Filmtopic

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
I'm Just Ken was epic! Zullen wel wat mensen spijt hebben van hun stem wellicht. Hoewel Billie ook erg mooi was.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Killers of the flower moon met lege handen naar huis, zonde
Zeker. Had wat (ijdele) hoop op Score of Cinematography, maar dacht dat Lily 'm toch wel zou binnen slepen. Hoewel ik ook heel goed kan leven met Emma Stone hoor, was geweldig in Poor Things..

Weinig echte verrassingen, maar zoals eerder wel erg blij met Godzilla Minus One, Zone of Interest voor Best Sound en Boy and the Heron. Hoewel het bij die laatste ook wel enorm teleurstellend was dat Miyazaki er zelf niet was. Ik zat echt klaar voor een minutenlange staande ovatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
446
Wow, gewoon 7 oscars voor Oppenheimer! Meer dan verdiend. Wel jammer voor Scorcese, denk gewoon pech dat hij in hetzelfde jaar zat als Oppenheimer.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
446
Afgelopen weekend Smile gekeken, want die stond nu op Netflix en had zin om even lekker te griezelen.

Verrassend prima film. Af en toe goede jumpscares en het verhaal zette je soms leuk op het verkeerde been. Onderliggende thema's van de film (de effecten van trauma) gaf de film ook enigzins wat meer diepte dan de gemiddelde B-film.

Er schijnt een deel twee te komen, ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Door de nachtelijke uurtjes die ik nu doormaak met mijn pasgeboren dochtertje behoorlijk wat films aan het kijken.

Afgelopen week the Creator, Fargo, American fiction en the blackkklansman gezien.

American fiction (8/10) vermakelijke film. Vond het persoonlijk wel de minste van de oscar genomineerde films.

The Creator (6/10): Ook een vermakelijke film alleen het verhaal zelf vond ik een beetje 13 in een dozijn.

Vandaag beginnen aan 2001 a space odyssey. Heb deze film nog nooit gezien en hij staat al erg lang op mijn bucketlist.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Amai. Net voor het eerst vader worden en dan voor het eerst 2001: A Space Odyssey zien... Intens...

d07050faea4d10ac6982aeb87dc8747b.gif
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.619
7.336
Het heeft even geduurd maar eindelijk alle drie de Hobbit films gezien in de juiste volgorde!
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
182
154
Gisteren naar Skunk gaan kijken. Niet elke acteerprestatie was fenomenaal en niet alles zat 100% juist qua plot, maar wat is de film goed in wat het goed wil doen: drama creëren en je toch wel serieus doen stilstaan wat voor een luxeleven je, en hopelijk de meeste onder ons, leidt. Ik ben normaalgezien op emotioneel vlak vrij moeilijk te raken tijdens films, bvb. Close deed me zo goed als niets, maar bij deze film moest ik toch wel meerdere keren mijn tranen tegenhouden. Het hielp natuurlijk ook wel niet dat mijn vriendin niet stopte met wenen :LOL:. En wat een acteerprestatie bij de toch wel nog onbekende hoofdrolspeler. Zeker een aanrader als je eens goed emotioneel door mekaar geschud wil te worden!
Ik ben sinds april trouwens ook begonnen met de april country challenge, een idee die ik op reddit zag passeren en die ik ook eens in de lijstjes op de letterboxd van @visdave34 zag: elke dag in de maand een film van een ander land. Ik zit momenteel aan Canada, Denemarken, Brazilië, België & Portugal. Als jullie internationale films weten die jullie me zeker aanraden, laat me gerust weten!
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Gebruikers die dit onderwerp bekijken