Filmtopic

Gisteren op aandringen als niet horror-liefhebber naar Obsession geweest en wat een goede film! Het was voor mij vooral een uur en 3 kwartier met hartkloppingen in de stoel zitten maar het verhaal zit goed in elkaar, boodschap in de film is duidelijk en Inde Navarette geeft wat mij betreft de beste prestatie op het witte doek tot nu toe dit jaar. Hoe ze zo snel switcht tussen bang, verdrietig, blij, boos en compleet gestoord is iets wat er niet veel kunnen. Aanrader!! 8.5/10

Iemand Disclosure Day al meegepakt?

Kijkt fijn weg maar ik vond het al met al toch een beetje een tegenvaller. Heerlijke rol van Emily Blunt wel.

Kijkt fijn weg maar ik vond het al met al toch een beetje een tegenvaller. Heerlijke rol van Emily Blunt wel.
Ik hoop morgen te gaan! Toch best wel benieuwd. Komende week hopelijk ook nog Obsession en Backrooms meepakken, ik heb wat in te halen…

Ik hoop morgen te gaan! Toch best wel benieuwd. Komende week hopelijk ook nog Obsession en Backrooms meepakken, ik heb wat in te halen…
Enjoy.

Precies die 2 films wil ik ook nog meepakken. (Maar meestal draait het in de praktijk uit op een uiteindelijke streambeurt)…

Als "Spielbergian" nog eens ouderwets genoten van Disclosure Day.Zeker niet zijn beste werk maar wel een verademing na West side story en the Fabelmans.Hij blijft toch een van de grootste storytellers in Hollywood.Productie is zoals altijd top, met weer enkele goede camerashots van Janusz Kaminski en de muziek van John Williams. Blijft wel nog de vraag wat de overheden verzwijgen....

Ik heb toevallig beide films gezien in de week!

Backrooms was wel tof gemaakt maar deed me niet zo geweldig veel, is volgens mij meer hype dan het waard is.

Obsession is echter wel echt top! Van de performance, tot cinematografie en script kan ik er echt practisch niks slechts van zeggen! Zeker een aanrader

• Leuk
Waarderingen: luluasas en visdave34
Als "Spielbergian" nog eens ouderwets genoten van Disclosure Day.Zeker niet zijn beste werk maar wel een verademing na West side story en the Fabelmans.Hij blijft toch een van de grootste storytellers in Hollywood.Productie is zoals altijd top, met weer enkele goede camerashots van Janusz Kaminski en de muziek van John Williams. Blijft wel nog de vraag wat de overheden verzwijgen....
Ik ben ook erg into Spielberg maar dat brengt ook wel hoge verwachtingen met zich mee. Zeker genoeg sterke momenten gezien en het concept is leuk maar
ik had echt wel moeite met het script en allerlei onlogische keuzes die door iedereen gemaakt werden. Soms ook gewoon plotholes. En de cgi beelden waren ook best matig, toch?

Laatst bewerkt:
Over Spielberg gesproken. Jurassic Park op tv as we speak. M’n allereerste ooit van de meester, in ‘93 in de bios. Geen dag ouder geworden (die film)

• Geweldig
Waarderingen: visdave34
Afgelopen week een aantal klassiekers gekeken die ik nog nooit had gezien.

Eyes Wide Shut (9/10)
Geweldige film van Stanley Kubrick! Misschien wel één van mijn meest favoriete film van Stanley Kubrick tot nu toe (moet Barry Lyndon en Dr. Strangelove nog kijken). Elke scene ziet er ongelooflijk goed uit, Tom Cruise en Nicole Kidman spelen ook in elke scene geweldig. Er hangt een continue spanning in de film (net als bij the Shining), waardoor ik eigenlijk ook nooit verveeld raakte tijdens het kijken.

Mulholland drive (8/10)
Dan een film van een regisseur (David Lynch) waar ik nog te weinig films van heb gekeken, enkel the Straignt story, die ik overigens echt heel goed vond.
Mulholland drive is in alles een geweldige film, muziek, sfeer, acteerwerk. Maar omdat het best wel een beetje een vage film is, en er veel onduidelijk is was het soms iet wat lastig om mijn concentratie erbij te houden. Ohja bevat denk ik één van de beste jumpscares in een niet horror film, zat rechtop op de bank! (komt in de buurt van de jumpscare in LOTR 1).

Once Upon a time in America (9,5/10)
Okee, deze film heb ik heel lang links laten liggen, omdat ik niet zo van gangster films hou. Maar man, dit was echt 4 uur lang genieten. Briljant acteerwerk van Robert de Niro. Brilliante overgangen tussen de verschillende tijden waarin we de karakter Noodle volgen. Zeker het stuk waarin ze jong waren voelde als een coming of age film. En het einde van de film voelde dan weer als een hersenspinsel, waar ik nog steeds niet helemaal uit ben.
Was het nou wel of niet allemaal echt? Of was het gedeelte na de terugkeer van Noodle allemaal iets wat in zijn hoofd heeft afgespeeld, omdat hij zwaar aan de drugs zat sinds de dood van zijn kameraden? Leeft Max nou wel of moest die afvaltruck iets vertellen over het lot van Max?
Zie dit bericht nu pas, maar drie hele toffe films. Eyes wide shut is in mijn ogen een geweldig onderschatte film in het genre van Kubrick. Ziet er fantastisch uit inderdaad, nog steeds.

En Mulholland Drive, jeetje wat een meesteerwerk. Nu moet ik zeggen dat Lynch met afstand mijn favoriete regisseur is. Straight story is prachtig, maar ook de enige film die een redelijk lineair en overzichtelijk verloop heeft. Al zijn andere films zijn nauwelijks te bevatten of snappen.

Die scene met de zangeres, niet te doen hoe mooi. Ik heb hem vorig jaar nog in de bios gezien, hoe ontzettend fraai en ontregelend.

• Geweldig
Waarderingen: visdave34
Ik ben ook erg into Spielberg maar dat brengt ook wel hoge verwachtingen met zich mee. Zeker genoeg sterke momenten gezien en het concept is leuk maar
ik had echt wel moeite met het script en allerlei onlogische keuzes die door iedereen gemaakt werden. Soms ook gewoon plotholes. En de cgi beelden waren ook best matig, toch?
Afgelopen weekend deze meegepikt in de lokale bios en ik sta er ook zo in. Concept, cinematografie (die scène aan het hek van de boerderij, damn), de muziek en acteerprestaties waren helemaal in orde, maar uiteindelijk vond ik het toch niet zo'n topfilm.
Inderdaad een paar vreemde gaten in het verhaal of dingen die maar als evident worden voorgesteld, de cgi, en dan waar ik mij het meest aan stoorde: die overdreven actiescène met die trein, echt compleet overbodig zoiets.

Afgelopen weekend deze meegepikt in de lokale bios en ik sta er ook zo in. Concept, cinematografie (die scène aan het hek van de boerderij, damn), de muziek en acteerprestaties waren helemaal in orde, maar uiteindelijk vond ik het toch niet zo'n topfilm.
Inderdaad een paar vreemde gaten in het verhaal of dingen die maar als evident worden voorgesteld, de cgi, en dan waar ik mij het meest aan stoorde: die overdreven actiescène met die trein, echt compleet overbodig zoiets.
Waar ik best moeite mee had:
Die Magic Wand Mcguffin die als een duizenddingendoekje opeens ALLES kon doen wat er voor het verhaal nodig was. Hup, die hele groep onzichtbaar! 😁 En Colin Firth die zijn hele leven een diabolische strijd voerde tegen de openbaarmaking van het grote geheim maar toen puntje bij paaltje kwam als een mak lammetje ging zitten toekijken hoe Emily alles op zender gooide. 🤔

• Leuk
Waarderingen: Thisso

Users who are viewing this thread