Festileaks Festivaldraft XII: Jubileumdraft: De Presentaties

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Mooi, vierde plek, zeer tevreden! Had ik zelf niet meteen verwacht eigenlijk, doe dit spel uiteindelijk toch altijd een beetje op improvisatie. Bedankt iedereen!

Zelf wel verrast door de plekken van Wesley (die helaas ook net uit de boot viel hier) en Yannick. Had ik beide wel hoger verwacht, vooral omdat ik zelf echt een sucker ben voor mooie posters en daar ook wel rekening mee houdt tijdens het stemmen.
Één ding staat alleszins al vast: de top drie zijn allemaal prachtige festivals en we gaan dus weer een verdiende winnaar krijgen!
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Wie gaat er van door met brons, wie met zilver en wie met goud?
Wel, dat gaan jullie nu ontdekken!

Op de derde plek is geëindigd:
🥉3. Baspop (24pt) (@Koekdoos ):
Ondanks ik het nog steeds verwarrend vind dat koekdoos geen koekdoos heet, heeft dit festival het ontzettend goed gedaan deze draft. Het verkocht namelijk evenveel weekenders als de nummer 1 maar wist minder mensen te overtuigen voor een dagticket. Dit jaar geen rollatorstage maar zelfs een grafstage: acts die zijn gestopt, een afscheidstour hebben aangekondigd, overleden zijn of waarvan de status onbekend is. Dit festival verkocht maar liefst 7 weekendtickets en 3 zaterdagtickets.
1709372254277-jpeg.8276


🥈2. Live at This Must Be The Place (25pt.) (@Martijn )
Op plek 2 vinden we Live at This Must Be The Place met 25 punten. Alle acts die op heft festival staan hebben een livealbum of concertregistratie uitgebracht. Dit festival verkocht maar liefst 8 weekendtickets en 1 vrijdagticket. Fun fact: dit festival verkocht de meeste weekendtickets.
Orange-White-Minimalist-Gradient-Music-Festival-Poster-4.png

En dan de winnaar van de Festileaks Festivaldraft XII: Jubileumdraft:






🥇1. Ex Lion Tamer (27pt.) (@Lion ):
Ex Lion Tamer is de winnaar van deze editie. Dit festival biedt een breed spectrum van muzikale genres, van new wave en post-punk, tot elektronische muziek en metal. En heeft dit festival een aantal eenmalige reünies en artiesten die in Nederland al lange tijd of nog nooit hebben opgetreden. Echter heb je hier wel altijd keuzestress doordat er altijd tegelijkertijd iets speelt! Dit festival overtuigde 7 mensen voor een weekendticket, 3 zaterdagtickets en 3 zondagtickets.

01-full-lineup-elt-jpg.8218


@Lion van harte gefeliciteerd met het winnen van de jubileumeditie van deze draft!

Verder wil ik iedereen bedanken die deze draft meegedaan heeft, degene die gestemd hebben en alle meelezers! Ik vond het ontzettend leuk om te organiseren en toch ook om mee te doen. Ook fijn dat het tempo er lekker in zat deze draft!

De stats en fun facts krijgen jullie straks van mij! Ben nog bezig met een ding uit te zoeken
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
9. Rock Empel en Into The Great Sjaak Open (15pt.) (@Tinus101 en @Sjaak Wit )
Ja! Jullie lezen het goed, geen plek 10 maar wel een exact gelijkspel op plek 9! We beginnen met Rock Empel. Rock Empel werkt met met een dubbele mainstage die recht tegenover elkaar staan, een enorme tent a la the barn en een open stage midden in het bos! Dit festival verkocht 4 weekendtickets, 1 vrijdagticket en 2 zondagtickets
En dat waren mijn twee andere weekendtickets, gelijk geëindigd dus, chapeau beiden! Ik had zelf met name Into The Great Sjaak Open wel een stukje hoger verwacht eigenlijk, maar ik ben waarschijnlijk biased want dat werd al vrij snel een zekere weekendticket voor mij, toen de draft nog in volle gang was. Wel minpunten dat ik mijn drie grootste must sees (Frank Zappa, King Crimson, en Pink Floyd) niet alle 3 kan zien... ik heb Sjaak nog op andere gedachten geprobeerd te brengen, maar het mocht helaas niet baten :p

Wat betreft Rock Empel betreft heb ik het eigenlijk lang onderschat, omdat het met U2 en Volbeat twee hele grote afknappers voor mij bovenaan heeft staan. Maar de vier andere headliners zijn wel raak, en de undercard is ook echt heerlijk. Het zal met mijn profielfoto voor niemand een verrassing zijn dat ik bijvoorbeeld een 3hr set van King Gizzard sowieso wilde bijwonen, bijvoorbeeld.

Verder ging een dagticket naar With Open Wings, want zo'n unieke kans om Queen live te zien laat ik niet aan mij voorbij gaan. En tenslotte ben ik ook blij Ex Lion Tamer met een dagticket voor de NIN dag een stukje richting de overwinning geholpen te hebben, was bij mij ook lang in de running voor een weekend ticket. Heel fijn affiche, en mooi gepresenteerd.

En sowieso bedankt aan iedereen die mee heeft gedaan, het was erg plezierig om mee te lezen. Tot de volgende! @Yannick up next toch? :cool:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Sjakie de Wit en Royke

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Hele mooie top 3! Proficiat allen (en ook al de andere deelnemers voor de mooie affiches en de wederom gigantisch leuke draft!)

Zelf had ik een combi voor: Live At This Must Be The Place (@Martijn ), Who Knows? (@Thisso ) en Secret Beach Experience (@teunajax )

En dagtickets voor: de vrijdag van Live Forever (@Oasiss ) en de zondag van Ex Lion Tamer (@Lion )

Zelf wederom geëindigd in de middenmoot. Inspiratie om van de volgende CITW een nog betere editie te maken. :)

En als laatste natuurlijk ook een enorme merci aan @Royke voor de geweldige hosting!
 
  • Geweldig
Waarderingen: teunajax, Lion en Royke

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Tijd voor stats en fun facts!

Van de 2.294 namen zijn er nog 1.300 namen niet gekozen.
In totaal waren er 363 unieke vrije keuzes.
94 zijn er 2x gekozen in de vrije keuze.
21 acts zijn 3x gekozen in de vrije keuze.
3 acts zijn 4x gekozen in de vrije keuze.
2 acts zijn 5x gekozen in de vrije keuze.

3 acts in de vrije keuze zijn 'illegaal' gekozen, deze stonden niet in de lijst.

Verder hebben er 24 mensen tickets gekocht, verkocht Cabin In The Woods de meeste dagtickets, Live at This Must Be The Place verkocht de meeste weekendtickets en Roykesfestival Goes Metal, Paddy Powerfestival en Spectrum Sound verkochten alleen weekendtickets.

Mijn tickets zijn gebaseerd op de realisme van de line-up en mijn muzieksmaak, zelf kijk ik niet zo zeer naar de poster maar vind ik het wel echt fk vet als je dat kan. Zelf had ik weekendtickets voor Who Knows?, Baspop en Zo Kan Het Ook. En ik had zaterdagticket voor Live Forever Festival en een zaterdagticket voor Cabin in The Woods.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Dankje voor het organiseren, het was leuk om weer een keer mee te doen! Ik ben wel heel benieuwd nu welke acts "illegaal" zijn gekozen, had ik er een van? :0
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
De "illegale" acts waren Windhand, Joss Stone en Sudan Archives.

Ik durf niet meer te zeggen wie deze artiesten hadden 😂
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.701
De "illegale" acts waren Windhand, Joss Stone en Sudan Archives.

Ik durf niet meer te zeggen wie deze artiesten hadden 😂
Hoezo Sudan Archives illegaal dan? Die heb ik in ieder geval gekozen bij een vorige draft
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Hoezo Sudan Archives illegaal dan? Die heb ik in ieder geval gekozen bij een vorige draft
Ik zie dat dit komt door een foutje van mij in de team draft.
Heb alle 600 acts handmatig ingevoerd op de eerste pagina, waar Roy de acts waarschijnlijk uit heeft gehaald.
Daar dit foutje gemaakt:
1710276381325.png
Ik vermoed dat de andere namen illegaal zijn doordat ze ooit zijn gekozen in niet exclusieve rondes.
Dat soort acts heb ik in eerste instantie ook in mijn laatste 45 namen voor deze draft gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Van harte @Lion @Martijn & @Koekdoos ! En dank voor het organiseren voor de draft @Royke !

Ik had zelf mijn keuzes gebaseerd op concepten, haalbaarheid en persoonlijke voorkeur (in die volgorde). De livealbums bij Live at This Must Be The Place was dus een no-brainer qua kaartverkoop voor mij. De Grafstage heeft mij in die zin ook omgekocht voor een ticket. Als laatste zat ik te twijfelen tussen de festivals van @Oasiss en @Thisso , maar ik heb een weekend gekocht voor de *-opmerkingen. Dagkaartje verder voor de Kate Bush dag van het Live Forever Festival (duh, die dag dan) en de zaterdag (The Smiths dag) van de winnaar.

13de plek zelf is een lichte teleurstelling, maar goed. Het was weer een leuke editie! Ik heb meer uitzoekwerk dan ooit gehad in deze draft, mezelf helemaal opgelegd dit keer.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
195
323
Was leuk om mee te lezen! Helaas door drukte te laat met kaarten aanschaffen, had @WesleyNoH misschien nog wel wat naar voren geholpen. Maar dat is natuurlijk grove mosterd na de maaltijd...

Als 'ie qua timing volgende keer beter uitkomt, ben ik weer van de partij!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken