Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Ik denk dat ik qua platen Six Feet Beneath The Moon en Man Alive! vooral warm kan aanbevelen. The OOZ vond ik gewoon iets te lang, maar bevat ook zeker zijn charmes.

Hierbij enkele singles/nummers die ik zeker vind dat je moet kennen/beluisteren van 'm. Toont ook meteen hoe veelzijdig de man toch wel niet is hoor.






https://www.youtube.com/watch?v=7IoXbmThIy4

https://www.youtube.com/watch?v=NiCzPYAISWw
Erg veelzijdig idd. Daardoor ook niet alles aan mij besteed. Easy Easy en Dum Surfer vond ik zeker wat. Binnenkort ga ik een van die 2 albums checken. Thanks
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.892
2.719
De Bristolse zangeres Fenne Lily zal op Cabin In The Woods voor het eerst haar album 'BREACH' komen voorstellen aan het Belgische publiek. Met dit album, dat verscheen op het gerenommeerde indielabel 'Dead Oceans' (denk oa. Phoebe Bridgers, Khruangbin en Mitski), bevestigde Fenne haar reputatie als aanstormend talent, en op Cabin In The Woods zal ze deze reputatie ook live alle eer komen aandoen.

Reeds aangekondigd voor Cabin In The Woods 2021 zijn: voor vrijdag 27 augustus: Björk, Einstürzende Neubauten, Susanne Sundfør, Intergalactic Lovers en Fenne Lily, voor zaterdag 28 augustus: Hans Zimmer, Kings Of Convenience, Girl In Red, Wardruna, Anna Von Hausswolff en Flo Morrissey en voor zondag 29 augustus: Robyn, Ben Howard, James Blake, God Is An Astronaut, Selah Sue, Frank Turner & The Sleeping Souls, Laura Marling en Black Country, New Road.


@Brian
@Oasiss
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Het is tijd voor de laatste sub ... voor de tent. De Mark Knopfler sub volgt denk ik pas in ronde 30 ;)

De organisatie zag deze band als een van de laatste optredens vlak voor de pandemie. Ze geven een goede show waarin ze vooral de muziek laten spreken. Daarnaast een mooie gelegenheid om een van de mooiste Europese vlaggen te tonen. Ze komen de zaterdag versterken.

Screenshot_20210505-094932.png


@Oasiss
@Joslittel
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.899
5.439
Hopelijk nog op tijd voor Jos maakt het Live Forever Festival nog een artiest bekend. Een van de jongste artiesten wel te verstaan. Hij mag sinds kort een biertje drinken na zijn optreden, maar in zijn 18 jaar op deze aardkloot heeft hij wel bewezen muzikaal enorm getalenteerd te zijn.

ALFIE TEMPLEMAN


@Joslittel en @wenteldave
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.309
13.742
Geen idee of Jos zelf al weg is, maar ik doe het alsnog wel...
Na veel twijfelen komt Bury Tomorrow erbij voor The Pit. Metalcore is een van de favoriete genres van de organisatie en daar staat nog veel te weinig van geprogrammeerd.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.309
13.742
En dan die van mijzelf. Een interessante combinatie van post-punk, indiepop en artrock, dat is wat deze groep jongen honden (of moet ik geiten zeggen?) maakt. Tot nu toe hebben ze twee albums uitgebracht. De eerste heeft dezelfde titel als de bandnaam en kwam in 2018. In januari van dit jaar kwam het vervolg On All Fours, dat bijna een uur duurt, een album dat heerlijk wegluistert. Het Engelse Goat Girl komt de zondag versterken!

@koekdoos @RubenFrusciante
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.676
9.037
Tijd voor eens iets heel anders.

Wat doe je in een Europese editie als een Metallica of AC/DC niet te boeken is? Wat moet je nou met artiesten die al overleden zijn, zoals Dio? Of een combinatie van beide zoals Van Halen? Of de klassiekers die al door concurrerende festivals geboekt zijn, zoals Iron Maiden, Deep Purple en Robert Plant?
Dan haal je natuurlijk gewoon "the next big thing". Ookal heeft de concurrentie dit al eerder aangekondigd bij hun vervanger voor AC/DC, weten we toch echter zeker dat dat niet volledig klopt en dat wij op Baspop juist deze next big thing hebben.

Komt dat zien, komt dat zien! Alle grote nummers vertolkt op een unieke, geweldige wijze!

Steve 'N' Seagulls

Ik wist zelf eigenlijk helemaal niet dat ze uit Finland kwamen, maar kwam op het idee om ze even op te zoeken door de Van Canto boeking. En ook al had dit een vrije boeking kunnen zijn, toch geweldig om het even in de spotlights te kunnen zetten. Over in de spotlights zetten gesproken, ze spelen een mooie anderhalve uur set op de Bonus Stage, mocht je de metal even helemaal zat zijn.


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.000
4.067
Wij houden het nu even uitgebreider: The 1975 en Loyle Carner

Door muzikale invloeden van onder andere Talking Heads, Prince, Michael Jackson, Peter Gabriel en Sigur Ros schiet The 1975 alle kanten op met hun tracks en albums. Naast verschillende stijlen heeft de band ook al verschillende namen gehad, namelijk Talkhouse, The Slowdown, Bigsleep en Drive Like I Do. Misschien weten ze gewoonweg niet helemaal wat ze willen, wat indie, wat rock, wat pop. Ze hebben in ieder geval door de jaren heen de nodige hit(je)s gescoord en is daarmee in onze ogen de ideale en waarschijnlijk wel gewaardeerde opwarmer voor Chris Martin en de zijnen.

"Loyle Carner is een softie, maar wel met een gunfactor van hier tot Tokio". Hij brengt zijn confessionele hiphop hartelijk, warm en vol liefde over op het publiek. Begeleidt door een toetsenist, bassist en een dj werd hij door 3voor12 als één van de beste optredens gezien van 2019 op Lowlands. Afgelopen jaar zou hij Klub C van Rock Werchter als voorlaatste gaan platspelen, wij hebben voor hem ook een plekje als voorlaatste in gedachte. Maar dan alvorens Michael Kiwanuka het af mag maken.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.309
13.742
Waar zit ik met m'n kop dan? Dacht dat The 1975 al gekozen was.
Overigens, jongens, slecht nieuws. Ik heb geen tweede naam gekregen van Jos, dus we gaan alsnog opgehouden worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken