Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Spectrum Sound (4).png

Mastodon behoort tot de absolute top van de moderne metal. Hun mix van technisch vakmanschap, verpletterende riffs en uitgesponnen melodieën creëert een sound die zowel massief als meeslepend is. Live leveren ze een overweldigende ervaring: intens, strak en met een onmiskenbare grandeur. Een band die je niet alleen hoort, maar fysiek voelt. Dit wordt een van de zwaarste en meest indrukwekkende shows van het festival.

Reeds Aangekondigd

Chappell Roan - Queens of the Stone Age
Nothing But Thieves - RAYE
Ben Howard - Benjamin Clementine - Mastodon
Patti Smith - High Vis

@Paddy @BlackwaterPark

IMG_8208.jpegWe voegen een nieuwe kleur toe aan Sunset Riot 2026. Karol G komt naar de Sunset Stage voor een show die het energieniveau van de hele dag verlegt. Ze staat wereldwijd op het hoogste niveau, combineert pop, reggaeton en Latin-invloeden tot een liveshow die even warm als massief is, en heeft de afgelopen jaren bewezen dat ze een van de meest invloedrijke stemmen binnen de moderne pop is.

Op onze lineup vol duistere randjes, zware gitaren en alternatieve zwaargewichten brengt Karol G een ander soort impact: ritme, licht, beweging en een publiek dat collectief meegaat. Een headliner die niet in een hokje past, maar precies daarom op deze plek hoort.

Sunset Riot krijgt er een nieuwe afsluiter bij. En ze komt het hele veld in beweging zetten.

@Koekdoos -> @Oasiss

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en Yannick
JACK WHITE / TURNSTILE
MY BLOODY VALENTINE
THE CURE

AGNES OBEL / AMYL & THE SNIFFERS
KING GIZZARD & THE LIZARD WIZARD / KNEECAP
NILÜFER YANYA / SLOWDIVE

Laatst bewerkt:
Eeuwen geleden, een ton met zout! Dat kan natuurlijk alleen maar Kings of Leon zijn. We laten ze speciaal overvliegen uit een ver land ten koste van een ander festival om onze tweede festivaldag compleet te maken aan de bovenkant van het affiche. Zij zullen Muse vergezellen op de mainstage, naast Andrea Bocelli in de tent.

@Oasiss en daarna @Martijn

Onze volgende naam: Matt Berninger 🎤

De stem van The National stapt solo het Festivalpark binnen. In de Barn komt Matt zijn diepe bariton en emotionele songs uit zijn recente album 'Get Sunk' brengen. Na 13 jaar The National-afwezigheid (!!) keert de Grammy-winnende zanger terug naar Werchter, dit keer in zijn meest kwetsbare vorm.

Van melancholische reflecties tot verstilde momenten die je de adem benemen – dit wordt een set voor de liefhebbers. 🖤

Reeds aangekondigd: Elton John, Metallica, Charli XCX, Doechii, The War on Drugs, Deftones, The Neighbourhood, Mac DeMarco

@Timmetje @mikemans

09. Werchter 26_Matt Berninger.png

Onze volgende naam: Matt Berninger 🎤

De stem van The National stapt solo het Festivalpark binnen. In de Barn komt Matt zijn diepe bariton en emotionele songs uit zijn recente album 'Get Sunk' brengen. Na 13 jaar The National-afwezigheid (!!) keert de Grammy-winnende zanger terug naar Werchter, dit keer in zijn meest kwetsbare vorm.

Van melancholische reflecties tot verstilde momenten die je de adem benemen – dit wordt een set voor de liefhebbers. 🖤

Reeds aangekondigd: Elton John, Metallica, Charli XCX, Doechii, The War on Drugs, Deftones, The Neighbourhood, Mac DeMarco

@Timmetje @mikemans

Bekijk bijlage 17538
Meh, te lang gewacht.

• Sad
Waarderingen: JP5
Ik zoek iemand die even mee kan denken over de positie van mijn volgende naam, ben nog ruime tijd niet aan de beurt, maar wie weet is er al iemand die niet meer voor mij aan de beurt komt, die mee kan denken (of iemand die niet meedoet).

• Leuk
Waarderingen: Paddy en nitotheno
Ik zoek iemand die even mee kan denken over de positie van mijn volgende naam, ben nog ruime tijd niet aan de beurt, maar wie weet is er al iemand die niet meer voor mij aan de beurt komt, die mee kan denken (of iemand die niet meedoet).
Ik wil best meedenken!

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread