Festileaks Festival Draft IV: European Edition

De laatste exclusieve naam voor Cabin In The Woods 2021 is de Britse supergroep Beak, bestaande uit Geoff Barrow (Portishead), Billy Fuller (Sensational Spaceshifters) en Will Young (Moon Gangs). Samen zullen zij een heerlijke set komen brengen op zondag.

Hiermee staat de teller op 30! Reeds aangekondigd zijn voor vrijdag 27 augustus: Björk, Einstürzende Neubauten, Röyksopp, Susanne Sundfør, Kero Kero Bonito, Holly Humberstone, Intergalactic Lovers, Cate Le Bon en Fenne Lily, voor zaterdag 28 augustus: Hans Zimmer, Kings Of Convenience, Girl In Red, JARV IS..., Wardruna, Jenny Hval, Ghostpoet, Anna Von Hausswolff, Flo Morrissey en Compact Disk Dummies en voor zondag 29 augustus: Robyn, Ben Howard, James Blake, Sam Fender, Beak, God Is An Astronaut, Selah Sue, Frank Turner & The Sleeping Souls, Laura Marling, Black Country, New Road en Otha.

@Timmetje
@Yannick

Generated-Festival-Poster.png

En zoals beloofd hierbij de poster met de 30 exclusieve namen voor JozzFest 2021. De concurrentie was moordend dit jaar wat een boel mooie affiches oplevert. Maar al met al zijn we zeer tevreden met onze eerste 30 namen. Een mooie combinatie van legendes, stevige metalacts, de betere prog en lokaal talent. Deze mix zetten we door op ons affiche!JozzFest Eurotrip.png

Laat ik ook maar eens m'n poster delen... (Ik had er deze keer iets minder zin in, haha). De eerste dertig namen voor Supersonic Lake IJssel Festival! Een mooi divers lijstje, al zeg ik het zelf.
Schermopname (182).png

Rick de Leeuw is de laatste naam, die exclusief op het Paddy Power Festival staat. Met zijn band brengt hij de hoogtepunten uit zijn rijke repertoire en een mooie mix van oud en nieuw. Van de Tröckener Kecks tot zijn nieuwste werk.

> @mattman
>> @kobloodflames

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman
Als 30ste naam kondigt Bright Was the Night een naam aan die we familie mogen noemen. Niet alleen moederschip Radiohead en wonderkind-van-49-jaar Jonny Greenwood tekenen present, maar ook de boomlange sfeerschepper van de 'head: Eeeeeeeeeeed.

EOB.

Bij dezen kennen we de eerste 30 namen van Bright Was the Night:

Radiohead, Aphex Twin, Depeche Mode, Pet Shop Boys, Slowdive, Opeth, The Streets, M83, Soul II Soul, Autechre, Little Simz, The Specials, Fontaines D.C., Charlotte Gainsbourg, Electric Wizard, NAO, Glass Animals, Refused, Four Tet, Benjamin Clementine, Evil Superstars, Everything Everything, Jonny Greenwood, Yann Tiersen, Savages, Jessie Ware, Kvelertak, Lous and the Yakuza, EOB, Sons Of Kemet.

Meer namen en de lineup poster volgen.

EOB.png

@kobloodflames

Laatst bewerkt:
Ik neem alvast een voorschot op @kobloodflames de laatste naam van deze draft heeft genoemd.

Alle festivals hebben nu de 30 exclusieve namen weten vast te leggen. Nu kunnen ze worden uitgebreid met nogmaals 50 namen. Ook hiervoor gelden dezelfde regels (Europa, activiteit, etc) als in de keuzerondes. Deze acts mogen jullie in een PB naar mij toe sturen. De eerste zal ik ook mijn acts terugsturen (ik ben er nog niet helemaal uit, ik zal dus geen pb's lezen tot ik mijn schema rond heb). Hiervoor is tot woensdagavond 0:00 (ongeveer 72 uur vanaf nu, ligt er ook aan wanneer de laatste naam is genoemd, vanaf dan gaat het eigenlijk in).

Donderdag, vrijdag en zaterdag heeft iedereen de kans het festival voor te stellen. Denk aan blokkenschema, plattegrond, poster en alles wat je maar wilt/kunt bedenken. Hiervoor houden we de zelfde volgorde aan als in de aankondigingen. Onderling ruilen mag altijd. Ook mag er verschoven worden naar een ander uur die nog niet geclaimd is na donderdag 18:00 (bijvoorbeeld zaterdagochtend als je dat wilt).

Schema is dan als volgt:

Donderdag 20-5
18:00 @kobloodflames
19:00 @mattman
20:00 @Paddy
21:00 @theblackmadness
22:00 @bas2204

Vrijdag 21-5
18:00 @Yannick
19:00 @Timmetje
20:00 @warriorandweirdo
21:00 @Brian
22:00 @Oasiss

Zaterdag 22-5
18:00 @Joslittel
19:00 @wenteldave
20:00 @koekdoos
21:00 @RubenFrusciante
22:00 @HollandiaFCB

De puntenverdeling is als vanouds. Je kunt 3 weekendkaarten en 1 dagkaart "kopen". Geef aan mij door op welke festivals je stemt en geef aan voor welk festival je een dag en welke dag je kiest. Stemmen mag van zaterdag 22-5 20:00 tot en met woensdag 26-5 12:00. Ook niet deelnemers aan de draft maar wel forumleden zijn van harte uitgenodigd om te stemmen! Daarna tel ik alles bij elkaar op en komt woensdagavond beetje bij beetje de uitslag bekend. Misschien dat ik die rek over 2 avonden, moet ik nog maar even bekijken.

Eigenlijk maakt mijn laatste naam niet zo veel uit, want niemand kan nu toch nog iets af pakken. Dus daarom maar een mooie lekker onbekende nederlandse metalband die ik eigenlijk niet zo makkelijk in een genre kan beschrijven: Morvigor gaat KO-RockFest openen!

Vrijdagavond 22 uur gaat mij ook niet lukken trouwens. Ik doe het wel zaterdagochtend. Denk dat velen toch niet op vrijdagavond op smart zitten te wachten op de het Live Forever Festival.

Users who are viewing this thread