Gaming

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Vond het idee best fris, maar ben benieuwd hoe ze het in de game gaan verwerken. Maar ik wacht wel wanneer die goedkoper op te pikken is.

ben trouwens benieuwd of @Joslittel al in Miami loopt in een Flamingo pak?
Haha nog niet. Ik vaar stoer rond in mijn vikingsboot en jaag nietsverwachtende monniken de steupen op het lijf met mijn gruwelijke raiding crew. Man wat is Valhalla een gigantisch spel. Opeens uren in Asgard rondgelopen en nu weer verder met de wereld. 40+ uur net aangetikt. Ben over het algemeen niet zo van games mixen maar ga mogelijk wel ff een uitzondering maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Tales of Arise. Wat een fantastische JRPG. Prachtige graphics, spannend verhaal, fantastische gameplay. Superleuke game.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Tales of Arise. Wat een fantastische JRPG. Prachtige graphics, spannend verhaal, fantastische gameplay. Superleuke game.
Ja ik ben er ook aan begonnen dit weekend. En al flink wat gespeeld. In het begin was het nog even wennen, maar nu zit ik midden in het verhaal en lijkt de game steeds sfeervoller te worden. Met inderdaad hele mooie grafische momenten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik vind dat combatsysteem ook helemaal fantastisch. Het was even wennen maar ik ga elke random battle met veel plezier in.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik vind dat combatsysteem ook helemaal fantastisch. Het was even wennen maar ik ga elke random battle met veel plezier in.
Ja, hoewel ik best veel enemies op elkaar vind lijken waar ik nu ben. Is dit je eerste Tales game? Geweldige serie hoor. Ik vind dit soort vechtsystemen veel fijner dan turn based. De game is niet super moeilijk maar toch ook weer niet te makkelijk.

Ik ben voorbij de derde Lord, dus ik heb goed door gegamed dit weekend
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Nice! Hoeveel uur heb je erin zitten? Ik ongeveer vier. Net het meisje met het uiltje ontmoet. Verhaal vond ik vanaf het begin al enorm intrigrerend.

Ik heb eerder Vesperia (denk ik?) eens geprobeerd maar om de 1 of andere reden niet uitgespeeld. En jij?

Zelf over het algemeen eigenlijk altijd meer fan van turnbased maar dit werkt wel fantastisch. Doet me een beetje denken aan de laatste FF game.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Jullie maken me nu wel lekker voor deze game eigenlijk. Actie/RPG's met een intrigerend verhaal zijn wel de spellen die me het meest trekken. las ergens dat het verhaal mwa mwa was maar als ik jullie begrijp is het goed?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik ben nog vrij op het begin maar vind het enorm intrigerend.

Je hebt ook steeds tussendoor als je op R1 drukt skits. Leuke, grappige of soms wat emotionele dialogen tussen je party. Erg tof gedaan.

Als je ook maar enigszins van JRPGs houdt is dit een enorme aanrader. Doet me qua wereld en erdoorheen wandelen ook enorm aan DQ11 denken, met soortgelijke combat als FF. High praise want die waren beide fantastisch.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Nice! Hoeveel uur heb je erin zitten? Ik ongeveer vier. Net het meisje met het uiltje ontmoet.

Ik heb eerder Vesperia (denk ik?) eens geprobeerd maar om de 1 of andere reden niet uitgespeeld. En jij?

Zelf over het algemeen eigenlijk altijd meer fan van turnbased maar dit werkt wel fantastisch. Doet me een beetje denken aan de laatste FF game.
Ik heb de uren niet bijgehouden ;). Maar vast veel te veel. Ik heb ondertussen 6 chars tot mijn beschikking. Mijn eerste Tales game was Tales of Symphonia op de Gamecube welke ik echt ieder bite van het schijfje heb gespeeld. Daarna heb ik nog Xillia 1 & 2 en Zestiria gespeeld.

Ja ik vond juist de laatste FF game weer wel leuk omdat ze eindelijk ook van turnbased afweken. Daarvoor was ik een beetje mee afgehaakt omdat ik er klaar mee was. Maar vind dit wel weer fijner vechten dan in FF (die was iets minder soepel naar mijn idee).

En ook genoten van de showcase van donderdag? Kan nu al niet wachten op nieuwe God Of War, Spiderman 2, Gran Turismo 7, Ghostwire Tokyo en vooral Forspoken sprak me enorm aan. Komen allemaal in de collectie:

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Jullie maken me nu wel lekker voor deze game eigenlijk. Actie/RPG's met een intrigerend verhaal zijn wel de spellen die me het meest trekken. las ergens dat het verhaal mwa mwa was maar als ik jullie begrijp is het goed?
Het is wel een beetje hetzelfde trucje wat je altijd ziet in de Tales Of serie.. Het doet op dat gebied niet echt heel veel nieuws. Maar zoals Tim zegt, er zit enorm veel uitgebreide content in kwa dialoog. Ik heb er ook niet altijd evenveel zin in.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
@Indiaantje89 worden die side quests nog wat interessanter? Nu in het dorp van het uiltjesmeisje maar alle sidequests zijn of versla monster of vind deze ingredienten en 9 vd 10x heb ik die meteen al bij me. Niks echt verhalends oid zoals in DQ.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
@Indiaantje89 worden die side quests nog wat interessanter? Nu in het dorp van het uiltjesmeisje maar alle sidequests zijn of versla monster of vind deze ingredienten en 9 vd 10x heb ik die meteen al bij me. Niks echt verhalends oid zoals in DQ.
Niet echt... ik heb één keer een heel lastige enemy moeten verslaan die vrij pittig was. En daar word je rijkelijk voor beloond, maar verder is het veel van hetzelfde.

Ben nu op een punt aangekomen dat het behoorlijk pittig begint te worden. Gisteren een nieuwe Lord verslagen en daar heb ik flink wat Life Bottles en Orange Gels aan moeten spenderen. En verhaalwijs zit ik nu in een gedeelte wat minder fijn spelen is. Maar ik zal nog niets spoilen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Dat is wel wat jammer. Die skits maken een hoop goed maar vind de iets meer verhalende sidequests wel erg tof in JRPG's. Moest wel erg lachen om die koning in dat speciale land (spoilers werken hier niet volgens mij, dus dan maar wat cryptisch). Dat was a hoot.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dat is wel wat jammer. Die skits maken een hoop goed maar vind de iets meer verhalende sidequests wel erg tof in JRPG's. Moest wel erg lachen om die koning in dat speciale land (spoilers werken hier niet volgens mij, dus dan maar wat cryptisch). Dat was a hoot.
Ja ik moet daar nog even terugkeren. Dat is wel een nadeel .. en ik hoop dat dit nog komt in de game. Maar backtravel via warp points is best vervelend.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ja eens! En zo nu en dan is het ineens ook niet toegestaan, vaak zonder goede reden imo. Dat haalt de vaart er wel wat uit.

Vind sowieso de map vaak wel wat onduidelijk. Was tof geweest als je je eigen waypoints kon plaatsen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ja eens! En zo nu en dan is het ineens ook niet toegestaan, vaak zonder goede reden imo. Dat haalt de vaart er wel wat uit.

Vind sowieso de map vaak wel wat onduidelijk. Was tof geweest als je je eigen waypoints kon plaatsen.
Het kan zomaar dat het later in de game nog wel kan hoor. De Tales Of series kunnen soms raren sprongen maken in het verhaal. Vaak als je denkt dat je die game bijna uit hebt dan blijk je pas halverwege te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken