Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Even rap, maar daarom zeker niet minder knap: Black Country, New Road!

Aangekondigd voor Cabin In The Woods 2026:

Vrijdag 19 juni: Addison Rae, Cameron Winter, Anna Von Hausswolff
Zaterdag 20 juni: TOOL, Richard Ashcroft, The Gathering
Zondag 21 juni: Lady Gaga, Amenra, Black Country, New Road

@Wanorix (x2)
damh! in mijn hoofd lagen die er al 5 rondes geleden uit!

Tijd voor onze headliner op donderdag! Dat wij van Cabin In The Woods graag filmmuziek tot leven brengen op ons festival is een publiek geheim. Dat onze bezoekers de componisten bijzonder graag zien komen, is ook telkens duidelijk. Maar elk verhaal heeft natuurlijk een beginpunt. Voor ons was dat in de zomer van 2021: Corona beheerste ons dagelijks leven en dat zagen we ook terug op CITW, waar dat jaar Europese artiesten het podium domineerden. Onze volgende naam was er ook bij en liet een blijvende indruk na. In maart brengt hij zijn grandioze show eerst nog naar een uitverkocht AFAS Dome, maar op 18 juni keert hij exclusief terug naar onze Main Stage. Verwacht je aan een unieke dag, waarin de rest van het programma gekozen wordt door de maestro himself: Hans Zimmer!

Aangekondigd voor Cabin In The Woods 2026:

Donderdag 18 juni: Hans Zimmer
Vrijdag 19 juni: Addison Rae, Cameron Winter, Anna Von Hausswolff
Zaterdag 20 juni: TOOL, Richard Ashcroft, The Gathering
Zondag 21 juni: Lady Gaga, Amenra, Black Country, New Road

@mikemans
@Timmetje

Laatst bewerkt:
Yungblud zal op donderdag op het festival spelen. Daarmee is ook de basis voor donderdag gelegd.

Reeds aangekondigd:
Donderdag: The XX, Yungblud, Zara Larsson
Vrijdag: The strokes, The Smashing pumpkins, Alanis Morissette
Zaterdag: Of monster end men, Emiliana Torrino
Zondag: Florence & The machine, Editors
@Timmetje @JP5

Bad Omens als eerste Barn headliner! 👻

De Amerikaanse metalcore sensatie komt komend jaar wél naar Werchter. Na de teleurstellende afzeggin in 2024 – toen frontman Noah Sebastian kampte met extreme burnout – maken ze hun belofte waar. Met hits als "Just Pretend" en verse singles als "Dying to Love" en "Specter" brengen ze hun cinematische liveshow naar de Barn.

Dit wordt intens. Dit wordt luid. Dit wordt Bad Omens op z'n best.

Reeds aangekondigd: Elton John, Metallica, Charli XCX, Doechii, The War on Drugs, Deftones, The Neighbourhood, Mac DeMarco, Matt Berninger.

10. Werchter 26_Bad Omens.png

@Martijn @Oasiss

Na kort overleg met @nitotheno besloten dat de volgende naam prima een mooi avondslot kan krijgen op de mainstage, maar niet als een van dé grote namen geboekt hoeft te worden op een dag. Daarom voor het eerst in de Benelux te bewonderen: Chris Stapleton. Hij zal ook enkele flessen whiskey meenemen.

Muse - Sting - John Fogerty
David Byrne - Kings of Leon - Andrea Bocelli
Chris Stapleton - Within Temptation
Golden Earring - S10

@BlackwaterPark en daarna @Paddy

Na kort overleg met @nitotheno besloten dat de volgende naam prima een mooi avondslot kan krijgen op de mainstage, maar niet als een van dé grote namen geboekt hoeft te worden op een dag. Daarom voor het eerst in de Benelux te bewonderen: Chris Stapleton. Hij zal ook enkele flessen whiskey meenemen.

Muse - Sting - John Fogerty
David Byrne - Kings of Leon - Andrea Bocelli
Chris Stapleton - Within Temptation
Golden Earring - S10

@BlackwaterPark en daarna @Paddy

Nice! Ik had hem lang klaarstaan in een cohead constructie met The War on Drugs maar heb het geld toch ergens anders voor nodig. ☺️

Fijne country naam, degene die mij persoonlijk meer aanspreekt dan Morgan Wallen, Luke Bryan, etc. Die had ik overigens nog wel op een van de andere festivals verwacht. Maar wat niet is...

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Blijkbaar heb ik het veel drukker in deze periode als ik dacht, ofja, komt het vaak net niet uit met de momenten dat ik wel tijd heb.
Soit, te laat, maar toch nog nieuwe namen.

1) Sabaton
2) Pentatonix

Reeds aangekondigd voor dit genre clash festival:
Parkway Drive - Sigrid - K3 Originals - Karnivool - Psychonaut - The 502's - Armin van Buuren - The Prodigy

We blijven bij @BlackwaterPark daarna @Paddy

Op vrijdag verwelkomen we Blood Orange op de MainStage, in een prominente early-evening spot. Dev Hynes brengt zijn unieke mix van art-pop, soul, alternatieve R&B en cinematografische soundscapes naar het festival, een set die even intiem als groot zal aanvoelen, perfect voor dat moment waarop de zon zakt en de avond begint te ademen.

Met albums als Cupid Deluxe, Negro Swan en Freetown Sound bouwde hij een oeuvre dat zelden in vakjes te duwen is: elegant, emotioneel, stijlvol en altijd eigenwijs. Live wordt dat nog rijker, met diepere grooves en die typische Hynes-sfeer waar het publiek stil van wordt

Een ideale schakel op de MainStage, voordat de nacht volledig in vuur schiet. Blood Orange maakt je vrijdag warmer, breder en nog meer Sunset Riot

@Paddy -> @WesleyNoH

Sunset Riot XIX.jpeg

Users who are viewing this thread