Voor ik begin met de ranking, wil ik een shoutout geven aan een aantal deelnemers. In je eentje kan het organiseren van een draft af en toe best een last zijn, maar met de hulp die tijdens deze draft ongevraagd is gegeven heb ik dat gevoel nu nooit gehad. Dank aan
@BlackwaterPark voor de updates van de gedrafte namen,
@WesleyNoH voor het overzicht met de presentaties en
@JP5 voor de aandacht die hij heeft gegenereerd voor het stemmen.
16.
@JK79 - Pentafest (1 punt - 1 dagticket)
De rode lantaarn is deze keer jammer genoeg voor JK79. Op Pentafest staat voor ieder wat wils (Clipping! Agriculture!), maar is uiteindelijk te divers gebleken om een (breed) publiek aan te trekken. Het enige ticket is voor de zaterdag gekocht, wat de vraag oproept: is de koper een stiekeme fan van Monique Smit?
15.
@WesleyNoH - Spectrum Sound (6 punten - 1 combiticket, 3 dagtickets)
Ook op Spectrum Sound is er geen sprake van hokjesdenken: de bovenkant van de affiche wordt gedragen door popkanonnen als Chappell Roan en Shakira en oude rockers als Queens of the Stone Age en The Offspring. De combinatie van Chappell Roan en Raye wist de kopers goed te smaken en resulteerde in twee dagtickets voor de donderdag.
12.
@EdsjeFCB - Contrafest (7 punten - 1 combiticket, 4 dagtickets)
@nitotheno - Freudenfreude Festival (7 punten - 1 combiticket, 4 dagtickets)
@BlackwaterPark - Sunset Riot (7 punten - 2 combitickets, 1 dagticket)
Op plek 12 vinden we de eerste van in totaal drie gedeelde plekken. Het verhaal van Contrafest is absoluut bijzonder. Tijdens de draft is
@EdsjeFCB ingevlogen om de draft tot een einde te brengen en van de eclectische keuzes zoveel mogelijk een geheel te maken. Zijn doelstelling was om niet laatste te eindigen en dat is gelukt! De beste verkochte dag bij
@nitotheno was de donderdag met Tame Impala en dat is niet meer dan logisch, want wat is er nu gaver dan een band met een dier in de bandnaam? Bij Sunset Riot was het juist het geheel dat voor twee kopers de doorslag gaf. Zij kunnen komende zomer gaan genieten van mijn persoonlijke favoriet Nick Cave en de aanstaande winnaar van het Graspop hurt/heal spel: Nine Inch Nails!
Later vanavond plek 11 t/m 7!