook wel heel slecht zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ik doe al jaren geen camping meer maar heb ooit wel op de camping gestaan en heb enkele jaren ook met Inter meegewerkt en daar waren camping shiften bij (Inter = organisatie die het festival probeert toegankelijk te maken voor rolstoelgebruikers en mensen met een beperking)


Vanuit mijn beide ervaringen: probeer zo vroeg mogelijk te komen. Meestal beginnen ze vanaf het voorste stuk te vullen en meer en meer naar achter. Al kan het ook voorvallen dat ze vanachter beginnen en naar voren komen. Zelf niet meegemaakt maar in zo een geval zou ik een paar uur zelfs wachten zelf voor ik opstel. Daarom echt waar probeer op woensdag te komen. De intercamping was ook snel gevuld en toen hebben ze plek bij gecreëerd onder meer op enkele kleine grasveldjes in de industrie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Ik zou proberen om woensdag aanwezig te zijn als je een plek voor meerdere tenten wil vinden.
Niet als ze het zo doen als vorig jaar, toen hadden ze de halve camping gereserveerd voor mensen die op donderdag aan kwamen. Als je woensdagavond aankwam had je een slechtere plek dan dat je op donderdagochtend aan kwam.

Wij kwamen op de donderdag aan rond 11 uur en er was meer dan genoeg plek nog in ieder geval.

Geen idee of het anders zal zijn dit jaar, aangezien nu de camping voor iedereen open is op woensdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Niet als ze het zo doen als vorig jaar, toen hadden ze de halve camping gereserveerd voor mensen die op donderdag aan kwamen. Als je woensdagavond aankwam had je een slechtere plek dan dat je op donderdagochtend aan kwam.

Wij kwamen op de donderdag aan rond 11 uur en er was meer dan genoeg plek nog in ieder geval.

Geen idee of het anders zal zijn dit jaar, aangezien nu de camping voor iedereen open is op woensdag.
Dat was een ramp op woensdag. Ze controleerden niet wie er allemaal die combi-plus kaarten hadden en wie niet. Dus bleken duizenden mensen zonder kaart al op de camping te staan, terwijl ze maar voor een beperkt aantal mensen ruimte hadden gereserveerd. Dacht je voor wat extra geld de luxe van relaxed opbouwen te hebben gekocht, bleek het in de praktijk één van de meest stressvolle edities ooit op de camping te zijn. Maar goed, daar zullen ze ongetwijfeld weer van hebben geleerd.
 

energydrank

Playlistbediener
20 feb 2023
5
17
dank allen voor de reacties, conclusie: probeer er woensdag al te zijn, en het liefste ietsje aan de vroege kant.

hopelijk zie ik jullie allen snel op graspop voor degene die gaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken