Wie gaat er van door met brons, wie met zilver en wie met goud?
Wel, dat gaan jullie nu ontdekken!
Op de derde plek is geëindigd:
3. Baspop (24pt) (@Koekdoos ):
Ondanks ik het nog steeds verwarrend vind dat koekdoos geen koekdoos heet, heeft dit festival het ontzettend goed gedaan deze draft. Het verkocht namelijk evenveel weekenders als de nummer 1 maar wist minder mensen te overtuigen voor een dagticket. Dit jaar geen rollatorstage maar zelfs een grafstage: acts die zijn gestopt, een afscheidstour hebben aangekondigd, overleden zijn of waarvan de status onbekend is. Dit festival verkocht maar liefst 7 weekendtickets en 3 zaterdagtickets.
2. Live at This Must Be The Place (25pt.) (@Martijn )
Op plek 2 vinden we Live at This Must Be The Place met 25 punten. Alle acts die op heft festival staan hebben een livealbum of concertregistratie uitgebracht. Dit festival verkocht maar liefst 8 weekendtickets en 1 vrijdagticket.
Fun fact: dit festival verkocht de meeste weekendtickets.
En dan de winnaar van de Festileaks Festivaldraft XII: Jubileumdraft:
1. Ex Lion Tamer (27pt.) (@Lion ):
Ex Lion Tamer is de winnaar van deze editie. Dit festival biedt een breed spectrum van muzikale genres, van new wave en post-punk, tot elektronische muziek en metal. En heeft dit festival een aantal eenmalige reünies en artiesten die in Nederland al lange tijd of nog nooit hebben opgetreden. Echter heb je hier wel altijd keuzestress doordat er altijd tegelijkertijd iets speelt! Dit festival overtuigde 7 mensen voor een weekendticket, 3 zaterdagtickets en 3 zondagtickets.
@Lion van harte gefeliciteerd met het winnen van de jubileumeditie van deze draft!
Verder wil ik iedereen bedanken die deze draft meegedaan heeft, degene die gestemd hebben en alle meelezers! Ik vond het ontzettend leuk om te organiseren en toch ook om mee te doen. Ook fijn dat het tempo er lekker in zat deze draft!
De stats en fun facts krijgen jullie straks van mij! Ben nog bezig met een ding uit te zoeken