GMM Marquee Bracket

Ministry - Paradise Lost: 0-10
Ik lust best wel wat industrial, en vind Ministry best vet, maar Paradise Lost is nu eenmaal Paradise Lost, no contest. 😎

Terror - Pendulum: 0-10
Niet dat ik een hekel aan hardcore heb, maar ik kom er eigenlijk ook nooit aan toe, het zijn toch meestal de metalbands die het winnen.
Maar sowieso was het voor mij al een kansloze zaak voor Terror tegen Pendulum.
Man, wat was me dat toch een feestje! Was nog wel te laat (wedstrijd Oranje nog afgekeken met vrienden), en kreeg al te horen dat je niet meer binnen kwam, maar heb me toch via de zijkant een weg naar helemaal vooraan gebaand, en daar heb ik zeker geen spijt van! Een uitzinnige menigte en dreunende vloeren (met een gat in de vloer als gevolg)! 😅
Wie zegt dat metalheads niet van een dansfeestje houden? 🤘

Apocalyptica - Pennywise: 8-2
Pennywise leuk, maar Apocalyptica doet mij toch wat meer.

DevilDriver - Danzig: 7-3
Ok, moet bekennen dat ik DevilDriver eigenlijk nog nooit echt beluisterd heb.
Maar na wat inluisteren kom ik tot de conclusie dat ik toch wel iets gemist heb, klinkt eigenlijk gewoon heel goed!
Bij een volgende gelegenheid ga ik ze dan ook zeker proberen te zien.
Danzig heb ik niet heel veel mee, maar ook niet tegen. Muziek kan ik best wel pruimen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Haha die pendulum video
Wat een bagger kwaliteit
en toen zag ik opeens volop mijn eigen gezicht in beeld
dat was even schrikken
Haha, ik probeerde inderdaad een beetje de sfeer en chaos van dat optreden te vangen.
Was me nog niet eens opgevallen dat jij erin zat! 😅

Ik zoek in principe naar een kwalitatief (relatief) goed live filmpje en/of een optreden op Graspop (liefst van het jaar waarin de band daadwerkelijk headliner in de Marquee was).
Voor de ene band is dat wat makkelijker dan voor de andere, zo blijkt wel.. 😉

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ministry - Paradise Lost: 10-0
Apocalyptica - Pennywise: 10-0
DevilDriver - Danzig: 10-0

Ministry - Paradise Lost: 6-4
Apocalyptica - Pennywise: 7-3
DevilDriver - Danzig: 4-6

Ministry - Paradise Lost: 8-2
Paradise Lost al veel meer beluisterd dan Ministry, maar live staat Ministry als een huis. Je moet er voor zijn, maar ik hou van die muur van geluid. En in dit spelletje laat ik de live optredens toch de doorslag geven.

Al wie erbij was, weet dat er iets magisch gebeurd is twee jaar geleden. @won666: ik vind ze best goed ook op de Lokerse Feesten, maar kwam nog niet in de buurt van het feestje op Graspop. Met Terror heb ik sowieso niets.

Apocalyptica - Pennywise: 4-4
Billijk gelijkspelletje, maar komen alletwee niet in de buurt van Ministry of Pendulum.

DevilDriver - Danzig: 0-0
Devildriver ken ik wel van naam, maar zou ze al moeten opnieuw in luisteren, zoveel moeite ga ik nu even niet doen. Danzig niet echt mijn ding.

• Leuk
Waarderingen: won666
Ministry - Paradise Lost: 5 - 5
Terror - Pendulum: 0 - 10
Apocalyptica - Pennywise: 3 - 7
DevilDriver - Danzig: 0 - 10

was al ff vergeten dat deze bestond :LOL:

Iced Earth - Lamb Of God: 8-2
Suicidal Tendencies - Death Angel:10-0
Satyricon - Amenra: 0-10
Biohazard - Polyphia: 10-0

Iced Earth - Lamb Of God: 10-0
Ja, ondanks alles.... Ik heb zulke geweldige sets van Iced Earth mogen beleven in de Marquee. Bijna zeker dat ik hier de verliezende partij aan het supporten ben, maar ik heb gewoon hele goeie herinneringen aan die band. En ik vind zoveel van hun nummers fantastisch. Lamb of God, daarentegen... Ik ben dan weer één van de weinige metalheads die helemaal niets heeft met die band. Wat een suffe composities. En Randy zijn stem is overrated.

Suicidal Tendencies - Death Angel: 5-3
Tsja, allebei wel hun sporen verdiend gedurende de jaren. Maar ook allebei niet echt relevant meer. Suicidal dan maar omdat hun legacy nog ietsje groter is.

Pfoeh ja... Ik heb weinig tegen Satyricon, maar Amenra benadert voor mij wel heel erg de status van ultieme Marquee headliner. Zij gaan hopelijk heel ver geraken in dit spelletje.

Biohazard - Polyphia: 0-3
Mweh, ik vind beiden geen geschikte Marquee bands, laat staan headliners. Biohazard hoort op de Jupiler en Polyphia in de Metal Dome (als ze al op Graspop horen).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Iced Earth - Lamb Of God: 0-10
Itt Corey hebben we hier te maken met een echte engnek
Suicidal Tendencies - Death Angel:10-0
Biohazard - Polyphia: 10-0

Iced Earth - Lamb Of God: 0-10
Ik heb bitter weinig met Iced Earth, LoG daarentegen...

Suicidal Tendencies - Death Angel: 5-5
Wat mij betreft gelijkwaardig: belangrijke namen in hun genre met een goede live reputatie zonder dat ze een breed publiek aanspreken. Al lijkt Suicidal Tendencies tegenwoordig een hipsterpubliek aan te spreken.

Satyricon - Amenra: 0-0
Amenra is een band waar ik echt niet in slaag om er in te komen. Satyricon heb ik nooit live gezien en nooit uitgebreid naar geluisterd.

Biohazard - Polyphia: 2-7
Polyphia was echt wel lachen toen ik zag. Gejengel uit hun gitaar toveren en ondertussen crowdsurfers vragen. Was ergens vreemd, maar zeker uniek en entertainend. Het resterende punt doneer ik aan de mensen die de toog net naast de ingang van de Marquee bemannen.

Iced Earth - Lamb Of God: 5 - 5
Moeilijk. Heel moeilijk! Een van de weinige bands die mijn twee favoriete genres naast metal core , zijn thrash en power metal, combineren. Maar tegelijkertijd al jaren niet meer relevant, en ik heb het moeilijk met Jon te supporten. Al is manslaughter natuurlijk ook niet zomaar "iets" maar Jon was roekeloos waar Randy enkel instond voor z'n eigen veiligheid (remember Dimebag Darrel?). Moeilijk. Qua muziek is misschien Iced Earth nog net ietsje meer mijn ding, Lamb Of God heeft ook dat thrasy iets maar er is ook wat veel ruimte naar mijn goesting voor groove en redneckerij. Ofzoiets.

Suicidal Tendencies - Death Angel: 2 - 8
Nog zone motherfucker van een keuze. Maar de laatste keer dat ik Suicidal Tendencies zag vond ik ze eigenlijk zwak. Slecht geluid, daardoor veel energie die verloren gaat. En ik heb filmpjes gezien waarin die zanger een marathon bijeen loopt, als hij op Jera On Air enkele jaren al aan de 200 meter kwam zal het al veel zijn geweest. Death Angel daarentegen zijn altijd mega strak live. En daarom voor mij eerder Death Angel. Ze hebben ook hier een daar iets meer dat donker randje in hun muziek waar ST constant klinkt als party en meer op de Mainstage hoort vind ik. Maar hun teksten kunnen wel heel donker ook zijn maar toch.

Satyricon - Amenra: 1 - 9
Amenra dan toch. Belgen toch maar boven. Satyricon heb ik ooit in de toenmalige Biebob nog gezien in de veronderstelling dat ik dat een leuke band vond, maar eigenlijk vond ik het maar oer saai en ben daarna m'n interesse in die band verloren. Een "leuk voor even maar niet voor m'n hele leven" band zeg maar.

Biohazard - Polyphia: 10 - 0
Ik heb absoluut niks met Polyphia. Ook niet mer Biohazard maar daarvan heb ik tenminste al wel toffe shows gezien! En ik vind Billy Bio een kei sympathieke vriendelijke man, ooit even mee gebabbeld op Antwerp Metal Fest

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Satyricon - Amenra: 9 - 1
Amenra dan toch. Belgen toch maar boven. Satyricon heb ik ooit in de toenmalige Biebob nog gezien in de veronderstelling dat ik dat een leuke band vond, maar eigenlijk vond ik het maar oer saai en ben daarna m'n interesse in die band verloren. Een "leuk voor even maar niet voor m'n hele leven" band zeg maa
Uhh, die score komt niet echt overeen met je toelichting.. 🧐

Iced Earth - Lamb Of God: 6-4
Tja, wie hier al een tijdje langer meeloopt kent wellicht nog wel mijn oude gebruikersnaam en avatar, die ik na de bestorming van het Capitool in 2021 maar snel vervangen heb... 😖
Toch blijft het natuurlijk fantastische muziek, die ik zo heel af en toe nog wel eens beluister.
Nu heeft hij zijn straf natuurlijk wel uitgezeten en spijt betuigd, en een reünie is inmiddels ook niet meer ondenkbaar. Mocht het daar ooit van komen, dan zal ik waarschijnlijk toch wel weer vooraan staan. 💁‍♂️
Lamb Of God heb ik nog steeds niet live gezien, maar kijk ik wel naar uit op Alcatraz dit jaar.
Misschien dat ik daarna anders erover denk, maar voor nu geef ik Iced Earth toch net het voordeel.

Suicidal Tendencies - Death Angel: 0-0
Kan ik allebei niks mee, laat ik aan me voorbij gaan.

Satyricon - Amenra: 6-4
Poeh, een lastige...
Satyricon heb ik eigenlijk pas een jaar geleden ontdekt in het voorprogramma tussen Rotting Christ en Behemoth in 013. Daarvoor had ik ze altijd afgedaan als generieke black metal, maar bij het inluisteren bleek ik daar toch naast te zitten. Eigenlijk gewoon een hele toffe band met lekkere, toegankelijke, haast 'catchy' (een woord dat je niet snel associeert met black metal 😅) nummers die lang in je hoofd blijven hangen (The Pentagram Burns 🤘, K.I.N.G., Black Crow on a Tombstone, Mother North), enkele zelfs met clean vocals (Phoenix :cool:🖤). Ze doen me eigenlijk veel denken aan Carach Angren, die tot mijn favorieten behoren.
Amenra is natuurlijk een topband, met zeer intense nummers die tot diep in je ziel kunnen snijden. En als het me raakt, dan raakt het me ook hard. Maar het hangt ook van het moment af, soms raak ik er niet zo makkelijk in, en dan kan het ook wel snel gaan vervelen.
Satyricon krijgt daarom toch net het streepje voor van mij, ook al zijn ze vanzelfsprekend kansloos tegen Amenra.

Biohazard - Polyphia: 1-0
Polyphia heb ik geprobeerd in te komen, en het is muzikaal gezien ongetwijfeld geniaal, maar dat eindeloze gepingel werkt bij mij nogal snel op de zenuwen...
Biohazard heb ik niet veel mee, maar is toch een heel klein beetje jeugdsentiment, daarom krijgen ze nog een puntje.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Iced Earth - Lamb Of God: 6-4
Tja, wie hier al een tijdje langer meeloopt kent wellicht nog wel mijn oude gebruikersnaam en avatar, die ik na de bestorming van het Capitool in 2021 maar snel vervangen heb... 😖
Toch blijft het natuurlijk fantastische muziek, die ik zo heel af en toe nog wel eens beluister.
Nu heeft hij zijn straf natuurlijk wel uitgezeten en spijt betuigd, en een reünie is inmiddels ook niet meer ondenkbaar. Mocht het daar ooit van komen, dan zal ik waarschijnlijk toch wel weer vooraan staan. 💁‍♂️
Lamb Of God heb ik nog steeds niet live gezien, maar kijk ik wel naar uit op Alcatraz dit jaar.
Misschien dat ik daarna anders erover denk, maar voor nu geef ik Iced Earth toch net het voordeel.

Suicidal Tendencies - Death Angel: 0-0
Kan ik allebei niks mee, laat ik aan me voorbij gaan.

Satyricon - Amenra: 6-4
Poeh, een lastige...
Satyricon heb ik eigenlijk pas een jaar geleden ontdekt in het voorprogramma tussen Rotting Christ en Behemoth in 013. Daarvoor had ik ze altijd afgedaan als generieke black metal, maar bij het inluisteren bleek ik daar toch naast te zitten. Eigenlijk gewoon een hele toffe band met lekkere, toegankelijke, haast 'catchy' (een woord dat je niet snel associeert met black metal 😅) nummers die lang in je hoofd blijven hangen (The Pentagram Burns 🤘, K.I.N.G., Black Crow on a Tombstone, Mother North), enkele zelfs met clean vocals (Phoenix :cool:🖤). Ze doen me eigenlijk veel denken aan Carach Angren, die tot mijn favorieten behoren.
Amenra is natuurlijk een topband, met zeer intense nummers die tot diep in je ziel kunnen snijden. En als het me raakt, dan raakt het me ook hard. Maar het hangt ook van het moment af, soms raak ik er niet zo makkelijk in, en dan kan het ook wel snel gaan vervelen.
Satyricon krijgt daarom toch net het streepje voor van mij, ook al zijn ze vanzelfsprekend kansloos tegen Amenra.

Biohazard - Polyphia: 1-0
Polyphia heb ik geprobeerd in te komen, en het is muzikaal gezien ongetwijfeld geniaal, maar dat eindeloze gepingel werkt bij mij nogal snel op de zenuwen...
Biohazard heb ik niet veel mee, maar is toch een heel klein beetje jeugdsentiment, daarom krijgen ze nog een puntje.

3:33, mooi tijdstip om te reageren. Jammer dat ik niet om 6:66 kan reageren.. 🤔

Iced earth - Lamb of god 0-10
ST - DA 0-0
Satyricon - Amenra 0-10
Biohazard - Polyphia 0-0

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo
Iced earth - Lamb of god 0-10
ST - DA 0-0
Satyricon - Amenra 0-0
Biohazard - Polyphia 0-0

Van Lamb of god heb ik ook daadwerkelijk een fantastische headline set mogen meemaken in de marquee. Fenomenale live band natuurlijk dit.

Ook als LoG niet één van mijn favoriete bands geweest had ik alles tegenover Iced Earth wel 10 punten gegeven, alleen President was nog wat spannend geweest

Users who are viewing this thread