Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.508
Welkom op Timpop 2021!

De derde editie van ons festival zal plaatsvinden op 20, 21 en 22 augustus 2021.

Na bekendmaking van de eerste dertig namen maken wij vandaag de rest van de line-up bekend. Nieuw op het programma zijn:

A-Ha, Amy McDonald, Chef' Special, De Hûnekop, Douwe Bob, Erasure, Fleur, Francis van Broekhuizen, Fresku, Gino Cochise, George Ezra, Joya Mooi, Judy Blank, Katie Melua, Kevin, Kim Wilde, Kitty, Daisy & Lewis, Klangstof, Kodaline, Kovacs, Krezip, KT Tunstall, Lucky Fonz III, Luwten, Maan, Maarten Heijmans & Band spelen Ramses, Maria Mena, Mark Ronson, Miss Montreal, Mr Scruff, Nana Adjoa, Natasha Bedingfield, Naaz, Nena, Nona, Paul Kalkbrenner, Pieter de Graaf, Primal Scream, Raymond van't Groenewoud, Rats on Rafts, Rembrandt Frerichs Trio, Ronnie Flex, Son Mieux, Sophie Ellis-Bextor, S10, Temple Fang, The Rasmus, Thomas Azier, Urbanus en Zaz.

Ons festival heeft vijf podia:

De Majestic Tim is ons hoofdpodium.
Ons tweede podium, The Round Tim, is het tweede hoofdpodium. Het mooie van dit podium is het feit dat we, rondom het grasveld, een ronde tribune hebben gebouwd. Dit betekent dat de concerten op The Round Tim zowel staand als zittend kunnen worden bekeken.
Het derde podium is Tim's Treasures. Een prachtig grote tent vanwaar de mooiste concerten kunnen worden bewonderd.
Het vierde podium is Dancing Queen (The Timbourine). Waar je overdag in deze tent rustig even kan bijkomen met een hapje en een drankje, wordt deze tent iedere avond omgetoverd tot een waar danspodium.
Last but not least is daar Timptation Island. Dit prachtige podium kun je bereiken per pontje, per kabelbaan of zwemmend.
Op een klein eilandje vindt je de tent waarin zowel nieuwe acts als oude rotten in het vak je tot muzikale euforie proberen te verleiden.

Begin de dag met prachtige pianomuziek, opera of klassieke muziek, geniet overdag en 's avonds van de beste nieuwe acts, vergeten parels en fantastische klassiekers en eindig je dag met een dansje. Op Timpop kun je je van vroeg in de ochtend tot 's avonds laat genieten en is er voor bijna iedereen wel wat wils.

Tot 20, 21 en 22 augustus. Tot op Timpop.

Clashfinder: Clashfinder Timpop 2021 (mochten er dingen niet kloppen: De organisatie is vrij brak met technologie, dus laat het ons vooral weten)

Poster:

Timpop-2021-Goed.jpg
Ook een hele fijne hoor! Sowieso al enorm veel credits dat je Doe Maar én Kensington hebt gepakt!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.458
Toch niet de enige met Nederlandse headliners! Zal zo maar eens beginnen met het typen van een bericht. Niet heel veel motivatie na een lange werkdag :p
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.458
Op de vrijdag waren al eerder 10 namen bekend, namelijk Within Temptation, Avatar, In Extremo, Europe, Beyond The Black, HammerFall, Ihsahn, Me And That Man, Phil Campbell and the Bastard Sons en Jinjer.

Daar voegen we nog de volgende 17 namen aan toe:
Voor in de Marquee hadden we nog geen enkele naam bekend voor deze dag dus daar kunnen we nu in de correcte volgorde van vroeg op de dag tot afsluiter bekend maken:
Dirty Denims, Frozen Crown, Asphyx, Borknagar, Cult of Luna, Vader en At The Gates.


Andere namen voor deze dag zijn:
Tricklebolt, Harakiri for the Sky, Our Survival Depends On Us, Uncle Acid & The Deadbeats, dArtagnan, Pyrolysis, Heidevolk, Skálmöld, Rhapsody en Nanowar of Steel.



Op de zaterdag waren ook al 10 namen bekend. Queen + Adam Lambert, Def Leppard, Powerwolf, Alestorm, Accept, Visions of Atlantis, Kreator, DragonForce, Glenn Hughes en Beast in Black.

Hier voegen we aan toe:
Kiss Lickss, The Rasmus, Temperance, Batushka, Vintage Caravan, Tesseract, SQY, Decapitated, Carach Angren, Sceptic Flesh, Legion of the Damned, Watain, Spark of Sanity, Axel Rudi Pell, Twilight Force, Battle Beast en Doro.



De oplettende lezer weet inmiddels dat er dus op de zondag ook 10 al bekend zouden moeten zijn. Dat zijn:
Andre Rieu, Apocalyptica, Epica, Blackmore’s Night, Dimmu Borgir, Channel Zero, MaYaN, Vandenberg, Steve ‘N’ Seagulls en Barry Gibb.

Daar komen de volgende namen nog bij:
Blackbriar, The Great Old Ones, TankZilla, Charlotte Wessels, Fleshgod Apocalypse, Varend Volk, Moonlight Haze, Amberian Dawn, Ghaals Wyrd, Wishbone Ash, Edenbridge, Asking Alexandria, Bonfire, Satyricon, Myrkur en Gotthard.

Met de onderstaande poster als gevolg:

Baspop EU editie.jpg

Een clashfinder met link: https://clashfinder.com/s/baspopeuropean

Baspop EU dag 2.png
Baspop EU dag 1.pngBaspop EU dag 3.png

Zeer tevreden met de line up en ook in de vrije keuze nog een paar favorieten toe kunnen voegen.
Niet zo uitgebreid zoals bij andere festivallen of zoals jullie van me gewend zijn bij sommige aankondigingen, maar toch nog snel wat in elkaar kunnen zetten :)

Geen idee of elke naam op de juiste plek zal staan qua programmering, maar heb m'n best gedaan, dat is het belangrijkste :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.162
Wacht, maar heeft nu letterlijk iedereen Cult Of Luna gekozen ofzo? Te denken dat nu ze niet in die eerste dertig rondes waren gekozen, ze wel over het hoofd waren gezien ofzo. Helemaal niet dus haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.458
Wacht, maar heeft nu letterlijk iedereen Cult Of Luna gekozen ofzo? Te denken dat nu ze niet in die eerste dertig rondes waren gekozen, ze wel over het hoofd waren gezien ofzo. Helemaal niet dus haha.

Ik heb zelf verschillende namen gekozen aan de hand van hun verschijning op het forum recentelijk of wat ik me kan herinneren.
Ik weet bijvoorbeeld dat ooit mensen heel blij werden van Cult of Luna in aankondigingen op festivals en Sceptic Flesh en Harakiri for the Sky heb ik afgelopen week nog voorbij zien komen als geweldige boekingen op festivals :p
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.561
4.482
Ik zie ook zeer veel Harakiri For The Sky, ik denk dat als die naar België komen de zaal enkel met festileakers zal volstaan

Edit: ik maar denken dat die laatste headliner van Koekdoos Ozzy ging zijn, toch helemaal fout ingeschat
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.458
Ik zie ook zeer veel Harakiri For The Sky, ik denk dat als die naar België komen de zaal enkel met festileakers zal volstaan

Edit: ik maar denken dat die laatste headliner van Koekdoos Ozzy ging zijn, toch helemaal fout ingeschat

Eigenlijk nooit echt een serieuze optie geweest. Alleen richting het einde bleef er uiteraard niet veel headliner formaat metalacts over.
Maar vind dat toch altijd wel een leuke speelstyle, om in het begin toch wat meer favorieten te knallen en subs en headliners te bewaren voor later
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.381
Lovefull-Poster.jpg

‘Lovefull’ is niet alleen onze naam maar ook ons motto. Of je nu komt voor de samples van ‘Massive Attack’, de teksten van ‘Stormzy’ of voor de muur van geluid genaamd ‘my bloody valentine’. De liefde voor muziek brengt ons hier van 30 juli tot 1 augustus 2021 samen in het Goffertpark in Nijmegen.

Vanwege de coronapandemie bestaat een redelijk 28 deel van ons festival uit acts uit België en Nederland. In totaal komen 28 van de 70 acts uit de Lage Landen. De eerste 30 namen waren al bekend. Daar komen de volgende 40 bij:

10cc, Aafke Romeijn, Arab Strap, Ben L’Oncle Soul, Blue Vultures, Davina Michelle, Dry Cleaning, Fischer-Z, Gallowstreet, Glints, Gotu Jim, Jett Rebel, Jungle, Jungle By Night, Kate Nash, Klangstof, Lakshmi, La Pegatina, Lewsberg, Marillion, Naaz, Oscar Jerome, Orange Skyline, Paul Kalkbrenner, Personal Trainer, Peter Hook & The Light, Pom Poko, Rats on Rafts, Ride, Rondé, Sam Tompkins, Sor, The Brand New Heavies, The Homesick, The Slow Readers Club, The Sore Losers, Thomas Azier, Yard Act, Yes, Zucchero.

Er zijn vier stages op Lovefull. Een main stage, Only Shallow, twee tenten, Mezzanine en The Crown en een Slope-achtige constructie, Oxygene.

De dagindeling is hier te vinden: https://clashfinder.com/s/lovefull/

En een playlist kan natuurlijk niet ontbreken: https://open.spotify.com/playlist/2l3BRpUXVjg8yisVyWoer5?si=e89b1f5824734db6
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.734
Daar was ik dan. Zoals ik laatst al zei vond ik het deze keer echt heel erg lastig (met de vrije keuze) doordat ik wat minder breed georiënteerd en minder verdiept ben dan de meesten hier. Hierdoor was het veel speuren, maar in combinatie met wat drukte de laatste tijd was dit wel een dingetje. Ik ben tevreden met mijn line-up, maar niet van mijn sokken geblazen om het zo maar te zeggen. Desalniettemin hierbij mijn poster en de clashfinder:


festivallineupeuropeanedition.jpg

vrijdagdraftpng.png
zaterdagdraft.png
zondagdraft.png
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Alle presentaties zijn geweest! Nu komt natuurlijk de moeilijke keuze. Welk Europees affiche verdient de aanschaf van een kaartje en daarmee van je stem? Wie geef jij de douze points? Stemmen doe je door mij een PM te sturen met daarin welke 3 weekendkaarten en welke dagkaart je koopt. Geef duidelijk de naam van het festival aan. Stemmen mag tot en met woensdag 26 mei 12:00. Met de uitslag beginnen we woensdagavond.

Het overzicht kwijt na al die geweldige aankondigingen? Op de eerste pagina van deze thread staat een overzichtje. Bij elke naam staat de poster en een linkje naar het bericht waarin het festival verder wordt voorgesteld.

Festileaks, START VOTING NOW!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
5 poster kon ik nog niet uploaden qua max aantal bestanden per post. Zodra dat gefikst wordt zet ik die erbij.

4 poster (@theblackmadness @Yannick @koekdoos @RubenFrusciante ) waren voor mij te groot om up te loaden. Ik heb geprobeerd ze via whatsapp te screen shotten maar dat hielp niet. Hebben jullie nog andere tips of andere bestanden die jullie kunnen doorsturen zodat dit wel lukt? Dit soort technische trucjes zijn niet helemaal mijn ding.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.458
5 poster kon ik nog niet uploaden qua max aantal bestanden per post. Zodra dat gefikst wordt zet ik die erbij.

4 poster (@theblackmadness @Yannick @koekdoos @RubenFrusciante ) waren voor mij te groot om up te loaden. Ik heb geprobeerd ze via whatsapp te screen shotten maar dat hielp niet. Hebben jullie nog andere tips of andere bestanden die jullie kunnen doorsturen zodat dit wel lukt? Dit soort technische trucjes zijn niet helemaal mijn ding.

Ik had mijn poster als bijlage toegevoegd. Niet vooraf geupload naar een site, maar zo vanaf m'n bureaublad via t paperclipje onder de post met "voeg bestand toe". Misschien dat dat werkt?

Kon toen klikken op het plaatje voor opties invoegen als volledige afbeelding
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Ik had mijn poster verkleind door de poster aan mezelf te mailen en dan te kiezen voor een lagere resolutie.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.734
Ik heb veel luisterwerk voor de boeg de komende dagen om de kleine(re) pareltjes te ontdekken op het affiche, ben er nog niet uit welke tickets ik neem.
Dus mocht je je line-up nog verder willen promoten, graag! Mag hier of via een privé berichtje.
Wellicht kun je uit mijn poster en clashfinder halen wat ik zou kunnen waarderen :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.162
5 poster kon ik nog niet uploaden qua max aantal bestanden per post. Zodra dat gefikst wordt zet ik die erbij.

4 poster (@theblackmadness @Yannick @koekdoos @RubenFrusciante ) waren voor mij te groot om up te loaden. Ik heb geprobeerd ze via whatsapp te screen shotten maar dat hielp niet. Hebben jullie nog andere tips of andere bestanden die jullie kunnen doorsturen zodat dit wel lukt? Dit soort technische trucjes zijn niet helemaal mijn ding.
Je hoeft ze toch gewoon maar in te voegen als foto (zie vierkantje met die bergjes) en niet als bestand (sleuteltje ernaast)?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken