Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dank voor jullie geduld. Ik ga het qua youtube video's nog verder op de proef stellen, maar de shortlist en de spotify lijst wil ik tussen mijn lessen wel even snel delen.
Shortlist:
Arctic Monkeys
There'd better be a mirrorball
Phoenix ft. Ezra Koenig
Tonight
Arctic Monkeys
Body Paint
Phoebe Bridgers
Sidelines
Magdalena Bay
Unconditional
Björk
Atopos
Eerie Wanda
Birds Aren't Real
Alison's Fall
Insane
LCD Soundsystem
New Body Rhumba
Red Hot Chili Peppers
Eddie
Paramore
This is Why
Wet Leg
Daisy
Angele
Amour, Haine & Danger
Jon Hopkins ft. Kelly Lee Owens & Sultan + Shepard & Jerro
Helaas ga ik de Festileaks Ten dit weekend moeten skippen. Mijn laptop met bestanden erop is stuk waaronder ook de excel lijst met de lijst. Ik ben even met andere dingen bezig die mee voorrang hebben dan deze lijst en volgende week heb ik een nieuw bestand en genoeg tijd om de lijst up te daten
3 nieuwkomers, 4 zakkers, 2 behoorlijke stijgers en 1 zittenblijver. Eindelijk weer tijd voor de nieuwe F10! Helaas zonder Eerie Wanda (1 week), Björk (3 weken) en Phoebe Bridgers (9(!) weken).
10. Bruce Springsteen - Do I Love You (Indeed I Do) (Nieuw)(Week 1)
Een plaat vol soulcovers komt eraan en de eerste single is hier in de lijst opgenomen.
9. Girl in Red - October Passed Me By (Nieuw)(Week 1)
Wat sommige hier op het forum al wisten heeft ze op de festivals deze zomer bewezen. Girl in Red is tof!
8. Alison's Fall - Insane (=)(Week 3)
Een beetje obscure Nederlandse band die het al 3 weken in de lijst volhoudt, lang niet gek.
7. Phoenix ft. Ezra Koenig - Tonight (-5 plekken)(Week 4)
Het grootste slachtoffer van een week pauze waarschijnlijk want de diepste daler.
6. Magdalena Bay - Unconditional (-1 plek)(Week 3)
Ook een kleine daling voor Magdalena Bay.
5. Arctic Monkeys - Body Paint (-2 plekken)(Week 2)
Nog steeds met 2 platen in de top 5, maar deze zakt. Wat betekent dit voor de andere?
4. Red Hot Chili Peppers - Eddie (+5 plekken)(Week 2)
Zeer grote stijger is het eerbetoon aan Eddie van Halen uit de pen van de Peppers.
3. Paramore - This is Why (Nieuw)(Week 1)
Hoogste nieuwe binnenkomer is de comeback van Paramore met een verfrissende sound die ook aan vroeger doet terug denken.
2. Arctic Monkeys - There's Better Be A Mirrorball (-1 plek)(Week 5)
Het is ze niet gelukt om de nr1 positie opnieuw vast te houden.
1. LCD Soundsystem - New Body Rhumba (+9 plekken)(Week 2)
Een behoorlijke stijging. Van de laatste plek naar de eerste.
Ik zal zo mijn lijstje doorsturen, maar voordat ik dat doe wil ik wel even een lans breken voor King Gizzard & the lizard wizard. En dan in het bijzonder voor hun nieuwe(kun je het nog nieuw noemen? Zijn alweer een album verder) nummer Iron Lung.