Festileaks festival draft III: The Rock Werchter edition

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.874
2.677
Nadat de organisatie deze ochtend al dEUS heeft aangekondigd als afsluiter, kunnen we jullie wederom een topnaam aankondigen. Ditmaal voor ons 3de podium, dat we als eerbetoon aan de geschiedenis van Rock Werchter de 'Marquee' hebben gedoopt. U kent haar wellicht van haar bloedmooie debuutalbum 'LP1' dat dateert uit 2014 en waarmee FKA Twigs in 2015 haar enige passage tot nog toe heeft gemaakt in Werchter. Met dezelfde show kan u ze dit jaar bewonderen op RW @ Cabin In The Woods. Blij als een kind zijn we dat we ze hebben weten te boeken, want dit belooft echt een hele goede show te worden.

setlist: https://www.setlist.fm/setlist/fka-twigs/2015/festival-park-werchter-werchter-belgium-73c9666d.html

Jammer genoeg geen goed filmpje kunnen vinden vanop Rock Werchter, dus dan maar deze:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=odTM5GuqtBg[/video]

@hollandfcb
@koekdoos
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Tsja, het was een beetje 'of' Janelle kiezen 'of' Twigs en deze keer 's voor Monae gegaan, blijft een zeer puike naam hoor.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
FKA Twigs in 2015

Toverde The Barn om in een subwoofer, krijg weer buikpijn van de lage basdreunen als ik daaraan terugdenk. Mooie keuze, bijzonder optreden was dat.

 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Zoals gezegd kan op zaterdag de "Union Flag" geprojecteerd worden op de achtergrond van de mainstage, UK ROCKS!
De organisatie zat te denken, wat kunnen wij de Werchter-gangers eens schenken. Wat past er tussen The Prodigy en Royal Blood, geen gemakkelijke spot. It ain't Eez-eh, maar dat moet goed komen met hits als Fire en Stevie.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=kZqIP4Cy2LQ[/video]

https://www.setlist.fm/setlist/kasabian/2015/festival-park-werchter-werchter-belgium-1bc955c4.html

7: @Koekdoos
6: @Joslittel
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
Het blijft toch jammer dat kasabian geïmplodeerd is. Goede songs en lekkere Britse zelfverzekerde performance. Had het geen probleem gevonden hen nog eens live te zien.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.313
Het blijft toch jammer dat kasabian geïmplodeerd is. Goede songs en lekkere Britse zelfverzekerde performance. Had het geen probleem gevonden hen nog eens live te zien.

Zo mee eens! Tegelijkertijd vind ik het moeilijk e.e.a. nog los te zien van het feit dat hij zijn (ex)vriendin heeft mishandeld. Al hoeft ook niet iedereen direct aan de hoogste boom te hangen.

Maar heb echt ontzettend toffe shows van hen gezien. De laatste in de Afas, die net aan uitverkocht was, maar vooral door Britten. Dit was één groot zweet en bierdouche van het fanatiek Britse volk, fantastisch! Misschien muzikaal niet altijd even grandioos, maar zeker wel een optreden dat mij bij blijft.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.533
8.811
Wederom even tussendoor op werk snel om nog enigszins een snelle doorstroom aan bekendmakingen te kunnen bevorderen. Ditmaal niet in de gelegenheid om vooraf zelf even een leuke videoclip op te zoeken. Dus dit keer een iets andere aankondiging.

We hebben natuurlijk al verschillende grote namen in de rock- en metalwereld op het podium staan. Met Rammstein, Iron Maiden, Nightwish en Velvet Revolver met natuurlijk Slash van Guns N Roses hebben we al vier unieke bands met allen een eigen geluid. Daar voegen we nu nog een grootheid aan toe met ook zo'n eigen geluid en style:

Robert Plant & the Sensational Space Shifters

Ditmaal geen videoclip, maar een review van zijn optreden van Rock Werchter van 2016:
Ongemak is ver te zoeken bij Robert Plant & The Sensational Space Shifters. Zouden alle tieners in het publiek weten wat Led Zeppelin is? Ze vinden het in ieder geval prachtig, net als de vele oudjes in The Barn. Het optreden staat als een huis en wat het meest opvalt is dynamiek. Een begrip dat tegenwoordig heeeel ver te zoeken is. Opa Robert gebruikt het veelvuldig om nummers het ene moment te laten stomen en direct daarna terug te brengen tot de intieme essentie. Led Zep klassiekers als ‘Whole Lotta Love’ en ‘Black Dog’ worden afgewisseld met ‘How Many More Years’ van Howlin’ Wolf. Schijnbaar moeiteloos werkt hij zich door de muziekgeschiedenis. Tussendoor gevat grappend over de brexit natuurlijk. Dit is hoe live muziek hoort te zijn. De uitzinnige reactie is volkomen terecht.

Robert Plant zal dan ook de setlist uit 2016 herhaling op deze komende editie:
https://www.setlist.fm/setlist/robert-plant/2016/festival-park-werchter-werchter-belgium-3ff95cb.html
Met verschillende nummers uit de Led Zeppelin periode hebben we wederom een geweldige boeking te pakken!

Ik heb even geen toegang tot mijn festidraft-bestandje vanaf werk, dus hieronder even overzicht van namen per dag uit het hoofd. Onder voorbehoud dus.

Zaterdag:
Iron Maiden
Velvet Revolver - Nightwish

Zondag:
Rammstein
Lady Gaga - Robert Plant & The Sensational Space Shifters

@Joslittel en daarna @Oasiss
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
U wilde een feestje? U krijgt een feestje!

Voorafgaande persoonlijke noot van de organisatie: deze band is mede verantwoordelijk voor mijn grote liefde voor live optredens. Ergens in mijn studententijd mid zero’s had één van mijn huisgenoten een live DVD van deze band ergens opgenomen in Zuid-Amerika. Dat ging zo enorm los dat je alleen al ging stuiteren op de bank. Dat moesten we zelf ook meemaken. Ze staan alleen zelden in Nederland dus een ticket gekocht voor een show in Parijs in de Bercy en samen de auto in gestapt, slapen in een crappy hostel, schitterende trip. Maar bovenal, wat een debiele knalshow. Vanaf het eerste nummer het dak eraf en non stop springen. Sindsdien was ik verkocht aan liveshows en is mijn spaarrekening nooit meer hetzelfde geweest.

Maar terug naar JozzFest. In 2006 was deze act wel in de buurt en Werchter was slim genoeg om te zien dat dit niets anders wordt dan een knalfeest op de mainstage. Manu Chao Radio Bemba Soundsystem speelde de wei dan ook helemaal plat. Bij het grote publiek misschien alleen bekend door de wat rustigere nummers zoals Me Gustas Tu, maar de band biedt veel meer dan dat. Voor een ieder die het niet kent, ga het ontdekken.

Setlist: https://www.setlist.fm/setlist/manu-chao/2006/festival-park-werchter-werchter-belgium-2bd7ecde.html

Slechte beeldkwaliteit en matig geluid, maar het geeft een mooi beeld waar we het over hebben (even wachten tot 4.30 minuut in het filmpje):
[video]https://www.youtube.com/watch?v=p0n4OgdgcQc[/video]

@oasiss
@paddy
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
U wilde een feestje? U krijgt een feestje!

Voorafgaande persoonlijke noot van de organisatie: deze band is mede verantwoordelijk voor mijn grote liefde voor live optredens. Ergens in mijn studententijd mid zero’s had één van mijn huisgenoten een live DVD van deze band ergens opgenomen in Zuid-Amerika. Dat ging zo enorm los dat je alleen al ging stuiteren op de bank. Dat moesten we zelf ook meemaken. Ze staan alleen zelden in Nederland dus een ticket gekocht voor een show in Parijs in de Bercy en samen de auto in gestapt, slapen in een crappy hostel, schitterende trip. Maar bovenal, wat een debiele knalshow. Vanaf het eerste nummer het dak eraf en non stop springen. Sindsdien was ik verkocht aan liveshows en is mijn spaarrekening nooit meer hetzelfde geweest.

Maar terug naar JozzFest. In 2006 was deze act wel in de buurt en Werchter was slim genoeg om te zien dat dit niets anders wordt dan een knalfeest op de mainstage. Manu Chao Radio Bemba Soundsystem speelde de wei dan ook helemaal plat. Bij het grote publiek misschien alleen bekend door de wat rustigere nummers zoals Me Gustas Tu, maar de band biedt veel meer dan dat. Voor een ieder die het niet kent, ga het ontdekken.

Setlist: https://www.setlist.fm/setlist/manu-chao/2006/festival-park-werchter-werchter-belgium-2bd7ecde.html

Slechte beeldkwaliteit en matig geluid, maar het geeft een mooi beeld waar we het over hebben (even wachten tot 4.30 minuut in het filmpje):
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/p0n4OgdgcQc" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>


@oasiss


@paddy

Heb de show in 2006 gezien. Was echt een feestje! Ze speelden alles up tempo, beetje ska achtig. Heel vet!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.313
Het Live Forever Festival meets Werchter gaat vrolijk door met betoveren. We mogen vandaag Romy, Jamie en Oliver aankondigen, voor de meesten natuurlijk bekend als het prachtige: The XX!

Edit: nu met filmpje waarvoor geen tijdmachine noodzakelijk is.
[video]https://youtu.be/J3kTMxw1hoQ[/video]

@pede
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.874
2.677
Het Live Forever Festival meets Werchter gaat vrolijk door met betoveren. We mogen vandaag Romy, Jamie en Oliver aankondigen, voor de meesten natuurlijk bekend als het prachtige: The XX!!!

Heerlijke naam, maar stonden in 2017 toch niet op Werchter?

Edit: onbegrijpelijk eigenlijk dat ze na 2012 niet meer op Werchter zijn geweest!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.533
8.811
Oasiss wrote:
Het Live Forever Festival meets Werchter gaat vrolijk door met betoveren. We mogen vandaag Romy, Jamie en Oliver aankondigen, voor de meesten natuurlijk bekend als het prachtige: The XX!!!

Heerlijke naam, maar stonden in 2017 toch niet op Werchter?

Op setlist.fm kan ik wel 2010 en 2012 vinden als setlists voor Werchter
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.313
Excuus voor het filmpje, bedoelde de 2012 passage. Toen was dat nummer er nog niet. Pas het zo aan :)
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.874
2.677
warriorandweirdo wrote:

Oasiss wrote:
Het Live Forever Festival meets Werchter gaat vrolijk door met betoveren. We mogen vandaag Romy, Jamie en Oliver aankondigen, voor de meesten natuurlijk bekend als het prachtige: The XX!!!


Heerlijke naam, maar stonden in 2017 toch niet op Werchter?

Op setlist.fm kan ik wel 2010 en 2012 vinden als setlists voor Werchter

Ja absoluut hoor, maar omdat Oasiss een liedje uit 2016 met een glasto show uit 2017 erbij zette dacht ik dat hij misschien zich even vergiste. :wink:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.477
4.809
Mijn volgende aankondiging stond in 1998 ook op Werchter, zoals te zien in dit filmpje. Maar wij gaan haar optreden in 2007 herbeleven als headliner in de tent.

Tori Amos!

https://www.youtube.com/watch?v=DPtQQnM9mSw

@mattman >> @randyrw
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Nieuwe naam! Radiohead heeft er een subheadliner bij. Op The National Anthem is het nog even wachten, nu is het tijd voor de anthems van The National. En dat zijn er toch wel wat, nu ze met hun nieuwe Trouble Will Find Me op de planken staan. Verhef je rode wijn in een plastic beker en huil mee met Matt en de zijnen. Al op de lineup: Radiohead, Blur, Talking Heads, Lorde, The National, Them Crooked Vultures. En of er meer namen volgen!

@randyrw

 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ook op de zijpodia van RW 21 valt vanalles te beleven! Zaterdag wordt de Marquee - net als in 2000 - afgesloten/afgebroken door niemand minder dan MOBY! De set bestaat vooral uit nummers uit zijn succesalbum Play. Niet te missen.

@herragan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken