Festileaks festival draft III: The Rock Werchter edition

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.871
2.670
Als organisator van RW @ Cabin In The Woods zijn we ontzettend trots dat we een van de meest spraakmakende artiesten van de afgelopen decennia hebben weten te strikken om het publiek te overdonderen met haar laatste plaat 'The Hope Six Demolition Project', want niemand minder dan Polly Jean Harvey, PJ voor de vrienden, zal het meest ophefmakende en beste optreden van deze editie komen geven. Haar setlist neemt ze integraal over uit 2016, een concert waar de mensen die er toen waren nog steeds sprakeloos van worden. Laat je betoveren door de ongekende klasse van Miss Harvey en haar legioen van indrukwekkende muzikanten (waaronder John Parish, Mick Harvey, Alain Johannes en Terry Edwards). We verwachten van jullie niets minder dan een volle Barn op 3 juli. Eerder aangekondigd zijn voor zaterdag: R.E.M en voor zondag: Frank Ocean en Florence + The Machine

setlist: https://www.setlist.fm/setlist/pj-harvey/2016/festival-park-werchter-werchter-belgium-6bff92d2.html

[video]https://www.youtube.com/watch?v=pvHgx2CfJIk&t=1515s[/video]

@hollandfcb
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.466
Als organisator van RW @ Cabin In The Woods zijn we ontzettend trots dat we een van de meest spraakmakende artiesten van de afgelopen decennia hebben weten te strikken om het publiek te overdonderen met haar laatste plaat ‘The Hope Six Demolition Project‘, want niemand minder dan Polly Jean Harvey, PJ voor de vrienden, zal het meest ophefmakende en beste optreden van deze editie komen geven. Haar setlist neemt ze integraal over uit 2016, een concert waar de mensen die er toen waren nog steeds sprakeloos van worden. Laat je betoveren door de ongekende klasse van Miss Harvey en haar legioen van indrukwekkende muzikanten (waaronder John Parish, Mick Harvey, Alain Johannes en Terry Edwards). We verwachten van jullie niets minder dan een volle Barn op 3 juli. Eerder aangekondigd zijn voor zaterdag: R.E.M en voor zondag: Frank Ocean en Florence + The Machine

setlist: https://www.setlist.fm/setlist/pj-harvey/2016/festival-park-werchter-werchter-belgium-6bff92d2.html


@hollandfcb

Hele sterke keuze! Stond ook hoog op mijn lijstje. Wat een ontroerend goed optreden was dat, tevens op Pukkelpop gezien. Ik denk hier nog met regelmaat aan terug. Zo intens en muzikaal krijg je ze niet vaak.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.529
8.807
Zo kiezen we in het weekend een handjevol namen en zo hebben we nu al vroeg op de dag een hele berg bekend kunnen maken. Vreemde wereld is het toch.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.466
Zo kiezen we in het weekend een handjevol namen en zo hebben we nu al vroeg op de dag een hele berg bekend kunnen maken. Vreemde wereld is het toch.

Volgens mij vallen we allemaal een beetje door de mand als kantoorklerken die aan het spijbelen zijn met een festileaks spelletje.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
Zo maakten we als festival eerst twee klappers voor de zondag bekend, is het vandaag de beurt om de zaterdag kleur op de wangen te geven. Alvorens The Prodigy niks van de weide heel laat is het genieten geblazen in "De Tent'. Met een setlist vol pareltjes van de albums "Turn on the Bright lights", "Antics" en het nieuwe "El Pintor" komt Interpol de boel plat spelen.

https://www.setlist.fm/setlist/interpol/2014/festival-park-werchter-werchter-belgium-4bc1f7be.html

6: @Joslittel
7: @Koekdoos
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.529
8.807
Dan is het al weer tijd voor de volgende bekendmaking voor Baspop. Dit keer met wat magie, want we moeten iemand uit de dood laten herrijzen.
Geen probleem, doen we even!

Ik heb me niet verdiept in alle setlists van alle optredens ooit op Rock Werchter, dus het kan zijn dat ik het mis heb:
Baspop zal komend jaar het enige festival zijn waar nummers van Guns N Roses live ten gehore gebracht zullen worden: een band met onder andere Slash en Duff McKagan van GNR en zanger Scott Weiland van Stone Temple Pilots, dan kunnen we het maar over één band hebben:

Velvet Revolver

Ze hebben maar liefst één keer op Rock Werchter gespeeld in het jaar 2005 en dus hebben we weer een makkelijke keuze in setlists. (drie van de vier bands zijn eenmalige acts voor Rock Werchter tot dusver).

Met in totaal drie covers in de setlist, It's So Easy, Mr. Brownstone (beiden GNR) en Sex Type Thing (Stone Temple Pilots) en verder de geweldige nummers Fall To Pieces, Slither en Set Me Free (en de rest van de setlist) wordt het een geweldige middag/avond, wanneer ze op het podium staan.

passage 2005
https://www.setlist.fm/setlist/velvet-revolver/2005/festival-park-werchter-werchter-belgium-33d608a9.html

Helaas weinig live beelden beschikbaar, dus hier van Rock Am Ring 2007
[video]https://www.youtube.com/watch?v=v8YFA3Q4umk[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=9JhsUFuqbCM[/video]

@Joslittel en daarna @Oasiss
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
koekdoos wrote:
Zo kiezen we in het weekend een handjevol namen en zo hebben we nu al vroeg op de dag een hele berg bekend kunnen maken. Vreemde wereld is het toch.

Volgens mij vallen we allemaal een beetje door de mand als kantoorklerken die aan het spijbelen zijn met een festileaks spelletje.

Dit bevalt me wel een stuk beter ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.466
Guess who is playing at my house, my house?

Exact!



De afsluiter van The Barn op JozzFest voor de laatste dag is hiermee ook bekend. Zijn jullie klaar voor een legendarisch feest uit 1997?

@Oasiss
@Paddy
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.678
7.396
Ik heb het idee dat het maar goed is dat Brian niet mee doet… (al is hij ook al een aardige tijd niet meer actief).

Haha, ik ben er nog wel hoor. Maar vanwege drukte op werk en vrijwilligers vereniging ( goh, waarom die drukte ;p ) meer aan het mee lezen dan actief aan het reageren.

Leuke draft dit. Ik ben voor het affiche met dire Straits en Neil Young!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.529
8.807
Guess who is playing at my house, my house?

Exact!


De afsluiter van The Barn op JozzFest voor de laatste dag is hiermee ook bekend. Zijn jullie klaar voor een legendarisch feest uit 1997?

Daft Punk had ik niet verwacht dat ie op Jozzfest terecht zou komen. Is dit dan die bredere programmering waarover werd gesproken?
Ben benieuwd wat het totaal plaatje gaat worden
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.186
6.657
Had getwijfeld om Daft Punk te nemen maar die set (een uurtje als ik de affiche op de website van RW mag geloven) bevat niet de iconische pyramide-set up en doet 't met énkel nummers vanop 'Homework'. Het blijft natuurlijk Daft Punk, maar toch.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.788
5.307
De tandjes, heb je even een ochtend overleggen, kijk je op Festileaks, is je hele wishlist uitgediend!

Maar niet getreurd, het Live Forever Festival blijft onverminderd doorwerken aan een fantastische line up. We mogen nu de eerste headliner van het tweede podium aankondigen. Op de eerste dag is deze eer weggelegd voor niemand minder dan SIGUR ROS.

Voor een mogelijke setlist, zie: https://www.setlist.fm/setlist/sigur-ros/2013/festival-park-werchter-werchter-belgium-73d96e59.html.

En voor een impressie van de betoverende ervaring die de bezoekers te wachten staat:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OdpumNj0bJg[/video]

@Pede next en succes met het verder molesteren van mijn wishlist allen. Wat een schitterende line ups worden hier weer bedacht.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.466
Joslittel wrote:
Guess who is playing at my house, my house?

Exact!

De afsluiter van The Barn op JozzFest voor de laatste dag is hiermee ook bekend. Zijn jullie klaar voor een legendarisch feest uit 1997?

Daft Punk had ik niet verwacht dat ie op Jozzfest terecht zou komen. Is dit dan die bredere programmering waarover werd gesproken?
Ben benieuwd wat het totaal plaatje gaat worden

Klopt! Ik ga voor een variant van JozzFest die iets meer aansluit op de Werchter programmering met een paar persoonlijke favoriete uit andere genres.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.529
8.807
koekdoos wrote:

Joslittel wrote:
Guess who is playing at my house, my house?

Exact!

De afsluiter van The Barn op JozzFest voor de laatste dag is hiermee ook bekend. Zijn jullie klaar voor een legendarisch feest uit 1997?


Daft Punk had ik niet verwacht dat ie op Jozzfest terecht zou komen. Is dit dan die bredere programmering waarover werd gesproken?
Ben benieuwd wat het totaal plaatje gaat worden

Klopt! Ik ga voor een variant van JozzFest die iets meer aansluit op de Werchter programmering met een paar persoonlijke favoriete uit andere genres.

Dan is het inderdaad wel belangrijk om ze relatief snel te kiezen. Tot nu toe lijkt de stormloop op de harde rockers nog uit te blijven na de grote headliners uit de eerste ronde. (Gelukkig maar)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.755
Paar kleppers eruit hoor. PJ Harvey, Sugur Ros, vroege Darft Punk, Arcade Fire. Verdoemme.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.788
5.307
Joslittel wrote:

koekdoos wrote:

Joslittel wrote:
Guess who is playing at my house, my house?

Exact!

De afsluiter van The Barn op JozzFest voor de laatste dag is hiermee ook bekend. Zijn jullie klaar voor een legendarisch feest uit 1997?


Daft Punk had ik niet verwacht dat ie op Jozzfest terecht zou komen. Is dit dan die bredere programmering waarover werd gesproken?
Ben benieuwd wat het totaal plaatje gaat worden


Klopt! Ik ga voor een variant van JozzFest die iets meer aansluit op de Werchter programmering met een paar persoonlijke favoriete uit andere genres.

Dan is het inderdaad wel belangrijk om ze relatief snel te kiezen. Tot nu toe lijkt de stormloop op de harde rockers nog uit te blijven na de grote headliners uit de eerste ronde. (Gelukkig maar)

Ik had juist verwacht/gehoopt dat ik vooralsnog weinig had te vrezen van de mensen met de voorkeur voor het wat harder werk, maar iedereen is een potentieel gevaar nu..
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.788
5.307
Oasiss wrote:
SIGUR ROS

Heerlijk! Mijn favoriete band of all time. Je hebt dus een streepje voor op de rest voor mijn stem..
1f609.svg

Ik heb zo'n vermoeden dat onze voorkeuren wel op elkaar aansluiten!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken