Festileaks Festivaldraft XII: Jubileumdraft: De Presentaties

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
14. IN_SANITY (10pt.) (@InsaniTiny )
Op de 14e plek is IN_SANITY geëindigd. Deze organisatie koos voor het concept een festival organiseren waar de organisator graag zelf naar toe zou gaan. Een gebalanceerde line-up tussen zachtere en hardere muziek. Aan de stages zijn geen bepaalde genres gekoppeld dus er kan van alles voorbij komen. Dit festival verleidde 3 mensen tot een weekendticket en 1 iemand tot een zaterdagticket.
poster-png.8267


13. With Open Wings & het eertijdse evenement (10pt.) (@Brian )
Op de 13e plek is geëindigd With Open Wings & het eertijdse evenement. Met behulp van Professor Barabas ga je bij dit festival 3 verschillende decennia af. Heeft het goed uitgepakt dit concept? Dat mag de organisator zelf beslissen. In ieder geval zijn er er 2 weekendtickets verkocht, 1 vrijdagticket en 3 zondagtickets.
Poster.png

12. Paddy Powerfestival (12pt.) (@Paddy )
Dan op de 12e plek krijgen we het Paddy Powerfestival met 12 punten. Dit festival koos ervoor om drie stages te gebruiken met een Mainstage, een 2nd stage en een Metalstage. Dit festival verkocht geen dagtickets maar kon wel 4 mensen overtuigen voor een weekendticket.
dia1-jpeg.8281

11. Zo Kan Het Ook (12pt.) (@RubenJS )

En dan op plek 11 hebben we het Zo Kan Het Ook 2024. Bij dit festival geniet je op de prachtige Veluwe van de beste indie, rap, metal, alternatieve en elektronische acts. Lekker gevarieerd dus. Dit festival verkocht 3 weekendtickets, 1 zondagticket en 2 vrijdagtickets.
1709463390416-png.8279



Volgende update verwacht ik rond 17u.
Ik had toch geen dagticket moeten kopen bij @RubenJS voor de Tooldag. 😂
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Heb mijn festival gebaseerd op vorige winnaars en toch eindig ik weer vanonder.
Ik ben echt op zoek naar wat ik fout doe :(.

Voor mij was het dacht ik te weinig metal (of metal waar ik echt fan van ben), maar op mij moet je je festival niet aanpassen, want ik denk ik toch redelijk niche ben qua ticketaanschaf op het forum...

Wel al een dagticket voor @Brian die eruit is, voor die dag met Queen en de mooie boeking van zowel "Weird" Al en natuurlijk Warrant. Relatief recent pas echt in gedoken, maar dat maakt die dag toch net wel even wat specialer!

Een weekend ticket voor @Paddy met natuurlijk onder andere Night Ranger. Daarnaast ook nog meer mooie metalnamen met onder andere wat klassiekers als Mötorhead en Alice Cooper en drie top headliners.

En een weekend ticket voor @InsaniTiny. Wat op zich wel in de lijn der verwachting lag, want great minds think alike...

Edit: nog één van beide tickets te gaan bij de top10 en mijn eigen festival! :)
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Heb mijn festival gebaseerd op vorige winnaars en toch eindig ik weer vanonder.
Ik ben echt op zoek naar wat ik fout doe :(.
Voor mij zaten er een paar hele mooie namen tussen (oa. Nightwish, mijn favoriete band), maar te verspreid door het weekend heen, en dan afgewisseld met veel namen van genres die me minder bloeien. Hierdoor ben ik uiteindelijk gegaan voor festivals die meer binnen eenzelfde genre hebben, ondanks dat mijn favo band daar niet staat..

Maarja ook ik heb best een specifieke smaak, net als @Koekdoos :p
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Update!

De volgende tussenstand is na 17u.
17u is niet haalbaar
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.701
Heb mijn festival gebaseerd op vorige winnaars en toch eindig ik weer vanonder.
Ik ben echt op zoek naar wat ik fout doe :(.
Een waanzinnige line-up! Maar voor weekenders zat ik tussen 5 te twijfelen en dan heb ik jouwe geschrapt wegens een beetje te waanzinning eigenlijk.

Ik vergelijk het een beetje met Werchter en dan zou ik als headliners; Oasis op 1 dag, Strokes - Pulp dag 2 co-heads en The XX - Underworld dag 3 al behoorlijk vinden. Even als voorbeeld. Nu krijg je Pet Shop Boys, Taylor Swift, Depeche Mode én Placebo dr bij.

Maar mocht er ooit zo'n 3daagse plaatsvinden voor 300 euro dan ben ik er echt wel bij hoor 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Een waanzinnige line-up! Maar voor weekenders zat ik tussen 5 te twijfelen en dan heb ik jouwe geschrapt wegens een beetje te waanzinning eigenlijk.

Ik vergelijk het een beetje met Werchter en dan zou ik als headliners; Oasis op 1 dag, Strokes - Pulp dag 2 co-heads en The XX - Underworld dag 3 al behoorlijk vinden. Even als voorbeeld. Nu krijg je Pet Shop Boys, Taylor Swift, Depeche Mode én Placebo dr bij.

Maar mocht er ooit zo'n 3daagse plaatsvinden voor 300 euro dan ben ik er echt wel bij hoor 😅

Bij mij gaf inderdaad ook wel de doorslag dat ik het niet realistisch genoeg vond. Is geen aanval of iets dergelijks, want wat we hier doen, hoeft ook niet waarheidsgetrouw te zijn. Maar dat maakte voor mij wel dat ik geen kaartje(s) heb gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.126
Bij mij gaf inderdaad ook wel de doorslag dat ik het niet realistisch genoeg vond. Is geen aanval of iets dergelijks, want wat we hier doen, hoeft ook niet waarheidsgetrouw te zijn. Maar dat maakte voor mij wel dat ik geen kaartje(s) heb gekocht.
Hier hetzelfde.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
9. Rock Empel en Into The Great Sjaak Open (15pt.) (@Tinus101 en @Sjaak Wit )
Ja! Jullie lezen het goed, geen plek 10 maar wel een exact gelijkspel op plek 9! We beginnen met Rock Empel. Rock Empel werkt met met een dubbele mainstage die recht tegenover elkaar staan, een enorme tent a la the barn en een open stage midden in het bos! Dit festival verkocht 4 weekendtickets, 1 vrijdagticket en 2 zondagtickets
1709300951388-jpeg.8261

Dan gaan we door naar Into The Great Sjaak Open. Dit festival slaat dit jaar zijn vleugels uit in Barcelona. Met een aantal mooie namen op het affiche werden 4 weekendtickets, 2 zondagtickets en 1 zaterdagticket verkocht.
afbeelding_2024-02-29_152456651-png.8251

8. Cabin In The Woods (16pt.) (@warriorandweirdo )
Op de 8e plek krijgen we Cabin In The Woods. Dit festival heeft 5 podia en zelfs verschillende wandel-/hikeroutes voor als je je zou vervelen, al lijkt mij dat heel sterk. Dit festival verkocht 3 weekendtickets, 4 zondagtickets en 3 zaterdagtickets. Funfact: dit festival verkocht de meeste dagtickets.
citw2024_poster-jpg.8238


7. Secret Beach Experience (17pt.) (@teunajax )
Dan komen we aan op de 7e plek en daar vinden we Secret Beach Experience met 17 punten. Dit festival heeft een aantal exclusieve reünies en langgekosterde wensen van de festivaldirecteur op de line-up. Deze edities werd er voor gekozen om thematisch verschillende doelgroepen aan te spreken per dag en dat leidde tot 5 weekendtickets, 1 vrijdagticket en 1 zondagticket!
1709303854173-png.8263
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.458
1.604
Linkerrijtje! Met Secret Beach Experience is mijn eerste weekendticket eruit. Voor mijn smaak een beetje te topheavy, maar desondanks een festival waar ik met liefde honderden euro's op zou stuk slaan.
 
  • Geweldig
Waarderingen: teunajax

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Daar gaan twee van mijn weekendtickets met Cabin in the Woods en Secret Beach Experience. Op beide festivals kun je alle dagen een heerlijke route uitstippelen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: teunajax

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Bij mij gaf inderdaad ook wel de doorslag dat ik het niet realistisch genoeg vond. Is geen aanval of iets dergelijks, want wat we hier doen, hoeft ook niet waarheidsgetrouw te zijn. Maar dat maakte voor mij wel dat ik geen kaartje(s) heb gekocht.
Mja, als je dan ziet welke festivals er nog in zitten, heeft niet iedereen zo gekozen precies. 😆
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Mja, als je dan ziet welke festivals er nog in zitten, heeft niet iedereen zo gekozen precies. 😆
True, en vind ook niet dat mijn graadmeter de juiste is, maar moet natuurlijk wel even uitleggen dat ik geen ticket voor Oasis kocht ;-).
 
  • Haha
Waarderingen: InsaniTiny

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Relatief gezien de hoogste notering ooit voor mij al. Ooit samen met @Oasiss denk ik vierde van de zes in de Duo Penotti draft, wat absoluut gezien het beste resultaat was met een vierde plek, maar van alle drafts met 10 of meer deelnemers, heb ik denk ik nog nooit de top10 gehaald? En nu top6!

Edit: en ook een dagticket voor @Tinus101 van Fleetwood Mac, Volbeat, Heart en The Cult!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Tinus101

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
6. Live Forever Festival (17pt.) (@Oasiss )
Het Live Forever Festival vinden we terug op plaats 6 met ook 17 punten. Dit festival heeft een Pinkpopesque idee maar dan met leuke namen en latere eindtijden! Dit festival verkocht 4 weekendtickets en 3 vrijdagtickets, 1 zaterdagticket en 1 zondagticket.
lffjubpost-png.8228


5. Roykesfestival Goes Metal (18pt.) (@Royke )
Op plek 5 vinden we Roykesfestival Goes Metal terug met 18 punten. Deze organisatie besloot om in het mooie Zeeuwse Goes een editie te organiseren met nagenoeg alleen maar metal-namen. Een beetje á-la Graspop idee. 2 mainstages tegenover elkaar en 3 duistere donkere tenten met onheilspellende namen. Dit festival verkocht geen enkel dagticket maar wist wel 6 mensen te overtuigen voor een weekendticket! Fun fact: dit is de hoogste klassering in een draft van deze organisator.
roykesfestival-goes-metal-2024-min-jpg.8274


4 Who Knows? (20pt.) (@Thisso )
Helaas valt er ook altijd iemand net buiten de top 3. En dit keer is dat Who Knows? met 20 punten. Dit festival koos voor het concept om je drie dagen lang onder te laten te dompelen in verrassing, verwarring en verbijstering. Zoals de organisatie zelf zegt: Hoe noemde dat podium nu weer en in welke hoek was dat? Wanneer speelt die artiest nu weer? Komt de headliner wel opdagen? Who Knows? Ondanks dat dit festival het aandurft om een trio exclusieve headliners neer te zetten die een reputatie hebben om voor bizarre redenen af te zeggen durfde toch 6 mensen een weekendticket te kopen, 1 iemand een vrijdagticket te kopen en 1 iemand een zondagticket.
who-knows-fest-jpg.8265



Top 3 zal ik bekend maken rond 20.30u!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Relatief gezien de hoogste notering ooit voor mij al. Ooit samen met @Oasiss denk ik vierde van de zes in de Duo Penotti draft, wat absoluut gezien het beste resultaat was met een vierde plek, maar van alle drafts met 10 of meer deelnemers, heb ik denk ik nog nooit de top10 gehaald? En nu top6!

Edit: en ook een dagticket voor @Tinus101 van Fleetwood Mac, Volbeat, Heart en The Cult!

schrap deze maar; beste resultaat ooit. Nu kan ik de volgende draft weer schaamteloos alleen maar mijn eigen favorieten boeken en laatste worden!

En ook een weekendticket voor @Royke's metalparadijs gehaald!
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Na @Paddy is nu ook het tweede festival waarvoor ik een weekendticket had gekocht eruit: @Royke ! Het is echt net Graspop dat festival, en tsja, daar ga ik ook naartoe, dus deze dan ook maar :D

Ik vind overigens de posters allemaal erg gaaf, maar in het bijzonder de sterretjes onder de Who Knows? poster maakten mij wel ff aan het lachen Nice gedaan
:LOL:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken