Filmtopic

Heb Indiana Jones the Last Crusade ook gekeken vorige week. Was voor mij persoonlijk de beste van de drie.

Daarnaast gister weer is Poor Things gekeken. Blijft toch wel een favoriete film van mij.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en visdave34
Heb Indiana Jones the Last Crusade ook gekeken vorige week. Was voor mij persoonlijk de beste van de drie.

Daarnaast gister weer is Poor Things gekeken. Blijft toch wel een favoriete film van mij.
Ja eens, met afstand de beste.

Als je overigens al moeilijk door 2 heen kwam, dan zal deel 4 je ook zwaar vallen. Daar vond ik persoonlijk weinig aan. Deel 5 was dan wel weer ok (in de bioscoop gezien in 4D, dat was wel geinig).

Gisteren nog even snel de F1-Movie meegepakt. Ja het is Hollywood, ja het is voorspelbaar en onrealistisch maar alle F1-coureurs op het grote doek zien is en blijft leuk. Joseph Kosinksi bewijst zich weer als een van de beste regisseurs van zijn tijd, de cinematografie is van de hoogste plank en Hans Zimmer weer met fantastische, epische en intense nummers. Film krijg als filmfan een 8, als F1 fan een 7

Gisteren nog even snel de F1-Movie meegepakt. Ja het is Hollywood, ja het is voorspelbaar en onrealistisch maar alle F1-coureurs op het grote doek zien is en blijft leuk. Joseph Kosinksi bewijst zich weer als een van de beste regisseurs van zijn tijd, de cinematografie is van de hoogste plank en Hans Zimmer weer met fantastische, epische en intense nummers. Film krijg als filmfan een 8, als F1 fan een 7
En als je niet F1 fan bent?

Gisteren alweer de 19e Harry Potter film van het jaar gekeken. Beetje tussendoor eten koken nog, lekker hoor.

Afgelopen weekend ook The Unbearable Weight of Massive Talent gezien, ook leuk!

Gisterenavond Pavements, de biopic over Pavement, gezien. Een met veel liefde voor de band gemaakte collage die met heel wat gecombineerde stijlvormen een uniek beeld biedt van de voor mij mogelijk wel beste band van de jaren 90. Het is echt een menu met veel ingrediënten. Soms, zeker in het begin van de film, vraag je je af waar je naar aan het kijken bent. Er zijn heel wat "wtf is dit?"-momenten. Maar na een tijd geeft dit de film een heel aparte charme. Door sommige passages door acteurs te laten "spelen" krijg je het correcte beeld van een band die nooit echt bewust om al te veel aandacht vroeg. Door de nummers soms in een hele andere context te laten horen, hoor je hoe sterk die nummers echt wel zijn. En er komt echt heel veel muziek van hen in de film voor. Met ook veel aandacht voor de obscure b-kantjes (die even goed en soms nog beter zijn als de nummers op de albums) en veel oud werk van hun eerste jaren. Met ook veel humor en een beter zicht op ook wel de spanningen binnen de groep. Als je van Pavement houdt/hield is het 2u en 8 minuten genieten. Een met veel liefde gemaakt one-of-a-kind eerbetoon aan een one-of-a-kind band.

1752563308156.png

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem
Films in competitie voor de Gouden Leeuw van het filmfestival van Venetië (27/08-06/09):

LA GRAZIA - Paolo Sorrentino
THE WIZARD OF THE KREMLIN - Olivier Assayas
JAY KELLY - Noah Baumbach
THE VOICE OF HIND RAJAB - Kaouther Ben Hania
A HOUSE OF DYNAMITE - Kathryn Bigelow
RI GUA ZHONG TIAN (The Sun Rises On Us All) - Cai Shangjun
FRANKENSTEIN - Guillermo Del Toro
ELISA - Leonardo Di Constanzo
À PIED D’OEUVRE (At work) - Valérie Donzelli
SILENT FRIEND - Ildikó Enyedi
THE TESTAMENT OF ANN LEE - Mona Fastvold
FATHER MOTHER SISTER BROTHER - Jim Jarmusch
BUGONIA - Yorgos Lanthimos

En ook nog heel wat interessante nieuwe films en documentaires daarnaast.

Spring Breakers (2012), doe het jezelf niet aan. Met afstand slechtste film die ik ooit heb gezien.

Spring Breakers (2012), doe het jezelf niet aan. Met afstand slechtste film die ik ooit heb gezien.
Baby Invaders, ook van Harmony Korine, vond ik persoonlijk nog heel wat erger. Die vond ik echt moeilijk om uit te kijken.
Ik denk (en hoop toch dat het zo bedoeld is) dat zijn laatste 4 à 5 films bedoeld zijn als maatschappijkritiek op hoe leeg en verschrikkelijk bepaalde aspecten van onze huidige maatschappij zijn met o.a. geweldverheerlijking, patsergedrag, dark websites, etc.
Maar die films wekken dan ook ook echt wel een walging bij je op.
Benieuwd of dit dus gewoon conceptueel de bedoeling is.

Gummo, Julien Donkey Boy en Mister Lonely vind ik zalige films van hem.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Baby Invaders, ook van Harmony Korine, vond ik persoonlijk nog heel wat erger. Die vond ik echt moeilijk om uit te kijken.
Ik denk (en hoop toch dat het zo bedoeld is) dat zijn laatste 4 à 5 films bedoeld zijn als maatschappijkritiek op hoe leeg en verschrikkelijk bepaalde aspecten van onze huidige maatschappij zijn met o.a. geweldverheerlijking, patsergedrag, dark websites, etc.
Maar die films wekken dan ook ook echt wel een walging bij je op.
Benieuwd of dit dus gewoon conceptueel de bedoeling is.

Gummo, Julien Donkey Boy en Mister Lonely vind ik zalige films van hem.
Dit was mijn eerste ervaring met Harmony Korine, dus kan daar niks zinnigs over zeggen. En ook al zie ik de maatschappijkritiek (tenminste, dat mag ik toch hopen!), dan vind ik het zeer slecht uitgewerkt qua verhaal, camerawerk, geluid, script en nog wel meer.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Dit was mijn eerste ervaring met Harmony Korine, dus kan daar niks zinnigs over zeggen. En ook al zie ik de maatschappijkritiek (tenminste, dat mag ik toch hopen!), dan vind ik het zeer slecht uitgewerkt qua verhaal, camerawerk, geluid, script en nog wel meer.
Ik denk dat het niet zijn bedoeling is om te pleasen met die laatste 5 films.
Denk dat die ons iets wil laten voelen (en aan het nadenken wil zetten) en ook een beetje de grenzen wil aftasten van wat kan in een film.

Laatst bewerkt:
Vraag mij ook af waarom je die film nu nog zou kijken, is aardig bekend dat het een groot stuk stront van een film is, of heeft iemand hier een oogje op Selena Gomez? (neem ik je niet kwalijk) ;)

• Haha
Waarderingen: Bubba
Iemand nog tips. Ik ben een sucker voor muziekclips met stukken van een film er onder gemonteerd. Vaak fanmade. Denk aan:

Of deze playlist zitten veel toffe clips bij i.c.m. muziek:

Iemand nog tips in dit genre. Hoeft niet eens officieel te zijn, kan ook fanmade zijn.

• Leuk
Waarderingen: Bubba en BeWario
Nu we hier toch zijn, ik zoek al een tijdje naar de naam van een film, misschien dat iemand hier het weet.

Het is een Nederlandse van rond 2010 (ik denk zelf tussen 2008-2012, maar misschien toch iets eerder of later dan dat). Als ik het goed heb is de film gemaakt door studenten van de filmacademie, maar het is een regulier uitgebrachte film, geen examenfilm. De film speelt zich af gedurende een jaar én gedurende een dag, dus de film begint om middernacht 1 januari en eindigt middernacht 31 december. Om 12 uur 's middags is het eind juni/begin juli, etc. De film speelt zich af in Amsterdam en ik dacht voor een groot gedeelte in het Vondelpark.

EDIT: Het is overigens niet "Het leven in een dag" (deze komt niet overeen met de beschrijving, maar ik kan me voorstellen dat daar de gedachten wel snel naar toegaan).

Iemand nog tips. Ik ben een sucker voor muziekclips met stukken van een film er onder gemonteerd. Vaak fanmade. Denk aan:

Of deze playlist zitten veel toffe clips bij i.c.m. muziek:

Iemand nog tips in dit genre. Hoeft niet eens officieel te zijn, kan ook fanmade zijn.
Even uit mijn hoofd komen deze twee clips in me op:

Film: Armageddon

Film: Call me by your name

Daarnaast komt deze clip ook in me op als het gaat om filmisch (Niet echt uit een film):
https://www.youtube.com/watch?v=xWpEZguQE8E

En w.m.b. heeft Radiohead ook echt enorm veel arthouse achtige film clips.

• Leuk
Waarderingen: Indiaantje89
Nu we hier toch zijn, ik zoek al een tijdje naar de naam van een film, misschien dat iemand hier het weet.

Het is een Nederlandse van rond 2010 (ik denk zelf tussen 2008-2012, maar misschien toch iets eerder of later dan dat). Als ik het goed heb is de film gemaakt door studenten van de filmacademie, maar het is een regulier uitgebrachte film, geen examenfilm. De film speelt zich af gedurende een jaar én gedurende een dag, dus de film begint om middernacht 1 januari en eindigt middernacht 31 december. Om 12 uur 's middags is het eind juni/begin juli, etc. De film speelt zich af in Amsterdam en ik dacht voor een groot gedeelte in het Vondelpark.

EDIT: Het is overigens niet "Het leven in een dag" (deze komt niet overeen met de beschrijving, maar ik kan me voorstellen dat daar de gedachten wel snel naar toegaan).
Deze?

Users who are viewing this thread