Gaming

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Bedankt voor de tip, maar eigenlijk ben ik hier een beetje op tegen. Ik heb de game al op ps3 en ps4 en ik heb hem destijds gratis gedownload via Epic Game Store. Nog een keer bijbetalen heb ik niet echt de behoefte aan.

Het is ook niet zo dat ik het nog dagelijks speel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ghostwire: Tokyo
Leuk spel zeker in artistieke vorm zitten er toffe dingen in, maar kwa gameplay valt het soms ook een beetje in herhaling. Wel een indrukwekkende wereld hebben ze neergezet. Gewoon mooie voldoende, maar ook niet meer dan dat.

Star Wars: Jedi Fallen Order
Ik zag deze game voor een tientje in de PS store staan. En had er in het verleden eens van opgevangen (via Gamekings of PU ofzo) dat dit best een toffe game was. Dus had hem mee besteld met Ghostwire. En na een paar minuten al heel snel de extra next gen update gekocht. Want het is een toffe game :). Uncharted meets Star Wars, met heel toffe gameplay met je lightsabers. En ik heb totaal niks met Star Wars, maar dit is gewoon tof.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Elden Ring uitgespeeld. Of in elk geval de main story. Fantastische, frustrerende game. Na BOTW geen game meer gespeeld die het gevoel van een vrij te ontdekken open wereld zo goed neerzette. Moet raar lopen als dit niet mijn GOTY gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Elden Ring uitgespeeld. Of in elk geval de main story. Fantastische, frustrerende game. Na BOTW geen game meer gespeeld die het gevoel van een vrij te ontdekken open wereld zo goed neerzette. Moet raar lopen als dit niet mijn GOTY gaat worden.
Held! Dat frustrerende lijkt mij totaal niet chill. Nu vond ik BOTW ook erg tegenvallen voor dus ik heb nog steeds niet echt een fomo hier.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
BOTW was ook niet helemaal mijn game maar ik vond het ontdekken wel fantastisch. Elden Ring heeft dit ook enorm. Elke hoekje van de map is wat te vinden. Zelfs als je maar een half uurtje speelde had je het gevoel dat je wel progressie maakte doordat je één of andere grot vond waar een miniboss verscholen zat of waar je ineens een goeie summon ash vond.

Controller is wel een paar keer bijna naar buiten gevlogen want sommige van die bosses zijn echt niet te doen. Ben je halverwege het levensbalkje, heb je de moves een beetje door, komt er een tweede fase waarin alles weer compleet op de kop wordt gezet. Feit dat je dan elke keer als je afgaat die eerste fase weer doormoet.... ugh.

Zou als je interesse hebt in souls games dan eerst eerder Nioh 2 aanraden. Ook moeilijk maar iets toegankelijker. Fantastisch mooi ook.

Nu Project Triangle Strategy binnen voor de Switch maar dat is een tikkie een miskoop. Fantastische battles maar. het. verhaal. is. zo. ontiegelijk. traag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
BOTW is echt een gekke.

Het begon als een tegenvaller van jewelste (te overweldigend groot) en eindigde als echt wel een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. De sfeer in die game is echt subliem. Die personages, side quests(!), omgevingen en gewoonweg gigantische scale (zonder dat er gebieden te leeg ofzo aanvoelen) maakte dit echt een magisch avontuur. Kokok zaadjes zoeken en dingen aanvullen aan je fotolog is echt verslavend. Het enige wat me een beetje tegenviel was de klinische sfeer in al die shrines/divine beast kerkers.

Was totaal geen fan van Twilight Princess en Skyward Sword btw.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
BOTW is echt een gekke.

Het begon als een tegenvaller van jewelste (te overweldigend groot) en eindigde als echt wel een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. De sfeer in die game is echt subliem. Die personages, side quests(!), omgevingen en gewoonweg gigantische scale (zonder dat er gebieden te leeg ofzo aanvoelen) maakte dit echt een magisch avontuur. Kokok zaadjes zoeken en dingen aanvullen aan je fotolog is echt verslavend. Het enige wat me een beetje tegenviel was de klinische sfeer in al die shrines/divine beast kerkers.

Was totaal geen fan van Twilight Princess en Skyward Sword btw.
Ik ben een Zelda fan vanaf het SNES tijdperk (de NES games ook ooit wel gespeeld maar nooit zelf in bezit gehad).

Er zaten veel grafische design keuzes die ik niet tof vond. Inderdaad de Shrines pakte mij totaal niet. En dan had ik nog juist de pech dat er 120 stuks van waren. Dan vond ik de outfits niet echt tof, ik wilde gewoon original Link zijn, en dat pak kreeg je pas als je alles had verzameld (en dan speel ik de game niet meer).

Ik vond de 4 divine beasts kwa idee best tof. Maar ook voelde gerushed als je eenmaal binnen was. Steeds weer het zelfde uiterlijk, en de 4 bazen van de shirnes waren kwa uiterlijk vrijwel hetzelfde ontworpen waardoor ze bij mij zeer weinig indruk hebben achter gelaten.

De Seeds vond ik ook niet "leuk". Ik had volgens mij mijn upgrades ver vol dus om nu door te gaan voor een drol... tsja geen zin in.

Het grootste gemis was van mij was gewoon de traditionele Zelda dungeon. Iedere keer een nieuwe omgeving, je speelt een nieuwe item vrij, en was steeds iedere dungeon weer iets waar ik naar uitkeek. Ook dat miste ik in deze game. Daarna vond ik het muzikaal ook minder dan andere Zelda's.

Nu kreeg je 4 skills begin van de game, en moest je het eigenlijk heel de game mee doen. Ook daar had ik niet het plezier van vrij spelen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Elden Ring uitgespeeld. Of in elk geval de main story. Fantastische, frustrerende game. Na BOTW geen game meer gespeeld die het gevoel van een vrij te ontdekken open wereld zo goed neerzette. Moet raar lopen als dit niet mijn GOTY gaat worden.
Erg vet! Wordt er door alle verhalen en reviews ook wcht nieuwsgierig naar. Na Mass Effect Legendary Edition misschien deze toch maar oppakken. Al doe ik dat wel liever op een ps5
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
IHet grootste gemis was van mij was gewoon de traditionele Zelda dungeon.
Ja dat was voor mij de grootste 'misser' inderdaad. Hopelijk is dat opgelost in het vervolg.

Maar waar het over draait, namelijk een avontuur beleven met achter elke hoek iets te beleven, is echt geweldig goed gedaan hier. Ook een heel mooie wereld gewoon. Hoe dat Zora paleis eruitzag, of die Lost Woods etc, dat zijn echt kunstwerkjes. En je gelooft die wereld ook gewoon. Hiervoor waren de Wind Waker en Majora's Maak mijn favo's (vreemd genoeg niet OOT en dus TP) en die waren daar ook wel goed in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik ben wel echt nieuwsgierig hoe BOTW 2 gaat zijn en op welke manier Nintendo ons nu weer weet te verrassen.

Iemand hier Kirby gespeeld trouwens? Demo was geinig.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ja dat was voor mij de grootste 'misser' inderdaad. Hopelijk is dat opgelost in het vervolg.

Maar waar het over draait, namelijk een avontuur beleven met achter elke hoek iets te beleven, is echt geweldig goed gedaan hier. Ook een heel mooie wereld gewoon. Hoe dat Zora paleis eruitzag, of die Lost Woods etc, dat zijn echt kunstwerkjes. En je gelooft die wereld ook gewoon. Hiervoor waren de Wind Waker en Majora's Maak mijn favo's (vreemd genoeg niet OOT en dus TP) en die waren daar ook wel goed in.
Ja ik haal juist niet het idee dat ik een avontuur beleefde. Bij A Link To The Past, Ocarina, The Windwaker en Majora’s Mask had ik dat veel en veel meer. Maar goed misschien ben ik niet echt een “open wereld” man. Ik vind het prima dat ik van A naar B moet, mits het verhaal goed word verteld. Hoewel TP en Skyward Sword idd niet de beste games waren, vond ik het niet aan het concept liggen.

Ook waren stamina en brekende wapens voor mij een storende factor. Ik bewaarde mijn beste wapens voor… waarvoor eigenlijk? Ik ging op bepaalde moment enemy’s ontwijken omdat ik geen zin had om mijn wapens daar aan te verspillen… tsja dan is voor mij het doel voorbij.

En de voice acting? Ugh. Ook vond ik het mooie wel meevallen, een jaar later kwam RDR2 uit… wat voor mij in alles uitblonk in een open wereld game als je het afzet tegenover Zelda.

BoTW was voor mij de game met veel potentie, maar op te veel vlakken kwam het voor mij er gewoon niet uit.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Iemand de nieuwe ps plus plannen al gezien? Ben er wel blij mee eigenlijk. Ik neem dat extra abo en dan 400 games om uit te kiezen. Ik zal dan niet snel meer iets kopen. Zag dat oa de twee Spiderman games, Death Stranding en Returnal er tussenzitten, tof! Daar ben ik wel ff mee zoet dus.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Iemand de nieuwe ps plus plannen al gezien? Ben er wel blij mee eigenlijk. Ik neem dat extra abo en dan 400 games om uit te kiezen. Ik zal dan niet snel meer iets kopen. Zag dat oa de twee Spiderman games, Death Stranding en Returnal er tussenzitten, tof! Daar ben ik wel ff mee zoet dus.
Ik hoop dat het aanbod wat beter is dan dat van PSNOW. Daar was ik snel op uitgekeken.

Vind het ook jammer dat PSPLUS nu van 4 games per maand naar 2 gaat.

Ik kijk de kat nog even uit de boom.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik wacht de lijst ook even af. Ik vraag af welke games nog interessant zijn die ik nog niet in mijn collectie heb. En ik vind de PS Plus games de laatste maanden niet denderend.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik wacht de lijst ook even af. Ik vraag af welke games nog interessant zijn die ik nog niet in mijn collectie heb. En ik vind de PS Plus games de laatste maanden niet denderend.
Ja maar jullie gamen ook wel echt veel. Zou ik ook graag willen maar kom er toch minder aan toe. Dus zullen voor mij nog erg veel games tussen zitten om te ontdekken! Sowieso het geld waard.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ja maar jullie gamen ook wel echt veel. Zou ik ook graag willen maar kom er toch minder aan toe. Dus zullen voor mij nog erg veel games tussen zitten om te ontdekken! Sowieso het geld waard.
In covid periode is het meer geweest dan anders hoor. Nu het sociaal leven op gang komt is het stukken minder. Maar kan niet ontkennen dat ik een liefhebber ben ;),

en je gaf minder geld uit aan concerten en uitgaan. Daarom besloot ik nu wel sneller om een game aan te kopen dan anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Gigantische patch voor WWE2K22 @Indiaantje89. Nxt 2.0 arena toegevoegd, tag titles in GM en een hoop gameplay fixes.
Ik zie het nu pas... eigen na de eerste week niet meer aangeraakt :D. Vanavond weer eens kijken. Ondertussen ben ik weer helemaal opnieuw bezig met RDR2, denk ik al mijn 5e playtrough ofzo. Wat blijft deze game toch geweldig, wat mij betreft het beste ooit gemaakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken