Festileaks festival draft III: The Rock Werchter edition

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Mijn laatste vaste keuze gaat naar een alternatief icoon die raar genoeg als tweede op de main stage stond wanneer ze voor het laatst RW aandeden. Jawel jongens en meisjes: hier is Pavement!
@randyrw

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Vraagje, ik maak mijn tijdschema op op basis van de tijdslots die toen werden gegeven. Dus als een band in 2005 1,5 speelde, dan geef ik die hen nu ook nu op m’n festival. Dit zorgt er – en dit heb ik eerder al ’s gezegd – dat m’n tenten niet met 7 namen per dag te programmeren valt terwijl dat op de mainstage wel gemakkelijk het geval is. Mag ik een plekje van mijn Barn/Klub C doorschuiven naar de main of wat doen jullie met de namen die jullie nog gaan over hebben omwille van tijdsgebrek? Het is niet zo dat ik nog snel even een grote naam zou toevoegen want die zijn allemaal wel gekozen maar vind ’t een beetje sneu. M’n mainstage op m’n eerste dag begint zo bijna om 14u terwijl ik in de tenten moet stampen om 6 namen te programmeren..

Je kunt natuurlijk sowieso smokkelen met aanvangs- en eindtijden. Vroeger begon de eerste band eerder. Er zijn wel edities geweest met 7 of meer namen. Dus misschien kan je die als voorbeeld gebruiken?
Ook de opbouwtijden kun je zo nodig verkorten. Hierdoor krijg je natuurlijk wel weer overlap tussen het 2e en 3e podium.
Beetje zoeken naar wat enigszins het juiste tijdschema is. Aan de andere kant, zul je ook niet afgerekend worden op een onrealistisch tijdschema.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik heb momenteel gwn die twee namen extra op de zijpodia gezet. Dus de aanvangstijd is gwn sneller, maar dan kan je dus van 2 bands genieten zonder overlap met de main.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
De laatste exclusieve naam alweer. Dat wordt er nog eentje voor de main stage op de eerste dag. DAVE MATTHEWS BAND! Ze spelen hun set uit 2009, met o.a. het prachtige 'crash into me' en als afsluiter een cover van 'all along the watchtower' (met zowaar een stukje stairway to heaven!).

https://www.setlist.fm/setlist/dave-matthews-band/2009/festival-park-werchter-werchter-belgium-63d66ed7.html

DAG 1
Main Stage: Neil Young - Dire Straits - Iggy Pop - Sinead O'Connor - Dave Matthews Band - The Kooks - ...
Barn: Moby - Eels - Patti Smith - Damian Jr Gong Marley - Lianne La Havas - Kurt Vile - ...
Marquee: Massive Attack - Snarky Puppy - Beirut - ... - ... - ... - ...

DAG 2
Main Stage: Pearl Jam - The Verve - Beastie Boys - The Raconteurs - Kings Of Leon - The Hives - ...
Barn: Anderson. Paak - Morphine - Grinderman - Mark Lanegan Band - Wilco - Gary Clarke jr. - ...
Marquee: Magnus - Air - St. Germain - ... - ... - ... - ...

@herragan
https://www.youtube.com/watch?v=4v4DY10gDfk&list=RD4v4DY10gDfk&start_radio=1
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
De laatste exclusieve naam alweer. Dat wordt er nog eentje voor de main stage op de eerste dag. DAVE MATTHEWS BAND! Ze spelen hun set uit 2009, met o.a. het prachtige ‘crash into me’ en als afsluiter een cover van ‘all along the watchtower’ (met zowaar een stukje stairway to heaven!).
Yes, Carter Beauford! Had totaal niet gedacht dat deze naam eruit zou worden gepikt. Zou ze graag nog eens zien. Stonden blijkbaar vorig jaar in de AFAS, maar ik heb die aankondiging volledig gemist.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
De laatste naam, maar geen mindere;

The Vaccines speelt op de Zaterdag op de main stage! Net als in 2018!

Dit is momenteel de lineup van de vrijdag;


Dit is momenteel de lineup van de zaterdag;
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Khalid was in 2018 gewoon allerlaatste en Barnheadliner en staat hier als vierdelaatste, New Order was dat bij beide passages ook.. en Bloc Party stond bij hun laatste passage ook als voorlaatste in de Barn, wel een beetje redelijk blijven hè. Disclosure die van één van de eersten de Klub C in 2013 in de Klub C speelden op de namiddag en nu opeens een avond-slot krijgen. Ben helemaal open om acts een plekje hoger te zetten maar dit is wel een beetje overdreven; ook gewoon anderhalf uur terwijl we de sets kozen op basis van het jaartal. Had dan de set genomen waarbij ze in 2016 het hoofdpodium afsloten hè. :p
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Khalid was in 2018 gewoon allerlaatste en Barnheadliner en staat hier als vierdelaatste, New Order was dat bij beide passages ook.. en Bloc Party stond bij hun laatste passage ook als voorlaatste in de Barn, wel een beetje redelijk blijven hè. Disclosure die van één van de eersten de Klub C in 2013 in de Klub C speelden op de namiddag en nu opeens een avond-slot krijgen. Ben helemaal open om acts een plekje hoger te zetten maar dit is wel een beetje overdreven; ook gewoon anderhalf uur terwijl we de sets kozen op basis van het jaartal. Had dan de set genomen waarbij ze in 2016 het hoofdpodium afsloten hè. :p

Ik heb gewoon een layout gebruikt niet persé gekeken naar duur van de sets. Maar ben het zeker met je eens, ik ga is kijken naar de indeling of evt acts omruilen ;) Khalid over het hoofd gezien overigens :$
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
I mean, ja.. Wat is dan het nut van regel 3 van deze draft? Als een act een setlist heeft van 8 nummers en een slot heeft van pakweg 40 min, dan kun je er toch geen uur of vijf kwartier van maken voor dezelfde setlist? Daarom dat ik tot twee keer toe heb gevraagd hoe jullie dat precies programmeren. :p

@pede's antwoord was wel behulpzaam, ben een beetje gehecht aan die Klub C-Barn-afwisseling maar heb er uiteindelijk toch alles in gekregen, ty.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Hebben jullie een hulpmiddel om een blokkenschema te maken? Zal ik morgen ook wat in elkaar knutselen
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Sorry, ben de laatste dagen wat druk en ziekjes (morgen een coronatest).

Alle unieke namen zijn nu aangekondigd. De komende dagen kan iedere organisator knutselen aan zijn definitieve line-up. Nog 12 namen om je affiche compleet te maken.
Houdt hierbij wel rekening met de spelregels. Acts plaats je op de positie, die ze destijds op RW hadden. Probeer dit wel realistisch te doen. Een act die alleen als dansafsluiter er heeft gestaan, kan ook alleen als dansafsluiter er staan. Onderaan het affiche is er wat meer schuifruimte en flexibiliteit. Maar wel graag naar eer en geweten.

Aanstaande zaterdag vanaf 12:00 uur presenteert iedere organisator zijn line-up (in willekeurige volgorde). Verplicht is dit te doen met een overzicht per dag en podium. Geef hierin ook aan uit welk jaar je act komt. Voor een goede PR is een festivalposter natuurlijk erg wenselijk. Helemaal af maak je het met een tijdschema, eventueel via clashfinder.
De echt fanatiekelingen maken een playlist op spotify of iets dergelijks.

Op zondag begint de “ticketverkoop”. Meer info hierover volgt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
De aankondigingen kunnen geplaatst worden in het ‘affiches’ draadje. Discussie, vragen, opmerkingen etc kan in dit topic.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
PS: ben je toch teleurgesteld in 1 van je namen, dan zijn er 2 opties:
- je ruilt met een ander; beide partijen moeten bevestigen het eens te zijn met de ruil.
- je annuleert de artiest. De deadline hiervoor is donderdag 18:00 uur. Kondig dit dan hier voor de deadline aan. Je mag in de plaats hiervan een andere act kiezen, maar die heb je niet exclusief! De geannuleerde act mag door anderen worden gekozen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
PS: ben je toch teleurgesteld in 1 van je namen, dan zijn er 2 opties:
– je ruilt met een ander; beide partijen moeten bevestigen het eens te zijn met de ruil.
– je annuleert de artiest. De deadline hiervoor is donderdag 18:00 uur. Kondig dit dan hier voor de deadline aan. Je mag in de plaats hiervan een andere act kiezen, maar die heb je niet exclusief! De geannuleerde act mag door anderen worden gekozen.

Oew! Ik neem aan dat de boekers van SOAD en RATM deze acts de komende dagen cancellen, deze staan natuurlijk veel beter op JozzFest :cool:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken