Festileaks Festival Draft V: The Duo Penotti Edition

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Oh kijk, zijn we alweer aan de beurt. Bon, deze zomer bracht ze een fantastisch nieuw nummer uit met Angel Olsen die ook op ons affiche staat en in 2019 bracht ze met 'Remind Me Tomorrow' een kanjer van een indie-plaat uit. Hoogtepuntje? Seventeen, hoogstwaarschijnlijk. Voorts mocht ze recent nog mee de tracklisting op voor het tribute album van The Velvet Underground. Anyways, genoeg adelbrieven. Laatste tipje van de sluier; misschien komen de twee vriendinnen bij elkaar wel 's piepen.. Sharon Van Etten.

LqVeQOH.png


@Martijn / @HollandiaFCB
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Onze volgende naam is een klassiek geschoolde muzikant, die uiteindelijk zijn heil heeft gezocht in de elektronische muziek. Ook was hij samen met Brian Eno verantwoordelijk voor het produceren van Coldplay's Viva La Vida album. Zijn laatste twee albums Immunity en Singularity waren allebei voltreffers, waardoor wij uitkijken naar zijn aankomende album 'Music for Psychedelic Therapy'. Welkom Jon Hopkins!


@Brian en @wenteldave
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Nog vijf exclusieve namen te gaan, en Baspop Live Forever heeft nog wat in petto hoor! Uiteraard zal dit, zoals jullie inmiddels wel kunnen raden, het allerbeste van heel wat werelden zijn.

Te starten met een flinke dosis r&b/soul/jazz, eigenlijk doen we deze dame te kort door er stempels op te plakken.

Inmiddels heeft ze al Sara gezien, maar dat is haar niet af te zien! We mogen met trots een prachtige dame aankondigen die een dito optreden gaat geven:

ERYKAH BADU


@Timmetje @Rikkie
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
De meeste van ons hebben al op een jonge leeftijd geleerd dat liegen slecht is. Bekende leugens blijven wel een tijdje hangen en hebben grote gevolgen. Zo was de uitspraak 'daar heb ik geen actieve herinnering aan' de reden voor een slechte start van de langzaam vooruitkrabbelende formatie. Andere leugentjes gaan wel iets langer mee. 'I did not have sexual relations with that woman' is inmiddels ouder dan 20 jaar en is nog altijd welbekend.

Eerlijk gezegd heb ik laatst ook nog een paar leugens verteld. Toen mijn kleine neefje me een tekening gaf zei ik: 'wat een mooie tekening, heb je die helemaal zelf gemaakt?.... wat goed!' en tegen een vriendin heb ik gezegd dat haar haar leuk zat. Deze leugentjes worden in het Engels 'White lies' genoemd. Aangezien White Lies goed zijn, komen ze op ons festival spelen!

Op de zaterdag verwelkomen we een echte popdiva. Ze is al 73 jaar, maar dat maakt haar en haar optredens zeker niet minder energiek. We gaan van hit naar hit tijdens het spetterende optreden van Grace Jones!



@Oasiss en @koekdoos
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Bon, iedereen heeft nu toch al z'n headliners gekozen mag ik hopen hè? Oprechte vraag dan nl., hoe komt het dat Taylor Swift, je weet wel die dat afgelopen jaar met afstand AOTY werd verkozen, hier niet werd gekozen? Ben nl. echt gewoon verrast dat ze door geen enkel team werd gekozen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Bon, iedereen heeft nu toch al z'n headliners gekozen mag ik hopen hè? Oprechte vraag dan nl., hoe komt het dat Taylor Swift, je weet wel die dat afgelopen jaar met afstand AOTY werd verkozen, hier niet werd gekozen? Ben nl. echt gewoon verrast dat ze door geen enkel team werd gekozen?
Omdat wij haar geen AOTY vonden...
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Had haar in een eerdere draft al als headliner. Stond wel in onze lijst om potentieel te kiezen als headliner.

Verbaasde mij ook wel dat ze op geen affiche staat. Ben ook wel benieuwd waarom jullie niet voor haar gekozen hebben. :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ben ook niet zo'n grote fan van de platen die ze vorig jaar heeft gedropt, maar hier op het forum leek er een grote consensus te zijn dat ze er afgelopen jaar echt wel met kop en schouders bovenuit stak. Vandaar dus ook een beetje m'n verwondering. Wij kozen specifiek voor een headliner-viertal dat wat alternatiever en kleinschaliger misschien is en vandaar dat we niet meteen achter de grote vissen gingen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Aangezien ik in quarantaine zit en niks te doen heb ben ik in dat album topic gaan snuffelen.
Hieronder de stemmers op dat album. Misschien maakt dat het wat logischer dat ze niet gekozen is

Gesp
Raskolnikov
Mattman wel laag
Werchter12
Hunterrule
Paddy
Warriorandweirdo
Thijsdb
Brian
Willem167....
Superginger
Visdave
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Na het 4e album Gallipoli zou Beirut in ons landje op DTRH spelen, wegens een keelontsteking bij zanger Zach Condon ging dit jammerlijk niet door.
Op jonge leeftijd verliet hij Amerika voor Parijs en hier deed hij inspiratie op voor het uiteindelijke 1e album met veel invloeden uit de balkan, Gulag Orkestar. Onderstaand nummer is het meest bekend, maar ook alles wat de band zo goed maakt zit er in.


@Yannick @RubenFrusciante
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Brian dacht daar dus precies anders over toen. :LOL:
Klopt. Ik wil haar ook erg graag zien live op een festival, zou het erg toe juichen. Maar ze past niet in het concept wat wij voor ogen hadden. Wij wouden alle dagen een gedeelde headliner waar het logisch is dat ze zo op het affiche staan. Vandaar ook de combinaties en dat de ene naam niet echt heel veel groter is dan de ander. Enkel bij Depeche mode en Jack White kun je spreken van een meer head en sub naam, maar dat zijn bij ons beide co-heads.

Taytay is een duidelijk grote naam waarbij geen co-heads past op ons festival. Gevalletje te groot.

(Als was de combi bon iver - Swift natuurlijk wel heerlijk geweest)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken