Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.858
6.005
Ja, klopt. Dan heb je niet alleen het ding dat je afhankelijk bent van de activiteit van je teamlid/andere teamleden maar ook van de organisator. Lijkt me niet echt ideaal. Een blind draft kan ook; ieder team stuurt om de zoveel tijd een naam door naar de organisator die dan op zijn beurt een lijstje post met alle namen die naar die persoon zijn gestuurd. Coole is dat je nooit wat er precies gaat gekozen worden en wanneer, nadeel is misschien dat je acts kunt gedeeld hebben met andere teams? Idk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Ook hierbij nog de dank aan Brian! Wat blijft dit toch een mooi spel. Heb me vermaakt, enorm gefrustreerd en hogelijk verbaasd (ik kijk nog steeds als Pikachu door die Opeth boeking). De concurrentie was erg sterk. Dat zie je ook al aan de posters van de festivals op de onderstaande plaatsen. Allemaal goed en het kiezen vond ik erg lastig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en theblackmadness

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
We beginnen met een gedeelde Plek 8: With Open Wings (@Brian ) & KO Rock Fest (@kobloodflames )




1622058201480.png

2 combi's en 3 dagkaarten. 2 voor de vrijdag (Mark Knopfler) en 1 voor de zondag (The XX)

1622058212248.png

3 combi's voor KO Rockfest

Plek 7: Live Forever Festival (@Oasiss )

1622058334138.png

Voor Live Forever werden 4 combi's en 1 zondagkaart (Jorja Smith) gekocht

Harry Potter Lol GIF by Sky
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Ja, klopt. Dan heb je niet alleen het ding dat je afhankelijk bent van de activiteit van je teamlid/andere teamleden maar ook van de organisator. Lijkt me niet echt ideaal. Een blind draft kan ook; ieder team stuurt om de zoveel tijd een naam door naar de organisator die dan op zijn beurt een lijstje post met alle namen die naar die persoon zijn gestuurd. Coole is dat je nooit wat er precies gaat gekozen worden en wanneer, nadeel is misschien dat je acts kunt gedeeld hebben met andere teams? Idk.
Een teamdraft lijkt me ook wel leuk, maar de invulling daarvan heb ik nog niet scherp. Misschien maar eens goed over nadenken.

Een draft met een budget systeem lijkt me ook gaaf. Iedereen heeft X bedrag te besteden en van elke band die er bestaat is de kostprijs bekend. Maar dat is heel veel gedoe lijkt me.

Lijkt me wel een goed idee om het draften weer enkele maanden te parkeren voor we een nieuwe oppakken.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Een draft met een budget systeem lijkt me ook gaaf. Iedereen heeft X bedrag te besteden en van elke band die er bestaat is de kostprijs bekend. Maar dat is heel veel gedoe lijkt me.

Moet te doen zijn lijkt. Ik denk dat wel je dat niet in je eentje moet doen. Misschien dat ik wel een redelijke database aan acts uit de achterkant van FL kan halen. Heb je in ieder geval de acts al. Dan nog kijken wat voor prijskaartje je er aan hangt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Een teamdraft lijkt me ook wel leuk, maar de invulling daarvan heb ik nog niet scherp. Misschien maar eens goed over nadenken.

Een draft met een budget systeem lijkt me ook gaaf. Iedereen heeft X bedrag te besteden en van elke band die er bestaat is de kostprijs bekend. Maar dat is heel veel gedoe lijkt me.

Lijkt me wel een goed idee om het draften weer enkele maanden te parkeren voor we een nieuwe oppakken.
Teamdraft is in principe vrij simpel. Een even aantal mensen geeft zich op. Een random generator zet twee mensen per festival. Deze twee mensen moeten samen een festival zien te organiseren en het via pm regelen (of uitvechten haha).

Bij een draft met budget zou ik de organisator samen met een adviseur oid na elke ronde laten berekenen hoeveel geld een festival nog heeft oid. Of iig er een check overheen laten gaan.

Benieuwd hoeveel dan failliet zijn voordat de 30 zijn bereikt. :p

En dank aan alle kaartkopers van Timpop uiteraard!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.500
10.538
Moet te doen zijn lijkt. Ik denk dat wel je dat niet in je eentje moet doen. Misschien dat ik wel een redelijke database aan acts uit de achterkant van FL kan halen. Heb je in ieder geval de acts al. Dan nog kijken wat voor prijskaartje je er aan hangt.
Stel dan wel de voorwaarde dat je dat doet als je deze keer wel mee mag doen! :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.858
6.005
Verdienstelijk weer hoewel ik graag 't podium had gehaald natuurlijk, thanks aan de stemmers en aan Brian voor het organiseren. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.508
4.340
Bedankt aan allen om tickets te kopen en nogmaals ook aan Brian voor de organisatie.
Dat met die prijs lijkt me quasi onmogelijk. De teamdraft zou ik idd doen zoals Tim zegt en lijkt me zeer leuk. Ik kijk er al naar uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Een prachtige line-up met heel veel namen die ik ook wou hebben. Vooral Björk baalde ik erg van maar ook de Hans Zimmer boeking vond ik geniaal. Goeie undercard ook en (voor mij) genoeg te ontdekken. Aan mij had je een combi ticket versleten!
 
  • Geweldig
Waarderingen: warriorandweirdo

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.659
2.250
Plek 3: Cabin in the Woods (@warriorandweirdo )

Bekijk bijlage 283

7 verkochte combi tickets zorgen ervoor dat Cabin in the Woods op de 3de plek is geëindigd en daarmee de bronzen plak heeft gehaald.
Gefeliciteerd @warriorandweirdo !

it's oh so quiet post GIF's oh so quiet post GIF
Haha, deze had ik tbh echt niet zien aankomen. :)

Had gekozen voor een iets kleinschaliger festival, en was al blij geweest met 1 verkocht ticket. Maar is dus iets anders uitgedraaid. ;)

Enorm bedankt aan iedereen die een ticket heeft gekocht en natuurlijk ook aan Brian voor de fantastische organisatie heb me wederom heel erg vermaakt!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Ik post zometeen de nummer 2 en een paar minuten later de nummer 1. Doe ff leuk alsof je na de nr 2 de nr 1 nog niet weet zodat nr 2 ook even de terecht glorie krijgt ;)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Haha, deze had ik tbh echt niet zien aankomen. :)

Had gekozen voor een iets kleinschaliger festival, en was al blij geweest met 1 verkocht ticket. Maar is dus iets anders uitgedraaid. ;)

Enorm bedankt aan iedereen die een ticket heeft gekocht en natuurlijk ook aan Brian voor de fantastische organisatie heb me wederom heel erg vermaakt!

Als ik me in de voor mij onbekende(re) namen moet duiken ben ik voor het festivalseizoen in 2022 net klaar denk ik haha
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.500
10.538
Plek 3: Cabin in the Woods (@warriorandweirdo )

Bekijk bijlage 283

7 verkochte combi tickets zorgen ervoor dat Cabin in the Woods op de 3de plek is geëindigd en daarmee de bronzen plak heeft gehaald.
Gefeliciteerd @warriorandweirdo !
Ja... Ook een combi aan mij versleten. Hans Zimmer is natuurlijk fantastisch, maar ook acts als God Is an Astronaut, Anna Meredith, Black Country, New Road, Laibach, Anna von Hauswolff en Wardruna zijn zeker de meoite waard. (Overigens, Meredith heeft ook een tour staan voor volgend jaar februari, geen idee of je dat al wist...).
 
  • Geweldig
Waarderingen: warriorandweirdo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken