Festileaks Festival Draft IV: European Edition

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311

Logo.png

Fliegerfest 2021
3-4-5 september
In het eerste weekend van september zal een nieuw festival plaatsvinden. In de buurt van Venlo zal het drie dagen lang raak zijn. Hiervoor wordt het oude Duitse militaire vliegveld Fliegerhorst ingezet. Hier zullen zowel een festivalterrein met 3 podia als een camping worden gerealiseerd.

De drie podia hebben alle drie een speciale positie op het terrein. Het hoofdpodium, genaam The Strip, zal staan op de plaats van een van de oude landingsbanen. Het tweede podium, dat de vorm zal krijgen van een grote tent, staat bij de resten van een oude verkeerstoren. Deze tent heet dan ook Command Center. Het laatste podium staat onder de resten van een oude hangar en heet dan ook niet verrassend The Hangar.

Op het festival zal plaats zijn voor een uiteenlopend programma aan muziek. Hieronder de poster en het programma per dag.


Poster.png
Voor het programma is ervoor gekozen dat op de twee grootste podia nooit een artiest tegelijkertijd op zal treden. Daarmee wordt het voor alle bezoekers mogelijk om al deze namen te zien. Maar natuurlijk is er ook nog het derde podium dat op alle drie de dagen gevuld wordt met Nederlandse en Belgische acts die ook makkelijk kunnen wedijveren met wat er op de andere twee podia te zien is.

Op de vrijdag starten we redelijk rustig. Het programma bestaat vooral uit singer-songwriters en acts die ergens een connectie hebben met soul. De headliners van de dag zijn Damien Rice en Woodkid.
Line-up vrijdag.PNG

Op de zaterdag staat het programma vol met voornamelijk bands die zijn geworteld in de genres pop en alternative. Zij zullen ons ook vaak genoeg bekende nummers en eventuele meezingers voorschotelen. Headliner van de dag is Snow Patrol.
Line-up zaterdag.PNG
Op de zondag hebben we als laatste de tijd voor zwaardere gitaren in de genres rock en blues. Vooral in dit laatste genre wordt door veel mensen Europa nog wel eens overgeslagen, maar is ook meer dan genoeg talent te vinden. Hoofdact van de dag is Scorpions.
Line-up zondag.PNG

 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
wilde ook graag Africa Express kiezen, maar.. dacht dat die niet echt Europees waren. Knap festivalconcept wel.
Ja, dacht ik ook een tijdje maar dat blijkt dus een UK act te zijn tot mijn vreugde.
 
Laatst bewerkt:

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Heideroosjes speelden in 2019 hun slotconcerten volgens mij.

Verder prachtige lineup!

Slotconcerten betekenen hier in de buurt geen afscheidsconcert. Rowwen Hèze geeft elk jaar een slotconcert, maar die gaan nog altijd gewoon door ;)
Ze hebben juist afgelopen jaar nog een single uitgebracht en er is een heruitgave van hun debuutalbum op vinyl uitgekomen pasgeleden. En echt officieel hebben ze niet aangekondigd niet meer te bestaan of nooit meer op te treden, maar er is ook niet echt iets gepland. Dus ik snap dat het een twijfelgeval is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.521
Met trots kondigen we deze aan: Bright Was The Night 2021.

Een festival waar licht en donker hand in hand gaan (zonder alcoholgel!). Een festival in het midden van de stad (we kozen voor het lekker hippe Berlijn), die de sfeer van een Melt uitstraalt, met een invulling als die van Roskilde of het prachtige ter zielen gegane Day For Night Festival. Naast muziek ook met focus op het visuele. Komt dat zien!

En de muziek? Die is geweldig uiteenlopend. Van new wave over shoegaze tot 2 Tone ska en progressieve Zweedse metal. Er is een Head stage, een Light stage en een Dark stage. Naast de reeds bekende namen, voegen we graag nog een hele reeks kleppers toe. 'Adem in': Kraftwerk, DJ Shadow, Africa Express ft. Damon Albarn, Romy, Peter Hook and the Light, Fat White Family, Young Fathers, La Muerte, Kadavar, Benny Sings, Warhaus, Iceage, Slaves, Cocaïne Piss, IKRAAAN, Wiegendood, High-Hi, Oathbreaker, EUT, Naaz, Igorrr, Orange Goblin, Jaguar Jaguar, Chibi Ichigo, The Black Heart Rebellion, Nana Adjoa, Opera Alaska en Urfaust 'adem uit', komen mee op de lineup.

En wel deze lineup:

Bekijk bijlage 202
Bekijk bijlage 203

Deze clashfinder is ook digitaal te bekijken op deze link.
Ik vind dit echt een hele vette line-up geworden. Ook echt fantastische harde acts gekozen met oa Orange Goblin, Wiegedood en Oathbreaker. Zo zou Pukkelpop moeten zijn in mijn boekje, het scherpste uit alle muzikale hoeken.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Slotconcerten betekenen hier in de buurt geen afscheidsconcert. Rowwen Hèze geeft elk jaar een slotconcert, maar die gaan nog altijd gewoon door ;)
Ze hebben juist afgelopen jaar nog een single uitgebracht en er is een heruitgave van hun debuutalbum op vinyl uitgekomen pasgeleden. En echt officieel hebben ze niet aangekondigd niet meer te bestaan of nooit meer op te treden, maar er is ook niet echt iets gepland. Dus ik snap dat het een twijfelgeval is.

Tja, op hun website geven ze toch echt aan gestopt te zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Met werken en sporten gaat het mij even niet meer lukken. Mijn aankondigingsmoment pak ik morgen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
@mattman ik zie Damon Albarn op je poster staan maar die staat exclusief op Timpop! :)

Edit: Oh zie dat die standaard met Africa Express speelt. Dan kan het idd wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Mmmm, ‘het geüploade bestand is te groot’. Even puzzelen hoe ik mijn poster op dit forum krijg.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
BREAKING NEWS

Er komt toch nog een aanpassing aan de line-up van Fliegerfest. De Heideroosjes moesten jammer genoeg afzeggen voor het festival. Gelukkig zijn er in de buurt van Venlo nog meer regionale rockhelden. Daarom zal hun plaats op het BeNeLux podium in worden genomen door de van origine Engelse band Praying Mantis. Maar wat moet een Engelse band dan op een BeNeLux podium en waarom hebben we het dan toch over regionale helden? Dit omdat zowel de huidige drummer als zanger weldegelijk Nederlanders zijn en uit de regio komen. Dus laten we gaan genieten van deze legendarische heavy band!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
4114E848-73AE-400B-A283-8FB6D7B0CF97.jpeg

Met enige vertraging hier dan toch de poster en laatste aankondigingen van het Paddy Power Festival!

Het festival bestaat uit 4 podia en duurt drie dagen. Naast de mainstage is er het 2e podium, waar de harde gitaren spelen. Het 3e podium is een tent en is qua capaciteit ongeveer even groot als het 2e podium. Tenslotte is er nog het 4e en kleinste podium (iets groter als the slope op Werchter).
We starten niet al te vroeg, want goede slaap is belangrijk (en smeren jullie wel voldoende?).

F1032BD0-BFBD-4AA5-A2BE-609F69B8E53D.jpeg
De eerste dag wordt aangevoerd door Sting en afgesloten door Fatboy Slim. Nieuw aan het affiche zijn Chef Special en Yungblud op de main. Op het 2e podium starten we met Kroatische punk Hladno pivo (betekent ‘koude pils’), daarna het Ierse Primordial. In de avond horen we de gothic metal klanken van Tiamat.
De tent wordt geopend door het Nederlandse ten times a million en de Britse Kate Rusby. De tent wordt afgesloten door Texas.
Op het kleine podium spelen de betere coverbands, die ons terugbrengen naar Pearl Jam, Pink Floyd, AC / DC en Direstraits.

20794682-24BD-4545-9F3B-4B833293EC48.jpeg
De 2e dag wordt getrokken door Floor Jansen en Muse.
Op het hoofdpodium zijn the cardigans toegevoegd.
Bij de harde gitaren starten we met de Servische all-female deathmetalband Nemesis. De rest van de dag is het hier Zweedse gehaktballetjesdag met Blues Pills, graveyard en de al eerder aangekondigde Soen, Arch Enemy en Amon Amarth.
Voor de tent waren nog helemaal geen namen aangekondigd. We starten de dag met de punk van I Against I en Equal Idiots, daarna Steel Pulse, Passenger, Katy B en 10cc. Bekende filmster Idris Elba is tenslotte de DJ tot in de kleine uurtjes.
Op het kleine podium slaan we een andere weg in met eerst metallikoor (een mannenkoor die rock zingt) en Blaas of Glory (fanfare meets heavy metal). Daarna een Luxemburgse rockband, ZapZoo en de Russische underground Moscow Death Brigade. We sluiten feestelijk af met de Janse bagge Bend.

D75CAA14-F1AE-4C4B-977A-E8292F0913C6.jpeg
En dan is het alweer de laatste dag. De pianistes van Duo Játékok zijn het voorprogramma van Rammstein en spelen pianoversies van bekende Rammsteinnummers.
Op het 2e podium wordt de dag geopend door die Apokalyptischen reiter. Daarna de Belgen van Janez detd, de folkmetal van Finntroll en het Duitse Oomph!.
In de tent starten we met de punk van Undeclinable Ambuscade. Daarna de Duitser Seeleman. Craig David sluit de tent af.
Het vierde podium start met de legendarische Otto Orgel. Daarna onze 2e Luxemburgse band, versus you, en de coverband the dirty daddies. Wie heeft er geen heimwee naar de nineties? Always hardkoor brengt een ode aan de happy hardcore en was op Lowlands eerder al een groot succes. Op het Paddy Power Festival komt de uitgebreide versie met the partysquad en mental theo. Goe vur in den otto sluit het podium af.

Clashfinder:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken