Gehoorbescherming/oordoppen

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Voor alle informatie over oordoppen/oortjes/gehoorbescherming!
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Hier ervaring met Variphone en Pluggerz.
Momenteel Pluggerz in gebruik en zeer tevreden over.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Als je verzekerd bent bij CZ kun je een kortingsvoucher van 25% korting aanvragen voor pluggerz oordoppen op maat bij specsavers.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Ik heb zelf momenteel oortjes waar ook een portofoon in kan (voor werk). Volgensmij zijn deze nieteens rechtlijnig, maar zelfs dan heel fijn. Binnenkort even laten testen of ze nog goed afsluiten en anders voor nieuwe rechtlijnige gaan.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Sinds vorig jaar, na beraad te hebben gepleegd bij enkele forumleden hier, de Pluggerz custom fit music premium besteld. Ik kan het iedereen aanraden. Demping is perfect en filtert een hoop bijgeluiden uit het publiek weg. Verder was na een concert mijn tinnitus aan het luider dan anders, ondanks het dragen van standaard muziek doppen. Nu heb ik daar geen l;ast meer van
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
83
154
Reeds meer dan 15 jaar op maat gemaakte Variphone oordoppen. Ben nu aan mijn tweede paar toe. Na 14 jaar sloot de eerste set wel nog voldoende aan, maar de filter kwam af en toe los. De filter nu laten vastkleven en gebruik de oude set nu nog af en toe als reserve.
Om de twee jaar laat ik controleren of ze nog aansluiten.
Sinds ik mijn oordoppen draag nooit nog met ergere tinitus thuis gekomen dan hoe ik vertrokken was. Helaas, voor ik oordoppen gebruikte onherstelbare schade opgelopen met een permanent piepje tot gevolg. Tja, toen was gehoorbescherming nog absoluut niet cool en nog minder ingeburgerd.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
203
175
Iemand ervaring met Schoonenberg oordopjes?
Ik heb de ProActiv Customized Professional met ER25 filter (gemiddeld 23dB demping, degene met vlakke demping) al sinds 2015. Nooit iets te klagen over gehad. Heb alleen wel iets te lang gewacht met het vervangen van mijn paar, heb nu recent weer nieuwe. Eigenlijk niks over te klagen, behalve dat ik liever ook nog wat filters zou hebben met wat hogere demping, voor de luidere concerten/evenementen. Maar dat zal meer aan mijn persoonlijke situatie liggen (tinnitus).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Iemand ervaring met Schoonenberg oordopjes?

@RubenJS en ik hebben die in ieder geval. Maar ik heb pas 2 of 3 concerten gehad sinds dat ik ze heb…

Tot nu toe prima, maar nog geen festival mee gedaan. Een stuk beter wel dan de standaard oordoppen in ieder geval
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Ik heb de ProActiv Customized Professional met ER25 filter (gemiddeld 23dB demping, degene met vlakke demping) al sinds 2015. Nooit iets te klagen over gehad. Heb alleen wel iets te lang gewacht met het vervangen van mijn paar, heb nu recent weer nieuwe. Eigenlijk niks over te klagen, behalve dat ik liever ook nog wat filters zou hebben met wat hogere demping, voor de luidere concerten/evenementen. Maar dat zal meer aan mijn persoonlijke situatie liggen (tinnitus).

Ik heb volgens mij 10dB demping, dus ben wel benieuwd hoe goed dat dempt op een festival ten opzichte van concerten
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Heb zelf nu Custom Fit DM van Pluggerz. 15dB demping en ben heel tevreden. Sommige concerten heeft het echt mn avond gered, ook rustige concerten. Het dempt ook ruis (praten/bargeluiden).
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
379
129
Enige nadeel is dat ik bij het meezingen het publiek niet hoor. Dat maakt het iets ongemakkelijker.
Hier moest ik ook heel erg aan wennen!

Fijn dat dit topic is aangemaakt. Mijn op maat gemaakte oordoppen (Noizezz) zijn aan vervanging toe. Ik ben mij voorzichtig aan het oriënteren op nieuwe
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Sinds Mogwai op Best Kept Secret 2018 me een permanente fluittoon heeft bezorgd, draag ik oordoppen op maat. Van Audia Akustik, met 15 dB demping.
Werkten zeer goed, maar ik moet ze na het optreden van The 1975 verloren zijn, want toen ik vorige week naar Placebo wilde vertrekken waren ze nergens te bespeuren.
De volgende dag meteen naar het hoorcentrum om nieuwe te laten maken, maar die ga ik pas binnen twee weken hebben.
Ondertussen twee optredens gedaan met van die siliconen dopjes, maar dat werkte echt niet goed. Bij Placebo sloten ze mijn gehoorgang niet volledig af, waardoor ik toch weer eens thuiskwam met een fluittoon. Bij Idles heb ik er andere geprobeerd, maar dan was het geluid echt afgrijselijk slecht.
Gisteren dan maar de Loop Experience universele oordopjes gekocht en die zouden nú in mijn brievenbus moeten zitten... Vanavond daar dan mee naar Roisin Murphy. Benieuwd of die beter werken.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Ja, erg blij mee. Heb deze: https://www.schoonenberg.nl/gehoorb...uziek/proactiv-music-customized-professional/
Geluid blijft super. Enige nadeel is dat ik bij het meezingen het publiek niet hoor. Dat maakt het iets ongemakkelijker. Heb de zwaarste demping gekozen. (ER25, ca. 23dB)
Dar laatste vind ik echt heel jammer bij concerten, dat haalt een heel deel van de live beleving weg.
Heb ze daarom bijv tijdens I`m Alive van Pearl Jam uitgedaan, juist dat massaal meezingen miste ik enorm
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Dar laatste vind ik echt heel jammer bij concerten, dat haalt een heel deel van de live beleving weg.
Heb ze daarom bijv tijdens I`m Alive van Pearl Jam uitgedaan, juist dat massaal meezingen miste ik enorm
Op dat soort momenten kun je ze wel even uitdoen ja
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Zou eigenlijk nooit de bescherming uit doen om schade te voorkomen
Ik wil er absoluut niet lichtzinnig over doen, maar zo snel gebeurd dat niet, zeker niet bij een openluchfestival. Heb ze zelf niet altijd in, zeker niet bij vrij rustige concerten, daar staat het geluid altijd wel vrij netjes afgesteld. Toch probeer ik het steeds vaker, dat werkt wel om er routine in te krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken