Hi guys, thanks voor jullie feedback. Fijn dat jullie deze plek weten te vinden. Ik zal er geen doekjes om binden; we komen met Festileaks dit jaar in een lastig parket. Met het wegvallen van de festivalzomer is ook het grootste deel van onze inkomstenbron weg. Adverteerders draaien de geldkraan dicht, en aangezien dat in ons geval vaak de festivals zelf zijn, blijft dat ook de rest van het jaar zo. Hoewel ik mij goed besef dat het in de totaliteit van de crisis een zeer marginaal probleem is, gaat dat ons wel hard raken. Dat doet het zelfs al. Daarom proberen we de komende tijd wat dingetjes die we anders lekker achterwege hadden gelaten. Laat het duidelijk zijn: Festileaks heeft geen winstoogmerk en iedereen die er aan mee werkt doet dat vrijwillig en in z’n vrije tijd; maar dat betekent niet dat er geen kosten zijn.
Stel we zouden een optie bieden tot ‘membership’, waarbij je voor een paar euro per maand het platform advertentie vrij kunt gebruiken (en misschien nog wat extra’s krijgt), zou dat dan iets zijn waar je voor open staat? Of dan toch liever maar de AdBlock erop?
Betreft de bug waarbij je op een verkeerde pagina terecht komt: ik ben op de hoogte, maar ik heb de oorzaak van het probleem nog altijd niet gevonden. We lopen met de huidige software (bbPress) ontzettend tegen de beperkingen aan, het is simpelweg niet gebouwd voor een forum met deze omvang. Ik ben daarom bezig met het onderzoeken of we het hele forum kunnen migreren naar nieuwe, professionele software (vBulletin bijvoorbeeld). Maar nog los van de aanschaf van zo’n pakket, zullen we gezien de omvang van het project daarbij externe hulp bij moeten hebben. Maar ook dan komt de financiële situatie dus weer om de hoek kijken. Het wordt lastig, maar ik ga m’n best doen.
Ideeën welkom, en jullie feedback ook. Ik monitor nog heel even wat de nieuwe ad positie precies oplevert en als dat niet substantieel is, gaat ie gewoon weer uit.