Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Onze resterende headliner(s) houden we nog even op zak. Maar ook onze undercard zit uiteraard vol prachtige namen. Op zaterdag wordt zo de 30e verjaardag gevierd van 'Mandylion', een album dat voor veel muziekliefhebbers de poort opende naar de gothic metal. Anneke, Hans, René, Frank, Jelmer en Hugo komen éénmalig nog eens samen om CITW te voorzien van een epische show. Je weet natuurlijk al lang wie onze volgende naam is: The Gathering!

Aangekondigd voor Cabin In The Woods 2026:

Vrijdag 19 juni: Addison Rae
Zaterdag 20 juni: TOOL, The Gathering
Zondag 21 juni: Lady Gaga

@mikemans
@Timmetje

Onze resterende headliner(s) houden we nog even op zak. Maar ook onze undercard zit uiteraard vol prachtige namen. Op zaterdag wordt zo de 30e verjaardag gevierd van 'Mandylion', een album dat voor veel muziekliefhebbers de poort opende naar de gothic metal. Anneke, Hans, René, Frank, Jelmer en Hugo komen éénmalig nog eens samen om CITW te voorzien van een epische show. Je weet natuurlijk al lang wie onze volgende naam is: The Gathering!

@mikemans
@Timmetje

Niet verwacht dat deze nu al eruit zou vliegen! Was wel een van de weinige namen waarvan ik nog rekening hield met een snipe.

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

@mikemans
@Timmetje
Oei, de tweede keer dat ik moet schrappen maar de eerste keer dat het mijn volgende aankondiging zou zijn :(

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
Oké, we biechten op: we hebben een fenomenale headliner met een Grammy-winnend album laten lopen. De timing klopte niet – hij speelt rond Pukkelpop/Lowlands en koos ook nog eens voor een festival voor Common People. Bovendien had het cachet van de man van Camp Flog Gnaw de ticketprijzen zo hard doen stijgen dat jullie portemonnee pijn zou doen. Na Metallica en Elton John moesten we keuzes maken. Maar we zijn des te blijer met wie we wél hebben binnen gehengeld: iemand die minstens net zo explosief is én het bewijs levert dat 2025 haar jaar is! 🐊🔥

Met trots kondigen we DOECHII aan voor Rock Werchter 2026!

De 'Swamp Princess' uit Tampa is niet zomaar een rising star meer – ze ís de supernova. In februari won ze de Grammy voor Best Rap Album met 'Alligator Bites Never Heal', als derde vrouw ooit. Haar show-stealing optreden zorgde ervoor dat de hele wereld nu weet: Doechii is gekomen om te blijven. ⭐

Met tracks als 'Denial Is A River' en 'Nissan Altima' combineert ze southern rap, theatraliteit en rauwe energie à la Missy Elliott en OutKast. Ze staat op Tyler, the Creator's 'CHROMAKOPIA', tourde met Doja Cat, en heeft SZA als grootste fan. Billboard kroonde haar tot Woman of the Year 2025. En nu komt ze naar Werchter in July 2026!

Eerder aangekondigd: Metallica, Elton John, the War on Drugs.

@Martijn @Oasiss

We zijn aangekomen bij de vierde naam van Baspop. Hiervoor kondigden we onder andere al één headliner en één tent afsluiter aan. Vandaag voegen we daar nog een tentafsluiter aan toe. Naast David Byrne voegen we nu Andrea Bocelli toe aan de grote tentafsluiters. Deze beste man stond vanaf het begin bovenaan de shortlist, maar we gokten erop dat niemand hem zou kiezen en dat David Byrne, Muse en Golden Earring belangrijker waren voor het concept.

Andrea Bocelli is ook de act waar ik het in het begin over had waarvoor ik mijn concept van de dubbele mainstage heb opgeofferd, omdat mij dit magischer lijkt in een Barn-achtige setting.

Reeds aangekondigd:

donderdag (optioneel, vergunning is aangevraagd): ...
vrijdag: Muse - Andrea Bocelli
zaterdag: ... - David Byrne - Golden Earring
zondag: ...

@BlackwaterPark en daarna @Paddy

Muse / Andrea Bocelli haha. Baspop is het enige festival dat Pinkpop de kroon steekt qua bijzondere combinaties

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Sunset Riot XIX.jpegOp Sunset Riot gaan we altijd voor kwaliteitsacts, maar dit mag natuurlijk niet betekenen dat het een stoffige oude boel wordt! Daarom kondigen we graag Sombr aan als co-headliner op de zondag!

Je zult ze vast wel herkennen van wereld hits als “Back to Friends” en “undressed”.

@Paddy -> @WesleyNoH

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Koekdoos
We zijn aangekomen bij de vierde naam van Baspop. Hiervoor kondigden we onder andere al één headliner en één tent afsluiter aan. Vandaag voegen we daar nog een tentafsluiter aan toe. Naast David Byrne voegen we nu Andrea Bocelli toe aan de grote tentafsluiters. Deze beste man stond vanaf het begin bovenaan de shortlist, maar we gokten erop dat niemand hem zou kiezen en dat David Byrne, Muse en Golden Earring belangrijker waren voor het concept.

Andrea Bocelli is ook de act waar ik het in het begin over had waarvoor ik mijn concept van de dubbele mainstage heb opgeofferd, omdat mij dit magischer lijkt in een Barn-achtige setting.

Reeds aangekondigd:

donderdag (optioneel, vergunning is aangevraagd): ...
vrijdag: Muse - Andrea Bocelli
zaterdag: ... - David Byrne - Golden Earring
zondag: ...

@BlackwaterPark en daarna @Paddy
Haha zalig!

Muse / Andrea Bocelli haha. Baspop is het enige festival dat Pinkpop de kroon steekt qua bijzondere combinaties

Denk dat de rest wel redelijk passend bij elkaar gaat zijn qua grote namen per dag. Maar ze overlappen ook wel een beetje zoals Barnhead en Headliner op RW ook wel eens doen. (Al kan dat nog aangepast worden afhankelijk van hoeveel stages we uiteindelijk hebben)

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Spectrum Sound (1).png

Nothing But Thieves levert alternatieve rock met een finesse die je meteen raakt. Met hun karakteristieke sound, scherpe hooks en een frontman die elke noot laat tellen, bouwen ze live een spanning op die blijft groeien tot de laatste seconde. Een band die steeds ambitieuzer, groter en krachtiger klinkt. Dit optreden wordt er één dat je voelt tot in je ribbenkast.

@MadMandra27 @Brian

Users who are viewing this thread