UK Glastonbury 2024

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Emily Eavis staat er wel om bekend om straight up te zeggen dat iemand niet komt als er een onwaar gerucht plots heel groot wordt. Dat ze het niet ontkent, zegt eigenlijk best veel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Dua Lipa - Coldplay zou ik voor tekenen. Madonna hoeft van mij niet zo. Pulp of Blur (of de droom, Talking Heads) zou erg tof zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Eigenlijk hebben ze alle drie wel nood aan een grote productie om hun popshows te ondersteunen. Coldplay misschien wel nog het minste van de drie. Dua Lipa heeft ook steeds tig dansers, mooie visuals etc. bij.. Ik geloof niet echt in het gerucht van Madonna overigens. Eavis gaat ook niet zeggen dat alle geruchten waar zijn natuurlijk, anders is de pret er voor hen ook af. :p
Als Dua Lipa haar productie kon doen op de kleinere Orange main stage op Roskilde, lukt Glastonbury ook wel.
 

Guz

Nieuw lid
25 nov 2023
1
0
Al lange tijd sporadisch aan het meelezen, nooit een account aangemaakt. Nu dus wel, voornamelijk met de vraag of er iemand de tip heeft voor de beste camping wat betreft ligging op het terrein icm looptijd vanaf parkeerplaats. Relatief rustige camping het liefst (niet midden op het terrein of bij een grote dance area). Welke ingang moeten we hebben en is er een aankomsttijd (woensdag) die we daarbij het beste kunnen aanhouden? Bvd
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Als je niet te ver wilt lopen van de parking, zou ik aanraden vanuit het Westen aan te rijden. Zelf wel geen ervaring met parking, volgens mij kan je altijd ergens anders eindigen dan je origineel gepland had.

Vanuit het Westen kan je dan mikken op ingang A of D. Van daaruit zijn enkele rustigere campings makkelijk te bereiken, respectievelijk Darble en het uiterste zuidwesten met o.a. de South Park campings. Nachtlawaai van het terrein ga je nergens volledig kunnen vermijden, maar dat zijn wel je beste opties op dat vlak.

Aankomsttijd hangt volledig af van persoon tot persoon. Wil je de files vermijden en absoluut geen seconde missen, kom dan dinsdagavond aan en pak nog wat slaap in de wagen. Heb je minder haast, kan je beter gewoon ergens op woensdagnamiddag mikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guz

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Als je niet te ver wilt lopen van de parking, zou ik aanraden vanuit het Westen aan te rijden. Zelf wel geen ervaring met parking, volgens mij kan je altijd ergens anders eindigen dan je origineel gepland had.

Vanuit het Westen kan je dan mikken op ingang A of D. Van daaruit zijn enkele rustigere campings makkelijk te bereiken, respectievelijk Darble en het uiterste zuidwesten met o.a. de South Park campings. Nachtlawaai van het terrein ga je nergens volledig kunnen vermijden, maar dat zijn wel je beste opties op dat vlak.

Aankomsttijd hangt volledig af van persoon tot persoon. Wil je de files vermijden en absoluut geen seconde missen, kom dan dinsdagavond aan en pak nog wat slaap in de wagen. Heb je minder haast, kan je beter gewoon ergens op woensdagnamiddag mikken.

Yes, dit is het eigenlijk in een notendop. Het Westen geeft je de meeste flexibiliteit voor het uitzoeken van een goed plekje op de 'minder heftige' gebieden. Althans dat was voor ons vorig jaar het geval.

Loopafstand van de parking heeft ook wel erg te maken met hoelaat je aankomt: als je later dan dinsdagnacht aankomt moet je sowieso rekenen op een goede 20+ minuten lopen naar de poort (de parkings zijn gewoon erg groot en de dichtsbijzijnde lopen logischerwijs het snelst vol).

Darble is eigenlijk het eerste kampeerveld waar je op komt als je door Pedestrian Gate A aankomt. Dat is volgens mij relatief rustig, doordat het wat verder van de meeste podia staat. Ik stond zelf op Oxlyers, wat niet per sé een doorfeestterrein is, maar wel dichtbij de meeste podia voor overdag ligt. Wél hoor je de hele nacht de geluiden van Silver Hayes, maar met oordoppen is dat in mijn ervaring prima te doen. Anders kun je nog een stukje verderop bij Bushy Ground gaan zitten.

Anderszijds is het zeker aan te raden om het iig meer dan eens laat te maken in de SEC, dus dan maakt het allemaal sowieso wat minder uit😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Guz

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Ik kan uit ervaring zeggen dat je Silver Hayes ook best luid tot op Darble hoort 😆 Dan gaat Bushy waarschijnlijk niet veel beter zijn. In het zuidwesten zit je dan natuurlijk met Arcadia. Maar goed, uiteindelijk gaan die allemaal maar door tot 3u, het is inderdaad geen SEC. Ik lag maar 1 keer ruim voor dat uur in mijn tentje dus niet te veel last van gehad.
 

MeesPos

Campingartiest
9 dec 2023
98
29
Wanneer word ongeveer de line-up bekend van Glastonbury? Is dat de komende tijd?
 

MeesPos

Campingartiest
9 dec 2023
98
29
Oh damn, dat is echt zoveel later vergeleken met de andere concerten. Is dat met een reden dat ze dat doen?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Glastonbury heeft op zich geen enkele reden om zich te haasten, verkoopt toch meteen uit.
Voorbije jaren hadden we deze periode wel al steeds minstens 1 headliner maar lijkt er niet op dat er al iets komt voor Nieuwjaar deze keer.
Lineup aankondiging wordt ook ieder jaar wel vroeger en vroeger. Tot 15 jaar geleden mocht je blij zijn als er eind mei een lineup was, nu is dat vrij consistent begin maart.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken