Festileaks Draft XIX: De Presentaties

Benieuwd naar de uitslag, alles boven de laatste plek zie ik als pure winst 🥳

Dat zou een hele prestatie zijn! 😉

Alhoewel: met een spoorboekje van Ninja Sex Party - Xink - Bart Peeters - Clouseau - K3 Originals - Roxy Dekker - the Prodigy - Armin van Buuren kun je eigenlijk een bizar geweldige festivaldag beleven. Even een hele grote knop in je hoofd omzetten, dat wel. Maar als je die kan vinden heb je wel echt dik feest haha. En dat op 1 dag, zonder ook maar een minuut overlap. 💪

• Haha
Waarderingen: EdsjeFCB
Ik heb mijn telraam erbij gepakt, hoop vanavond het eerste deel te presenteren.
Klinkt goed, ik hoop dat het niet te veel werk is.

Ik had in mijn stem-post de forumleden een deadline van zondag 12.00u gegeven. Leek me redelijk iedereen een paar dagen de tijd voor te geven, inclusief een deel van het weekend. 16 presentaties + clashfinders doorspitten is best een opgave.

Wat doen we daar mee?

Ik verwacht niet als mensen nu nog niet gestemd hebben dat ze dit dan nog dit weekend gaan doen ;).

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ja ok. Ook wel eens op zich. Maar mijn post is van eergisteren, het is ook weer niet dat mensen er direct werk van maken als ze zoiets lezen, hè.

Linksom of rechtsom geef ik ze een deadline mee, dat blijkt dan achteraf beetje onhandig.

Ja ok. Ook wel eens op zich. Maar mijn post is van eergisteren, het is ook weer niet dat mensen er direct werk van maken als ze zoiets lezen, hè.

Linksom of rechtsom geef ik ze een deadline mee, dat blijkt dan achteraf beetje onhandig.
Ah joh, je zal niemand voor z'n kop stoten ;). Als het je een fijner gevoel geeft, mag je één stem aan mij overdragen ;)?

Ik heb komende week veel minder tijd om dit af te ronden, dus ik ga vanavond gewoon van start. Denk inderdaad dat niemand je iets kwalijk neemt @JP5.

Voor ik begin met de ranking, wil ik een shoutout geven aan een aantal deelnemers. In je eentje kan het organiseren van een draft af en toe best een last zijn, maar met de hulp die tijdens deze draft ongevraagd is gegeven heb ik dat gevoel nu nooit gehad. Dank aan @BlackwaterPark voor de updates van de gedrafte namen, @WesleyNoH voor het overzicht met de presentaties en @JP5 voor de aandacht die hij heeft gegenereerd voor het stemmen.

16. @JK79 - Pentafest (1 punt - 1 dagticket)
De rode lantaarn is deze keer jammer genoeg voor JK79. Op Pentafest staat voor ieder wat wils (Clipping! Agriculture!), maar is uiteindelijk te divers gebleken om een (breed) publiek aan te trekken. Het enige ticket is voor de zaterdag gekocht, wat de vraag oproept: is de koper een stiekeme fan van Monique Smit?

15. @WesleyNoH - Spectrum Sound (6 punten - 1 combiticket, 3 dagtickets)
Ook op Spectrum Sound is er geen sprake van hokjesdenken: de bovenkant van de affiche wordt gedragen door popkanonnen als Chappell Roan en Shakira en oude rockers als Queens of the Stone Age en The Offspring. De combinatie van Chappell Roan en Raye wist de kopers goed te smaken en resulteerde in twee dagtickets voor de donderdag.

12. @EdsjeFCB - Contrafest (7 punten - 1 combiticket, 4 dagtickets)
@nitotheno - Freudenfreude Festival (7 punten - 1 combiticket, 4 dagtickets)
@BlackwaterPark - Sunset Riot (7 punten - 2 combitickets, 1 dagticket)
Op plek 12 vinden we de eerste van in totaal drie gedeelde plekken. Het verhaal van Contrafest is absoluut bijzonder. Tijdens de draft is @EdsjeFCB ingevlogen om de draft tot een einde te brengen en van de eclectische keuzes zoveel mogelijk een geheel te maken. Zijn doelstelling was om niet laatste te eindigen en dat is gelukt! De beste verkochte dag bij @nitotheno was de donderdag met Tame Impala en dat is niet meer dan logisch, want wat is er nu gaver dan een band met een dier in de bandnaam? Bij Sunset Riot was het juist het geheel dat voor twee kopers de doorslag gaf. Zij kunnen komende zomer gaan genieten van mijn persoonlijke favoriet Nick Cave en de aanstaande winnaar van het Graspop hurt/heal spel: Nine Inch Nails!

Later vanavond plek 11 t/m 7!

Eerste kaart eruit gevlogen van mij, de Neil Young dag die @EdsjeFCB had gebouwd was werkelijk om vingers bij af te likken.

• On fire
Waarderingen: EdsjeFCB
Ja het is begrijpelijk.

Het contrast tussen die druk gevulde draftperiode waarin je continu vol verwachting naar je volgende beurt uitkeek - althans zo ervaarde ik dat 😬 - & deze oersaaie uitzittijd is gewoon groot. Niks aan te doen.
Het is wel waar inderdaad. Normaal als niet deelnemer volg ik de draft wel. Dat heb ik nu in het begin ook gedaan, maar ben rond de feestdagen de draad kwijt geraakt en merkte dat het me net te veel moeite kostte deze keer om echt in alle affiches te duiken.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Echt absurd dat ik opnieuw zo laag eindig, wat doe ik toch fout :D.
Jouw zondag was in de running bij mij voor een dagkaart, maar legde het toch af tegen anderen. De andere dagen vond ik qua namen best prima en had ik me in het echt wel vermaakt.

Verder was de vormgeving mooi, het idee leuk maar net niet onderscheidend genoeg tov andere festivals. Sorry 🤷

11. @MadMandra27 - Mandra's MultiGen Madness (11 punten - 2x combitickets, 5x dagtickets)
Helaas, de top 10 was in zicht voor @MadMandra27 maar hij strandt ditmaal in het zicht van de haven. Eén festival dat qua aankleding kan meedoen in de Champions League en (nog steeds) een qua namen veel exclusiviteit biedt ten opzichte van de andere festivals in de Benelux.

10. @mikemans - Koerrock (13 punten - 4x combitickets, 1 dagticket)
Voor debutant @mikemans is er net wel een top-10 klassering weggelegd. Als ik zijn festival zou moeten typeren is het als Rock Werchter, maar dan net een slag kleiner en met flinke scheut Bospop op de affiche. Headliners als the XX en Florence + the Machine doen de dubbel, en Bazart-liefhebbers kunnen hun geluk niet op met een set van anderhalf uur. Dat is net zo lang als de headliners van de dagen.

7. @warriorandweirdo - Cabin In The Woods (16 punten - 4 combitickets, 4 dagtickets)
@JP5 - Rock Werchter 2026 (16 punten - 4 combitickets, 4 dagtickets)
@Paddy - Paddy Power Festival (16 punten - 5 combitickets, 1 dagticket)
Ook de zevende plek wordt door drie festivals gedeeld. Het Paddy Power Festival van @Paddy laat zien dat soms een poster al genoeg is om tickets te verkopen. Vijf liefhebbers van het harde werk hebben een combiticket aangeschaft, en een koper heeft dusdanig veel vertrouwen in de organisator dat hij zonder een dagindeling te kennen een dagticket heeft gekocht. Dat het tegendeel ook goed is bewijst @JP5: ik denk dat zijn visuals mensen warm heeft gemaakt voor zijn draai aan Rock Werchter. Op zijn festival ben ik er op de donderdag bij om Metallica voor de eerste keer te zien. Tot slot vinden we op de zevende plek het festival van @warriorandweirdo terug. Hij was net op tijd weer hersteld om de samenwerking tussen zijn Cabin In The Woods en het Roskilde festival te presenteren. De combinatie van popknallers en avant-garde wist mij te overtuigen om een combi te kopen.

Dit maakt dat @Brian, @Koekdoos, @Oasiss, @Timmetje, @Yannick en ikzelf nog in de race zijn voor de winst. Morgen volgt de ontknoping!

Users who are viewing this thread