1. Cult of Luna
2. Death to all
3. Tesseract
4. Wolves in the throne room
5. Ellende
6. Solstafir
7. Mastodon
8. The Gathering
9. Moonspell
10. Corrosion of conformity
De top 3 zijn eigenlijk alledrie heel erg aan elkaar gewaagd om hun eigen redenen.
Cult of Luna kan me op een of andere manier live elke keer weer versteld doen staan, Death to all was snedig, hard en extreem strak, puur genieten!
Tesseract was de verrassing van het weekend voor mij, een eerdere set op alcatraz was een grote teleurstelling waar ik na enkele nummers vertrok en nu werd ik de tent binnen gezogen doordat zij als eerste band (waarvan ik het zag alleszins) alle schermen in gebruik namen. Dat je daar beeldmateriaal voor voorziet verdient al wat aandacht, maar daar heb ik dan de helft van de tijd met open mond staan toekijken en luisteren in puur ongeloof. Dat dit dezelfde band kan zijn als wat ik op alcatraz voor de kiezen kreeg is haast niet te geloven. Zang was fantastisch, band speelde goed, achtergrondzangeressen gaven iets extra en de beelden maakten het af. Alles klopte aan hun performance, juiste sfeertje werd gecreëerd, interactie naar het publiek klopte. Ik zou er zo voor tekenen om exact diezelfde set nogmaals te beleven!
Eervolle vermelding voor Kanonenfieber, Avatar, Septicflesh, Anthrax, Three days grace (Adam!!), het 2e deel van The Offspring waar we toch nog naartoe zijn gegaan toen de regen wat minder was en een dik feestje werd, het onweer op zaterdagnacht van onder onze tarp.