Gaming

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ben nu een klein weekje met Gamepass Psychonauts 2 aan het spelen. Die stoot met gemak Ratchet van de troon als beste platformgame van 2021.

Had na al die jaren van uitstel echt een teleurstelling verwacht maar dit is echt een succesvol vervolg op deel 1.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Ben nu een klein weekje met Gamepass Psychonauts 2 aan het spelen. Die stoot met gemak Ratchet van de troon als beste platformgame van 2021.

Had na al die jaren van uitstel echt een teleurstelling verwacht maar dit is echt een succesvol vervolg op deel 1.
Die game zag ik bij een letsplay van Gamekings voorbij komen. Zag er vermakelijk uit. Maar uh.. is Ratched een platformer?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
In Rift Apart zaten vrij veel platformsecties. Vooral ook bij het zoeken naar alle collectibles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Oew, definitie muggenziften! I like. Ik ga ook voor platformer/shooter. Je moet vrijveel springen en klauteren waardoor de platformer betiteling er zeker bij hoort.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Ik zie het meer als bepaalde objecten in een spel waar je op kan springen. Je hebt niet echt platforming skills nodig om heel ver te komen met het spel toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het is geen moeilijke platformgame maar het is absoluut een platformgame.

Ratchet & Clank: Rift Apart is a 2021 platformer and action-adventure video game developed by Insomniac Games and published by Sony Interactive

Dat tweede gebied (wil niks spoilen) b.v. is 1 en al platformen. Daar spring en klauter en ontwijk je het hele gebied door.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Het zal een gevoelskwestie zijn, heb die game platinum uitgespeeld.

Maar voor mij is platformen echt veel meer uitdaging... heb bij R&C nooit het idee gehad dat ik moeite heb moeten doen om een bepaalde jump te halen.

Maar is Uncharted dan ook een platformer om maar wat te noemen? Misschien dat ik definitie platformen niet door heb. Ik haal dan heel cliché een Super Mario Bros uit het NES tijdperk voor mijn geest, dat je van links naar rechts loopt en letterlijk van platform naar platform moet zien te overleven.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Het zal een gevoelskwestie zijn, heb die game platinum uitgespeeld.

Maar voor mij is platformen echt veel meer uitdaging... heb bij R&C nooit het idee gehad dat ik moeite heb moeten doen om een bepaalde jump te halen.

Maar is Uncharted dan ook een platformer om maar wat te noemen? Misschien dat ik definitie platformen niet door heb. Ik haal dan heel cliché een Super Mario Bros uit het NES tijdperk voor mijn geest, dat je van links naar rechts loopt en letterlijk van platform naar platform moet zien te overleven.
ja dat is natuurlijk de klassieke variant van de platformer. Het recente Hollow Knight voldoet daar wat mij betreft ook aan. Maar in R&C moet je genoeg klimmen en klauteren en als je niet uitkijkt val je in lava (om maar wat te noemen). Zoals Tim zegt is het niet ht moeilijkste element van de game maar je bent zeker aan het springen van platform naar platform.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Uncharted was voor mijn gevoel inderdaad ook grotendeels een action adventure platformer, net als Tomb Raider bijvoorbeeld. Maar toen ging ik het Googlen en kwam ik op een artikel uit 2007 waarin de developer van de Uncharted game de game geen platformer maar een traversal noemt.... dat is volgens mij nooit aangeslagen. :p


Al die genres zijn volgens mij langzaam gewoon wat door elkaar gaan lopen.

Crash Bandicoot of Astrobot zijn imo bv pure platformers, Ratchet een action platformer, Uncharted een action adventure platformer, etc. Zelfs Doom Eternal was grotendeels een platformgame.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Ja dat vooral waarschijnlijk. Het doet er eigenlijk niet veel aan toe, net als bij muziek. Iets is tof of het is het niet.

R&C was leuk, maar heeft toch weinig replay waarde achteraf gezien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Helemaal mee eens. Geinig om een keer door te spelen en visueel prachtig maar heel bijzonder was het allemaal ook weer niet. Vond helaas die rifts over het algemeen ook geen klap toevoegen (behalve die geforceerde rifts in snelle sequences, die waren wel tof).

Stiekem vond ik Astro's Playroom leuker.

Vooralsnog blijven Astro en Returnal op de PS5 en Flight Sim op Xbox mijn eerste echte nextgen wauw games.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Helemaal mee eens. Geinig om een keer door te spelen en visueel prachtig maar heel bijzonder was het allemaal ook weer niet. Vond helaas die rifts over het algemeen ook geen klap toevoegen (behalve die geforceerde rifts in snelle sequences, die waren wel tof).

Stiekem vond ik Astro's Playroom leuker.

Vooralsnog blijven Astro en Returnal op de PS5 en Flight Sim op Xbox mijn eerste echte nextgen wauw games.
In principe is die game gewoon een betaalde PS showcase demo geweest. "Kijk eens wat we er uit kunnen persen!". En op het moment dat ik het spelde was ik ook wel zwaar onder indruk van wat er uit mijn Playstation kwam moet ik zeggen.

Maar ben het met je eens dat ik nog de toptitels mis op dit moment. Wel lekker goedkoop. En dan beschouw ik Fifa 22 niet als nieuwe game.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja absoluut. Grote ogen toen ik Astro voor het eerst speelde. Returnal was de tweede game die dat wauw moment bij mij opriep. Dat en de 3D audio in Watch Dogs.

Dat zijn momenten in games die me langer bijbleven dan heel Rift Apart. Had daar toch iets meer van verwacht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Overcooked gelijk weer van mijn ps5 gegooid. Dit soort games speelde je vroeger op spelletjes.nl

hoop echt dat ze donderdag wat leuks laten zien bij Playstation Now.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Kena komt ook deze maand toch? Weet nog steeds niet wat ik daarvan moet verwachten.

Stray ziet er ook fantastisch uit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Kena komt ook deze maand toch? Weet nog steeds niet wat ik daarvan moet verwachten.

Stray ziet er ook fantastisch uit.
Nee dat heb ik ook een beetje. Even de kat uit de boom kijken. Deathloop trok eerder mijn interesse maar is een beetje afgezwakt.

Fifa 22 en Far Cry 6 zijn de games waar ik nu een beetje op wacht.

Zojuist potje Predator gespeeld, blijkbaar heb ik gewonnen maar geen idee hoe of wat. Graphics zien er ook slecht uit.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Met Deathloop wacht ik een jaartje zodat ik hem ''gratis'' via Gamepass kan spelen, al heb ik er wel erg veel zin in.

Heb voor nu Tales of Arise, WarioWare, Far Cry en Lost Judgement in de pre-order staan. Voor de rest is het jaar wat magertjes. Erg jammer dat Horizon pas volgend jaar komt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Vond het idee best fris, maar ben benieuwd hoe ze het in de game gaan verwerken. Maar ik wacht wel wanneer die goedkoper op te pikken is.

ben trouwens benieuwd of @Joslittel al in Miami loopt in een Flamingo pak?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken