Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Oké, we biechten op: we hebben een fenomenale headliner met een Grammy-winnend album laten lopen. De timing klopte niet – hij speelt rond Pukkelpop/Lowlands en koos ook nog eens voor een festival voor Common People. Bovendien had het cachet van de man van Camp Flog Gnaw de ticketprijzen zo hard doen stijgen dat jullie portemonnee pijn zou doen. Na Metallica en Elton John moesten we keuzes maken. Maar we zijn des te blijer met wie we wél hebben binnen gehengeld: iemand die minstens net zo explosief is én het bewijs levert dat 2025 haar jaar is! 🐊🔥

Met trots kondigen we DOECHII aan voor Rock Werchter 2026!

De 'Swamp Princess' uit Tampa is niet zomaar een rising star meer – ze ís de supernova. In februari won ze de Grammy voor Best Rap Album met 'Alligator Bites Never Heal', als derde vrouw ooit. Haar show-stealing optreden zorgde ervoor dat de hele wereld nu weet: Doechii is gekomen om te blijven. ⭐

Met tracks als 'Denial Is A River' en 'Nissan Altima' combineert ze southern rap, theatraliteit en rauwe energie à la Missy Elliott en OutKast. Ze staat op Tyler, the Creator's 'CHROMAKOPIA', tourde met Doja Cat, en heeft SZA als grootste fan. Billboard kroonde haar tot Woman of the Year 2025. En nu komt ze naar Werchter in July 2026!

Eerder aangekondigd: Metallica, Elton John, the War on Drugs.

@Martijn @Oasiss
Streepje dabei en goed dat je haar nu boekte, want tegen de volgende keer dat het aan jou was, had ik ze al aangekondigd :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: JP5
Mandra’s MultiGen Madness 2026
De organisatie ondervindt momenteel technische problemen (lees: GSM is kapot) - wellicht door de veelvuldige zoektocht van geïnteresseerden naar een Black Friday dealtje - waardoor momenteel de programmatieplannen even onbeschikbaar zijn. Er zijn echter bepaalde acts die je zonder twijfel onthoudt, ook zonder lijstje. Volgende act, voor bij het vallen van de duisternis, zal dan toch de oversteek maken naar het Europese vasteland na een residency van meer dan 1maand in The Sphere, Las Vegas. Hey Baby, het wordt Hella Good vertoeven op de festivalweide - en niet alleen voor de boomers - met No Doubt!

Next: @Brian @nitotheno

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 17300

Nothing But Thieves levert alternatieve rock met een finesse die je meteen raakt. Met hun karakteristieke sound, scherpe hooks en een frontman die elke noot laat tellen, bouwen ze live een spanning op die blijft groeien tot de laatste seconde. Een band die steeds ambitieuzer, groter en krachtiger klinkt. Dit optreden wordt er één dat je voelt tot in je ribbenkast.

@MadMandra27 @Brian

Zie hier de prijs die je moet betalen als je graag Andrea Bocelli op je festival hebt!

• Haha
Waarderingen: WesleyNoH
Vlak voordat The Weeknd de mainstage gaat betreden zal Pommelien Thijs als afsluiter het 2e (tent)podium in vuur en vlam gaan zetten. Na haar zegetocht van 2025 en al 5 uitverkochte Sportpaleizen en een uitverkochte AFAS Live in 2026 verdient ze deze spot gewoon.

En dan een samenwerking waarvoor ik zelf aan het twijfelen ben (afwachten of het bij dat optreden in 2026 blijft) om voor naar Artangent te gaan. We hebben ze in ieder geval alvast EU exclusief op Pentafest weten te boeken.
Cult of Luna & Julie Christmas performing Mariner

Donderdag: The Weeknd, Pommelien Thijs
Vrijdag: Blackpink, Cult of Luna & Julie Christmas performing Mariner
Zaterdag:
Zondag: Ariane Grande

@Yannick > @nitotheno

Ik heb weer eens onder een steen geleefd denk ik...
Het is progressief geboekt, kende haar ook nog niet totdat ze ter sprake kwam in het Pukkelpop topic en daar een hoge spot werd toegedicht. En op zich snap ik het wel, maakt leuke muziek 👍

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Je moet meer kijken naar de Scandinavische augustusfestivals. Verder is die opmars ook wel snel gegaan hoor - een jaar geleden nog in Botanique en Bitterzoet.
Het is progressief geboekt, kende haar ook nog niet totdat ze ter sprake kwam in het Pukkelpop topic en daar een hoge spot werd toegedicht. En op zich snap ik het wel, maakt leuke muziek 👍

Binnen een tel van de zang klaar ermee, terug naar de steen!

Ik dacht al, wie zit daar naast mij onder die steen?

1764522985206.jpeg

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: MadMandra27 en Paddy

Users who are viewing this thread