Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Spectrum Sound (5).png

Jorja Smith brengt een tijdloze mix van soul, R&B en modern popgevoel, gedragen door een stem die met gemak tussen kwetsbaarheid en kracht schakelt. Haar songs ademen warmte, elegantie en emotionele diepgang, en live weet ze diezelfde sfeer moeiteloos te vertalen naar een meeslepende performance. Een artiest die je vanaf de eerste noot grijpt en niet meer loslaat. Dit wordt een optreden om in te verdwijnen.

Reeds aangekondigd

Chappell Roan - Queens of the Stone Age
Nothing But Thieves - RAYE
Ben Howard - Jorja Smith
Benjamin Clementine - Mastodon
Patti Smith - High Vis

@MadMandra27 @Brian

• Leuk
Waarderingen: JP5, Koekdoos en Yannick
Here we go, nog een naam voor het Freudenfreude Festival!

Dijon

1000062279.jpg

Line up so far:

Tame Impala // Olivia Dean

Big Thief - Daniel Caesar - Clipse - Dijon - IDLES - MARO - Soulwax - The Streets

Next up: @Yannick > @JK79

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Duh. KNEECAP.

4d6dffb026ddbdebb184a1e2472fda33a1a2f652.jpg

@JK79 > ik weer

Here we go, nog een naam voor het Freudenfreude Festival!

Dijon

Bekijk bijlage 17567

Line up so far:

Tame Impala // Olivia Dean

Big Thief - Daniel Caesar - Clipse - Dijon - IDLES - MARO - Soulwax - The Streets

Next up: @Yannick > @JK79

Deze doet ook weer pijn maar wist inmiddels wel dat ik Dijon niet zou krijgen. Heb ook nog zoveel hoge spots van m’n 4 daagse te vullen! 🤔

Deze doet ook weer pijn maar wist inmiddels wel dat ik Dijon niet zou krijgen. Heb ook nog zoveel hoge spots van m’n 4 daagse te vullen! 🤔

Misschien heb je al wat grote namen die je voor de vrije keuze kan bewaren! De kleine pareltjes zijn ook belangrijk natuurlijk!

Misschien heb je al wat grote namen die je voor de vrije keuze kan bewaren! De kleine pareltjes zijn ook belangrijk natuurlijk!
Meeste waar ik nu op aas (ca 3e naam op Main, Barn bovenkant) is weg als ik ze niet al te snel kies. Wel mooi dat er de komende weken waarschijnlijk nog best een aantal mooie namen, groot en klein, beschikbaar gaan komen.

iets zegt me dat zijn budget voor grote namen er all door gejaagd is :giggle:

Headliners heb ik - zo goed als - binnen. Maar ik heb een Werchter budget hè, nog best wat geld over voor voor veel moois daaronder.

En vergis je niet, we kregen Elton echt voor een hele nette prijs over de streep. 😉

IMG_5251.jpg

Zoals beloofd ook een foto van de curatoren van Pentafest bij de aankondiging.

Tijd om de laatste 3 acts van mijn shortlist aan te kondigen en dan maar eens een nieuwe shortlist maken voor de rest van de draft.

Als opwarmer voor Blackpink zal Aespa de mainstage in vuur en vlam gaan zetten.

Voor BMTH zal Amy Lee met Evanescence de hits zo zuiver als mogelijk ten gehore brengen.

Waar Pommelien de eerste dag de 2e stage afsluit zal Wardruna deze stage op dag 2 gaan afsluiten.

Donderdag: The Weeknd, Kali Uchis, Pommelien Thijs
Vrijdag: Blackpink, Aespa, Wardruna, Cult of Luna & Julie Christmas performing Mariner
Zaterdag: Bring Me The Horizon, Evanescence
Zondag: Ariane Grande, PinkPantheress, The Beaches

@Yannick > @nitotheno

Blijkbaar heb ik het veel drukker in deze periode als ik dacht, ofja, komt het vaak net niet uit met de momenten dat ik wel tijd heb.
Soit, te laat, maar toch nog nieuwe namen.

1) Sabaton
2) Pentatonix

Reeds aangekondigd voor dit genre clash festival:
Parkway Drive - Sigrid - K3 Originals - Karnivool - Psychonaut - The 502's - Armin van Buuren - The Prodigy

We blijven bij @BlackwaterPark daarna @Paddy

Ik vind dit tot nu toe een heel eeuhhhh interessant debuut 😅 erg nieuwsgierig naar het eindresultaat

Mandra’s MultiGen Madness 2026
De een viert in 2026 hun afscheidstournee, de ander is nog in volle opmars. De een met een mannelijke zanger, de ander met een frontvrouw. De een komt uit ons Belgenlandje, de ander uit een land in oorlog helaas. Maar beiden zullen ze de weide doen daveren op haar grondvesten: Channel Zero & Jinjer!

Next: @WesleyNoH @Paddy

Users who are viewing this thread