Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
Een ABC-editie, waarbij je 3 bands per letter van het alfabet mag boeken. Misschien wat lastig bij een paar letters, maar in de vorm van de europese editie met 30 vrije keuzes aangevuld tot een maximum van 3x26 letters, kom je uit op 78 namen in totaal (dus 48 vrije keuze).

Duo lijkt me wel leuker, maar verzin nu maar gewoon iets ter plekke :LOL:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Ah er is weer een nieuwe editie in de maak! Na rijp beraad sla ik deze keer over. Binnenkort vakantie en dan kan ik niet garanderen dat ik er voldoende tijd voor heb. En dan komt er tenminste een plekje in de top 3 vrij voor 1 van jullie ;) maar wees gerust, JozzFest wil be back. Bigger, faster, stronger and louder!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.459
Ah er is weer een nieuwe editie in de maak! Na rijp beraad sla ik deze keer over. Binnenkort vakantie en dan kan ik niet garanderen dat ik er voldoende tijd voor heb. En dan komt er tenminste een plekje in de top 3 vrij voor 1 van jullie ;) maar wees gerust, JozzFest wil be back. Bigger, faster, stronger and louder!
Had toch graag samen met jou een line up uit de grond willen stampen
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Random-duo met alleen acts die de laatste 3/5/10 whatever op een festivalaffiche hebben gestaan? Aangezien IEDEREEN wil touren, de gecancelde tour in wil halen etc.

Ach maakt mij ook niet zoveel uit, duo's sowieso vet!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik wil best een opzetje schrijven, tenzij iemand anders zich aanbiedt?
Ga je gang. Mocht je hulp nodig hebben weet je me te bereiken ;)

Het ABC idee van hierboven vond ik ook grappig, net als het duo idee. Ik doe natuurlijk weer mee!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.533
4.413
Ik doe ook mee, dit weekend wel naar Crammerock en er waren er geloof ik meer. Dus bij deze geef ik me al op, zodat ik niet te laat ben ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Mij ook.

Ik zat wel te denken, als we duo's doen. Weer 30 rondes of nu iets meer? Denk dat we er namelijk met duo's iets sneller doorheen gaan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
Oh ik zat te denken aan de standaard 30 rondes per persoon en dat je dus 60 exclusieve namen op een festival hebt. Met gewoon minder vrije keuze dus. Dan gaan kleinere namen uiteindelijk ook exclusiever.

Zal uiteindelijk ook een beetje afhangen van het aantal deelnemers. Of dus inderdaad een vierdaags festival.

Ik schrijf mezelf ook vast in bij deze.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.970
Ik gooi 'm er binnenkort wel uit, met alvast jullie namen eronder. Het zal ergens in het midden liggen, denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Oh ik zat te denken aan de standaard 30 rondes per persoon en dat je dus 60 exclusieve namen op een festival hebt.
Mijn idee van duo's was dat je samen steeds 1 naam moet kiezen en dus echt tot compromissen moet komen. Als een duo elke keer twee namen mag droppen doet dat imo wat af aan het idee. Of begrijp ik je verkeerd?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.608
7.324
Mijn idee van duo's was dat je samen steeds 1 naam moet kiezen en dus echt tot compromissen moet komen. Als een duo elke keer twee namen mag droppen doet dat imo wat af aan het idee. Of begrijp ik je verkeerd?
Niet dat je twee namen tegelijk dropt, maar wel dat beide personen een naam kunnen droppen in een ronde.

Dus bijvoorbeeld:
Team 1 persoon A kiest naam
Dan 2A
3A
4A
Team 1 persoon B kiest dan
2B
3B
4B

En dan ga je weer terug van 4B naar 1A

Alleen dan zo ingedeeld dat het eerlijk is qua verdeling van teams.

Edit:
Een logische verdeling is eigenlijk dus gewoon zoals het normaal gaat,
Ronde 1 heb je dus de teams oplopend laten kiezen en ronde 2 aflopend. Alleen dat dus beide personen even veel namen kunnen kiezen en op die manier samen moeten overleggen wie welke posities op het festival krijgt en daar de compromissen op moet sluiten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Opzich een goed idee maar ik zou dat zelf iets minder leuk vinden.

Ik zie liever deertig a veertig rondes waarin steeds het duoteam elke ronde 1 naam dropt en waarin de duos dus steeds tot een compromis moeten komen welke naam het wordt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.970
Mijn idee van duo's was dat je samen steeds 1 naam moet kiezen en dus echt tot compromissen moet komen. Als een duo elke keer twee namen mag droppen doet dat imo wat af aan het idee. Of begrijp ik je verkeerd?
Dit was ook mijn idee, ja, anders gaat heel het aspect van één team weg. Beetje onderhandelen met elkaar. Leuk man.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik vind beide aspecten trouwens wel wat hebben. Als je als team eerst het ene teamlid mag kiezen en daarna de ander zit je in spanning wie er op je festival komt spelen. Is een keer een andere soort spanning van kak, die kan ik niet meer. De andere optie met elkaar overleggen kan natuurlijk ook als je omste beurten moet. Daarnaast is telkens samen overleggen na elke naam ook weer erg tijdrovend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken