Festileaks Tijdloze Top 100

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Het blijft geweldig hoe mensen termen als "snobistisch", "superieure muzieksmaak" etc in de mond blijven nemen terwijl ik en Black-Lies daarbijkomend al verschillende keren hebben aangehaald dat het niets met de "kwaliteit" van muziek te maken heeft. Hoeveel keer nog.

Gelukkig gebruik je "bijna" want "de man met de gitaar" is geen aspect van blanke cultuur (wat voor gitaar? metal? rock? indie? country? hoe ziet die man eruit? wat voor kleren draagt ie?) en al helemaal geen voorbeeld van cultural appropriation. We hebben het hier toch over muziek hè? Compleet irrelevant, dat je zoiets aanhaalt. Diversiteit heeft niet meteen enkel te maken met gender of ras van de artiest wie je kiest maar ook qua genre of tijdsgeest je nummers kiest.

Om terug te komen op je eerste punt Mr Hannibal, er is niets mis met dat er mensen zijn die alleen maar nummers kiezen gemaakt door mannen met (stevige) gitaren maar het zegt wel veel over de eentonigheid en gemakkelijkheid waar mensen gaan opstellen waardoor je zoals Black-Lies al vermeldde iedere keer de usual suspects krijgt.

Whatever, genoeg gediscussieerd voor mij want het brengt precies toch niet op wanneer je drie keer jezelf moet herhalen en mensen het dan nog niet willen begrijpen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
– wat betreft kwaliteit/populariteit: hier gaat niemand een definitief antwoord op kunnen geven, maar de meest rake analyse is voor mij dat populariteit meestal gelijk staat aan een bepaalde middelmatigheid. Het moet nu eenmaal een grote hoeveelheid mensen aanspreken en dus een soort grootste gemene deler tussen heel veel verschillende mensen en smaken zijn. Extremere en meer bijzondere dingen zullen altijd een selectere groep aanspreken, terwijl muziek die een grote groep aanspreekt altijd wel een soort baseline kwaliteit of herkenbaarheid heeft.
Wat een ongelofelijke bak onzin. Kijk naar allerlei grote artiesten uit het verleden, zoals Elvis Presley, The Beatles, The Rolling Stones, Bob Dylan, The Kinks, The Doors, Pink Floyd, Yes, Bob Marley And The Wailers, David Bowie, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath, Kraftwerk, Sex Pistols, The Cure, Iron Maiden, Metallica, R.EM., Nirvana, Rage Against The Machine en ga zo maar door. Allemaal al vrij snel in hun loopbaan heel succesvol en hun muziek sprak zowel toen als nu grote groepen mensen aan. Volgens jouw logica moeten dat dus allemaal middelmatige artiesten zijn die niks extreems of bijzonders deden. Daar zit je dus helemaal fout, want de meeste commercieel succesvolle acts uit het verleden zijn juist mede doorgebroken doordat ze iets nieuws en bijzonders (en voor die tijd soms zelf extreems) deden en in een enkel geval zelfs geheel nieuwe genres ontwikkelden (of in elk geval populariseerden).

Natuurlijk is de muziekscene tegenwoordig zo breed geworden dat om nu nog met iets echt vernieuwends te komen, je wellicht met iets heel erg extreems moet komen aanzetten dat nog maar weinig mensen aanspreekt. Maar dat wil niet zeggen dat de echt succesvolle moderne acts, ook al doen ze stilistisch wellicht weinig vernieuwends of extreems, middelmatig zouden zijn. Om boven het maaiveld uit te steken en echt een grote band te worden (zeg de status van een Coldplay, Muse of Pink te krijgen, om maar drie mega-acts te noemen die op dit forum veel kritiek krijgen) zul je nog steeds een aantal liedjes moeten schrijven en opnemen die door veel mensen als echt bijzonder worden ervaren.

Dat mag dan toevallig niet naar jouw smaak zijn, maar als iemand zo'n band (en zijn populairste songs en albums) dan vervolgens afserveert als "middelmaat" en zijn of haar eigen zolderkamerontdekking als "oh zo bijzonder en kwalitatief zoveel beter" ophemelt (en dat gebeurt hier regelmatig op dit forum), ja, dan moet die persoon niet raar opkijken als hij of zij als "muzikale snob" wordt weggezet. Waarbij ik niet op een specifiek iemand doel. Maar eenieder die zijn of haar eigen smaak als heilig verklaart en de interesses van grote groepen andere muziekliefhebbers als onbelangrijk en minderwaardig wegzet, tja, dat is dus per definitie een snob. Met die typering moet je dan maar leren leven, in plaats van onzinnige verklaringen te bedenken, gespeend van enige logica, waarom (bijna) alle populaire muziek "middelmatig" zou moeten zijn.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Super fijn dat je een lijst instuurt alvast. Kijk je alleen even naar dit, je hebt er namelijk eentje twee keer instaan. Laat me wel even in een reactie weten wat je veranderd hebt dan pas ik het aan in mijn bestand.

Excuses, heb hem geupdate en de volgorde ook maar gelijk goedgezet: de eerste was willekeurig door elkaar, en de lijst hieronder is daadwerkelijk van nummer 1 tot 100.

1 Society Eddie Vedder
2 Weight Of Love The Black Keys
3 Vienna Billy Joel
4 Pariah Steven Wilson
5 Madness Muse
6 If I Get High Nothing But Thieves
7 Somebody To Love Queen
8 Many of Horror Biffy Clyro
9 Tears In Heaven Eric Clapton
10 Fix You Coldplay
11 Can't Help Falling In Love With You Elvis Presley
12 Citizen Erased Muse
13 Blackbird The Beatles
14 Oats in the Water Ben Howard
15 Under The Bridge Red Hot Chili Peppers
16 Figure It Out Royal Blood
17 Mutter Rammstein
18 21 guns Green Day
19 Lover of the light Mumford and Sons
20 Sultans of Swing Dire Straits
21 Black Skinhead Kanye West
22 Open Car Porcupine Tree
23 No One Knows Queens Of The Stone Age
24 Let It Out Frances
25 Gravity - Live at the Nokia Theatre John Mayer
26 Lose Yourself Eminem
27 Thunderstruck AC/DC
28 Stairway to Heaven Led Zeppelin
29 Alive Pearl Jam
30 Sweet Child O' Mine Guns N' Roses
31 The Dark of the Matinée Franz Ferdinand
32 Day I Die The National
33 Redemption Song Bob Marley & The Wailors
34 Nothing Editors
35 lippy kids Elbow
36 Miss Sarajevo - 2005 live from Milan U2
37 Feel Good Inc Gorillaz
38 Old Yellow Bricks Arctic Monkeys
39 Hopeless Opus Imagine Dragons
40 Once upon a time in the west Ennio Morricone
41 Knee Socks Arctic Monkeys
42 Wing$ Macklemore & Ryan Lewis
43 The raven that refused to sing Steven Wilson
44 Cellophane Angel Dan Auerbach
45 Incomplete James Bay
46 Touch Daft Punk
47 Celebrate Anderson .Paak
48 Cryin Aerosmith
49 Afterlife Avenged Sevenfold
50 The Show Must Go On Queen
51 Lover, Please Stay Nothing But Thieves
52 Double Trouble - Live from Madison Square Garden Eric Clapton, Steve Winwood
53 Untitled Rex Orange County
54 Zombie The Cranberries
55 All Along The Watchtower Jimi Hendrix
56 42 Coldplay
57 Knights of Cydonia Muse
58 Dystopian Overture Dream Theater
59 Happy Song Bring Me The Horizon
60 Man Of The Hour Pearl Jam
61 Boogie Paolo Conte
62 29 #Strafford APTS Bon Iver
63 My Way Frank Sinatra
64 Gangsta's Paradise Coolio
65 Banana Pancakes Jack Johnson
66 September Earth, Wind & Fire
67 Friday I'm in love The Cure
68 Avond Boudewijn de Groot
69 Out of the Black Royal Blood
70 Radar Love Golden Earring
71 Afterlife Nothing But Thieves
72 POWER Kanye West
73 King Kunta Kendrick Lamar
74 Joker and the Thief Wolfmother
75 Fellow Feeling Porter Robinson
76 Shake Me Down Cage The Elephant
77 Shakespeare Fink
78 Mr. Brightside The Killers
79 Finish Line / Drown Chance The Rapper
80 In The End Linkin Park
81 Cough Syrup Young The Giant
82 Life Itself Glass Animals
83 Do Me A Favour Arctic Monkeys
84 Never Enough Rex Orange County
85 End Credits EDEN
86 65 Hunnid Vince Staples
87 Rats Ghost
88 Carry You Novo Amor
89 Trying your Luck The Strokes
90 Better Now Post Malone
91 Where did you sleep last night? Nirvana
92 Worry Jack Garratt
93 How can you mend a broken heart Al Green
94 De Camino a La Vereda Buena Vista Social Club
95 Show Me How To Live Audioslave
96 Cold Arms Mumford and Sons
97 Simple Song The Shins
98 No Surprises Radiohead
99 Where the wild roses grow Nick Cave & The Bad Seeds, Kylie Minogue
100 Superstition Stevie Wonder
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Is dit de Fantano video die eerder gerefereerd werd? https://www.youtube.com/watch?v=Nqel2VI24cI

Ook een interessante video! Die kende ik niet. Ik bedoelde deze: https://www.youtube.com/watch?v=be_HVMwiBAM .

Maar deze video zegt eigenlijk hetzelfde als jij in je comment. Populaire muziek moet op de een of andere manier toegankelijk genoeg zijn om veel mensen aan te spreken, maar tegelijk beter zijn dan vergelijkbare muziek die hetzelfde probeert. Wat kan resulteren in heel goede maar ook heel slechte muziek, het houdt eigenlijk geen verband. Waarom dat als snobistisch wordt bestempeld hier weet ik niet, maar het lijkt me logisch dat je betere muziek in een bepaald genre gaat ontdekken als je je er beter in verdiept. Zelf heb ik niks met hiphop, maar ik ga dan ook niet zeggen dat Drake beter zou zijn dan Travis Scott omdat hij een succesvollere of populairdere artiest is. Geen verstand van.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Tijd voor nog wat lijstjes!
1f642.svg
Sorry Wesley, de discussie is te leuk :lol:

Sledgehammer, heb ik ooit ontkend een muzieksnob te zijn? Volgens mij niet. Ik kan prima leven met die titel. En als ik iets juist niet doe is het mijn eigen muzieksmaak heilig verklaren, waar haal je dat vandaan? Verder noem je een prima lijstje artiesten op die alleen maar mijn punt onderstrepen: van de meeste van die artiesten zijn op dit moment bij het grote publiek alleen de meest "veilige" nummers populair (top 2000, Spotify plays), terwijl de meer experimentele albums en nummers nauwelijks gedraaid worden. Terwijl die bijvoorbeeld bij zelfverklaarde muzieksnobs van de Snob 2000 heel populair zijn. Misschien is middelmatig en bijzonder dan de verkeerde woorden, wat ik bedoelde is dat het ergens een soort van gemiddelde moet aanspreken in plaats van een niche. Zoals Black Lies zegt:

Populaire muziek moet op de een of andere manier toegankelijk genoeg zijn om veel mensen aan te spreken, maar tegelijk beter zijn dan vergelijkbare muziek die hetzelfde probeert. Wat kan resulteren in heel goede maar ook heel slechte muziek, het houdt eigenlijk geen verband.

Ik zeg toch ook juist dat populaire muziek altijd een soort baseline kwaliteit of herkenbaarheid heeft? Sommige populaire nummers excelleren in muzikale kwaliteit, andere moeten het meer hebben van herkenbaarheid (vriendelijk verwoord). En aan een historische analyse van hoe de classics van nu in hun tijd onthaald werden ga ik mij niet wagen, ik doelde meer op het huidige muzieklandschap en welke muziek van oudere artiesten nu nog grote populariteit heeft. En voor elke classic van nu waren er in hun tijd ook talloze popacts die de razen populair waren maar niet goed genoeg om de tand des tijds de doorstaan. Kortom, zo'n lijstje grote namen van vroeger zegt me niet zoveel in deze context.

Het blijft geweldig hoe mensen termen als “snobistisch”, “superieure muzieksmaak” etc in de mond blijven nemen terwijl ik en Black-Lies daarbijkomend al verschillende keren hebben aangehaald dat het niets met de “kwaliteit” van muziek te maken heeft. Hoeveel keer nog.

Nu leg jij me ook al woorden in de mond! Ik zeg nergens dat die superioriteit op kwaliteit slaat. Maar je hebt duidelijk kritiek op de gemiddelde muzieksmaak, gezien hoe minachtend je het hebt over de usual suspects. En over witte mannen met gitaren. Dus ergens ervaar jij een meerwaarde in daar vanaf wijken. Waar je die ervaart is aan jou. Maar dat gevoel van meerwaarde doelde ik op toen ik het had over superieure muzieksmaak. Niet over kwaliteit, want als je even leest wat ik schrijf juist dat waargenomen kwaliteit alles te maken heeft met in hoeverre jij je ergens mee identificeert, hoeveel raakvlak het met jou heeft. Dus dat is tamelijk subjectief.

Gelukkig gebruik je “bijna” want “de man met de gitaar” is geen aspect van blanke cultuur (wat voor gitaar? metal? rock? indie? country? hoe ziet die man eruit? wat voor kleren draagt ie?) en al helemaal geen voorbeeld van cultural appropriation. We hebben het hier toch over muziek hè? Compleet irrelevant, dat je zoiets aanhaalt. Diversiteit heeft niet meteen enkel te maken met gender of ras van de artiest wie je kiest maar ook qua genre of tijdsgeest je nummers kiest.

Das een mooie misrepresentatie van een goedbedoeld grapje. Natuurlijk is er geen sprake van cultural appropriation. Het enige wat ik wilde zeggen, is dat het niet meer dan logisch is dat mensen voornamelijk stemmen op muziek die meer raakvlakken heeft met hun demografie. En natuurlijk is muzikale diversiteit meer dan ras en gender, maar jij bent hier degene die over witte mannen begint. Mijn enige punt is dat het nogal open deuren intrappen is om een groep zoals de forumleden hier te verwijten dat ze waarschijnlijk op heel veel blanke mannen met gitaren gaan stemmen, gezien de demografie hier.

Om terug te komen op je eerste punt Mr Hannibal, er is niets mis met dat er mensen zijn die alleen maar nummers kiezen gemaakt door mannen met (stevige) gitaren maar het zegt wel veel over de eentonigheid en gemakkelijkheid waar mensen gaan opstellen waardoor je zoals Black-Lies al vermeldde iedere keer de usual suspects krijgt.

Dat is zeker waar. Maar wederom, ook precies wat je kan verwachten als je het gemiddelde van een tamelijk homogene groep gaat nemen. En verder vallen de lijstjes die ik tot nu toe zie nog aardig mee qua *uitsluitend* standaard gitaarmuziek. Sommige lijstjes meer dan andere, maar uiteindelijk gaat de eindlijst met zo'n kleine groep mensen en zo'n grote hoeveelheid nummers toch een beetje op toeval berusten. Dus misschien gaat onze discussie wel over gebakken lucht.

Whatever, genoeg gediscussieerd voor mij want het brengt precies toch niet op wanneer je drie keer jezelf moet herhalen en mensen het dan nog niet willen begrijpen.

Wat, verbaasd dat mensen jouw mening niet als zoete koek slikken? Of zelf kritisch durven zijn? Ik bedoel, ik ben ook vrij stellig in mijn mening, maar zeg wel duidelijk dat het een mening is. Mijn belevingswereld. Mensen die het niet met je eens zijn verwijten dat ze je gewoon niet begrijpen is wel een erg makkelijke manier van jezelf op een voetstuk plaatsen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Sorry voor deze lange rant haha, ik word iets te enthousiast van dit discussie onderwerp. We kunnen er ook een apart topic voor openen als mensen hier over verder willen gaan. Of wellicht bestaat het al. Het maakt in ieder geval genoeg emoties los heb ik het idee :p
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat veel populaire muziek van nu niet hun best doen om onderscheidend te zijn. Om maar meteen met het ergste voorbeeld te beginnen. Kensington is toch gewoon een slap aftreksel van KoL en Coldplay? Daarnaast is er ook wel een groot verschil tussen een leuk plaatje uitbrengen en diepzinnige muziek uitbrengen. Zo'n Shotgun van George Ezra is een leuke meezinger die het op festivals goed doet (zelf ondervonden), maar niet vernieuwend en onderscheidend. Ook als ik nu (en de laatste tijd) in de hitlijsten kijk zijn er geen nummers meer waarvoor ik op het puntje van mijn stoel ga zitten.

Vergelijken met artiesten van vroeger is ook niet helemaal eerlijk. Dat was een andere tijd met behoefte aan andere muziek. Niemand zal hier beweren dat muziek van Queen, Pink Floyd en REM niet kwalitatief zijn omdat het populaire muziek is.

Ik vind een belangrijk onderscheid voor mijzelf altijd leuk en mooi. Mooie muziek hoef ik niet altijd leuk te vinden en zin in te hebben. Er zijn best momenten waarop ik geen zin heb in het gepingel van Pink Floyd of het moeilijke van Porcupine Tree. Dan zet ik lekker Volbeat op wat ik nou niet direct heel mooi vind maar wel leuk. Vooral een live ervaring kan daar erg aan bijdragen. Vandaar dat bijvoorbeeld Still Counting zo hoog in mijn lijstje staat.

Mogen we daarnaast niet verwachten van elkaar als we dit forum bezoeken, en al helemaal in dit gedeelte, dat we verder kijken dan top lijstjes om over muziek te discussiëren? Vooral de verwijzingen naar snob en slechte smaak zijn gemakkelijk gemaakt en ook erg flauw. Liever meer inhoudelijk, leest een stuk leuker :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Yannick wrote:
Whatever, genoeg gediscussieerd voor mij want het brengt precies toch niet op wanneer je drie keer jezelf moet herhalen en mensen het dan nog niet willen begrijpen.

Wat, verbaasd dat mensen jouw mening niet als zoete koek slikken? Of zelf kritisch durven zijn? Ik bedoel, ik ben ook vrij stellig in mijn mening, maar zeg wel duidelijk dat het een mening is. Mijn belevingswereld. Mensen die het niet met je eens zijn verwijten dat ze je gewoon niet begrijpen is wel een erg makkelijke manier van jezelf op een voetstuk plaatsen.
Voor het grootste deel eens met je post en dat grapje had ik wel degelijk door, vond 'm alleen misplaatst en zou al vrij snel worden geïnterpreteerd nar iets anders wat de discussie zou kunnen verschuiven, vandaar. Maar wilde toch hier even op reageren want ik kan het best hebben dat mensen het niet met me eens zijn wat oké is. Zoals ik in m'n eerste post al aanhaalde, namelijk dat ik totaal geen probleem heb met andere lijstjes of whatever het is net die bewustwording dat er meer is dan artiest x, y of z dat ik wilde aanhalen. Ik ben zeker kritisch, ook voor mezelf want ik ben er me van bewust dat ik net zoals Black-Lies niet het forum representeer met mijn muzieksmaak. Dat heeft echter niets te maken met het niet begrijpen van mijn standpunt. Ik kreeg namelijk het gevoel dat ik 1) niet begrepen werd en 2) dat de discussie in cirkels bleef draaien, vandaar. Jouw reacties op de posts hierboven zijn duidelijker vermeld wat stof biedt om verder te gaan, dus thanks daarvoor want ik had het gevoel alsof we vastzaten.

Ik geef idd toe aan dat ik kritiek heb op het middelmatige (lol, moet je kijken met wat voor lijst ik ga afkomen :lol:) maar nu je het zo omschrijft moet ik je waarschijnlijk daarin wel gelijk geven, ja alhoewel ik respect voor ieders smaak etc. Die homogeniteit is waarschijnlijk ook het probleem (welja, probleem) een beetje hier en daar haal je idd een goed punt aan namelijk dat we allemaal zowat een zelfde achtergrond ongeveer delen maar idd, aangezien we maar met 30 mensen (de beste albumlijst toch) zullen zijn, gaat 't veel op toeval uitkomen, vermoed ik.

Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat veel populaire muziek van nu niet hun best doen om onderscheidend te zijn. Om maar meteen met het ergste voorbeeld te beginnen. Kensington is toch gewoon een slap aftreksel van KoL en Coldplay? Daarnaast is er ook wel een groot verschil tussen een leuk plaatje uitbrengen en diepzinnige muziek uitbrengen. Zo’n Shotgun van George Ezra is een leuke meezinger die het op festivals goed doet (zelf ondervonden), maar niet vernieuwend en onderscheidend. Ook als ik nu (en de laatste tijd) in de hitlijsten kijk zijn er geen nummers meer waarvoor ik op het puntje van mijn stoel ga zitten.

Vergelijken met artiesten van vroeger is ook niet helemaal eerlijk. Dat was een andere tijd met behoefte aan andere muziek. Niemand zal hier beweren dat muziek van Queen, Pink Floyd en REM niet kwalitatief zijn omdat het populaire muziek is.
Ik heb vooral het gevoel dat de uitvinders van een bepaald iets in de muziek overeind blijven, als die daarna commercieel succes winnen des te beter (en dan heb ik het over tijdloze klassiekers). Het is vaak het feit dat de artiest in de eerste plaats iets unieks en vernieuwends voor de dag brengt dat hen langer zal doen herinnert worden, dàt en hun catalogus/succes natuurlijk. Wat ik eerder ook al vermeldde was het feit dat je voor nummers die nog geen vijf of tien jaar oud zijn kunt uitmaken of ze de tand des tijds zelfs gaan doorstaan. Je kunt bv. vijf jaar geleden heel grote fan zijn geweest van de songs van Adèle maar hoe houden die nummers ook staan binnen tien jaar of worden ze beetje bij beetje gewoonweg vergeten?

Queen of Bowie was toentertijd net zo pop als wat men nu op de radio speelt, alleen sprongen die artiesten er door de tijd heen uit en is de rest die toen in die hitlijsten stonden compleet vergeten en tevens omdat die zijn uitgegroeid tot wat ze zijn bekomen en daar kun je over artiesten van tegenwoordig nu nog weinig een uitspraak over doen. Misschien kan er wel iets worden gezegd over de diversiteit van vroeger en nu wat betreft genres of zelfs subculturen en het al dan niet wegvallen daarvan, wat voor invloed dat heeft op de muziek van tegenwoordig.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.985
2.025
Ik heb het voorlopig bij een top 25 gehouden, misschien vul ik ze nog aan, waarschijnlijk niet.

1) Metallica – The Four Horsemen

2) Slayer – Angel Of Death

3) Kreator - Dystopia

4) Iron Maiden - Blood Brothers

5) Dio – Holy Diver

6) Judas Priest – Painkiller

7) Black Sabbath – War Pigs

8) Slipknot – Left Behind

9) Tristania - Pale Enchantress

10) Channel Zero – Black Fuel

11) Pearl Jam – Black

12) Ramones – Pet Semetary

13) Megadeth – Holy Wars... The Punishment Due

14) Motorhead – Overkill

15) Pantera – Walk

16) Sepultura – Roots Bloody Roots

17) Foo Fighters – Monkey Wrench

18) Nirvana – Come As You Are

19) Alice In Chains – Would?

20) Soundgarden – Show Me How To Live

21) Guns ‘N Roses – Welcome To The Jungle

22) Sodom – Ausgebombt

23) Tool – Sober

24) Tracy Chapman - Fast Car

25) Iggy Pop – The Passenger

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Goed om te lezen dat je toch redelijker bent dan die ik je credit voor gaf, Yannick :wink: moest even uitvogelen bij je hoe het nou zat. Snap je gevoel van niet begrepen worden en vastzitten wel hoor, zeker in discussies over onderwerpen zoals deze die toch snel vrij complex worden. Dan is zo’n forum ook niet de meest genuanceerde omgeving, ook ik ben hier vaak wat korter door de bocht dan normaal. En dan nog zo lang van stof haha :lol:

Maar goed, ik waardeer je inzet voor diversiteit en spannende muziek, alleen vond ik je eerdere reacties wat kort door de bocht en misplaatst. Maar ik snap nu beter wat erachter zit denk ik. Vind identity politics wel een lastige toevoeging aan de toch altijd al heftige kwaliteit/populariteit discussie moet ik zeggen...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Ik vind dat je een schitterend getimed lijstje door onze discussie heen knalt Joe, hulde! Heb nog te weinig onvervalste metal in dit topic voorbij zien komen...
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ik kwam hier voor lijstjes om nieuwe muziek te ontdekken, kan die discussie niet in een apart forum?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Ik kwam hier voor lijstjes om nieuwe muziek te ontdekken, kan die discussie niet in een apart forum?

Kan ja. Maar nu is ie hier gevoerd. Als je alleen lijstjes wil lezen dan lees je toch alleen die? Je ziet snel genoeg wanneer een reactie een lijstje bevat of niet :wink:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Kiezen is lastig. Maar ik heb een poging gewaagd.

1. Queen - Bohemian Rhapsody

2. Tsjaikowsky - 1812 ouverture

3. Beethoven - 9de Symfonie (Ode an die Freude)

4. Coldplay - Fix You

5. Rammstein - Spieluhr

6. Metallica - Master of Puppets

7. Radiohead - Paranoid Android

8. Radiohead - Street Spirit

9 Hero - Toen ik je zag

10 Doe Maar - Smoorverliefd

11. Rolling Stones - Sympathy for the Devil

12. Within Temptation - Ice Queen

13. System of a Down - Kill Rock 'n Roll

14. Queen - Innuendo

15. Iron Maiden - Run To The Hills

16. Foo Fighters - Something from Nothing

17. Boudewijn de Groot - Testament

18. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder

19. Dire Straits - Telegraph Road

20. Prince - Darlin Nikki

21. The Carpenters - Top of the World

22. Elvis Presley - Suspicious Minds

23. Simon & Garfunkel - The Boxer

24. The Prodigy - Smack My Bitch Up

25. Talking Heads - Slippery People

26. Jeff Buckley - Hallelujah

27. Queensryche - Silent Lucidity

28. Fear Factor - Self Bias Resistor

29. Volbeat - Lola Montez

30. Beastie Boys - Sabotage

31. Nirvana - Heart Shaped Box

32. ELO - Mr. Blue Sky

33. Living Colour - Love Rears Its Ugly Head

34. Edith Piaf - Non, Je Ne Regrette Rien

35. Frank Boeijen Groep - De Verzoening

36. Muse - Uprising

37. Doe Maar - Heroine

38. Anouk - Lost

39. Faith No More - The Gentle Art of Makng Enemies

40. Freedom 90 - George Michael

41. Therapy? - Diane

42. Andrea Bocelli - Con Te Partiro

43. Snow Patrol - Chasing Cars

44. Art Garfunkel - Bright Eyes

45. Lady Gaga - Bad Romance

46. Rammstein - Amour

47. Stromae - Papaoutai

48. Train - 50 Ways To Say Goodbye

49. Iron Maiden - Aces High

50. Meat Loaf - Bat Out Of Hell


 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Doe mij maar zo iets (redelijk vluchtig ingevuld)
Doe bij zo'n lijstjes altijd maar 1/artiest omdat het anders écht te moeilijk word

25 Pavement- Range Life
24 Fugazi - Turnover
23 Velvet Underground - Heroin
22 MC5 - Kick Out The jams
21 Bob Dylan - Like A Rolling Stone
20 Eels - Last Stop: This Town
19 Blur - Parklife
18 Soundgarden - Black hole Sun
17 The War On Drugs- An Ocean In Between The Waves
16 Neil Young - Heart Of Gold
15 System Of A Down - Sugar
14 Undertones - Teenage Kicks
13 Television - Marquee Moon
12 Pixies - Debaser
11 Meat Puppets - Station
10 Nirvana - Drain You
09 Offspring - Americana
08 Rage Against The Machine - Bullet In The Head
07 Elliott Smith -Waltz #2
06 Dinosaur Jr - Start Choppin
05 The Strokes - Last Nite
04 Pearl Jam - Yellow Ledbetter
03 The Replacements - Bastards Of Young
02 Red Hot Chili Peppers -Soul To Squeeze
01 Jimi Hendrix - Little Wing
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ik vind het maar verrekte lastig om een rangorde te geven bij mijn favoriete nummers. Ik heb een hele trits nummers waarvan ik onmogelijk kan aangeven of ik een bepaald nummer beter vind dan een ander. En de ene dag zou ik voor nummer A bovenaan kunnen kiezen, de andere dag voor nummer B. En in sommige periodes luister ik voornamelijk hiphop, dan weer dance, dan weer singer-songwriters. Moeilijk hoor...

Ben ik de enige die daar last van heeft?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Verder heel leuk topic dit! En een zeer interessante discussie ook haha. Levert veel leesplezier op.

Ook heel herkenbaar dit in de tijd van de top 2000. Die levert in onze vriendengroep ook ieder jaar dit soort gesprekken op.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Ik vind het maar verrekte lastig om een rangorde te geven bij mijn favoriete nummers. Ik heb een hele trits nummers waarvan ik onmogelijk kan aangeven of ik een bepaald nummer beter vind dan een ander. En de ene dag zou ik voor nummer A bovenaan kunnen kiezen, de andere dag voor nummer B. En in sommige periodes luister ik voornamelijk hiphop, dan weer dance, dan weer singer-songwriters. Moeilijk hoor…

Ben ik de enige die daar last van heeft?

Zeker niet, ik kan ook maar moeilijk kiezen en twijfel enorm tussen dingen die ik al jaren luister en dingen die ik recenter ontdekt heb maar echt geweldig vind (niet per se nieuwere muziek, maar voor mij hiervoor onbekend)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken