ROCK WERCHTER by JP5
Ik ga even wat ruimte innemen om mijn knutsels kwijt te kunnen. Neem me vooral niet kwalijk
De opbouw van mijn festival spreekt voor zich. De meeste van jullie zijn bekend met het concept van Rock Werchter (Main/Barn/KlubC/Slope) en binnen die afkadering heb ik mijn boekingen gedaan. Ik heb getracht het quasi realistisch te houden waarbij de bovenkant waarschijnlijk wat topzwaarder is dan de onderkant. Ik heb aan het begin van de dagen op de grootste podia best een aantal acts geprogrammeerd die nog prima op the Slope hadden kunnen staan. Zo hield ik extra geld over om last-minute nog wat mooie pareltjes aan de bovenkant van mijn affiche te kunnen plaatsen.
Belangrijkste uitgangspunt dat ik heb proberen na te leven is dat
elke combi-kaarthouder elke dag opnieuw - zonder uitzondering - aan zijn/haar trekken moet kunnen
komen. Of je nu voor gitaren of pop/mainstream kiest (of een combi daarvan), ik denk dat je in beide gevallen een spoorboekje van minimaal 20 schitterende namen moet kunnen samenstellen. En ik hoop dat dat me gelukt is zonder dat je je kapot hoeft te rennen.
Verder komen ook de liefhebbers van elektronische acts elk dag prima aan hun trekken. Ik twijfel er niet aan dat er zeker een paar extatische feestjes gaan worden gebouwd.
Ik vond het een mooie maar pittige - en tijdrovende - uitdaging, met name omdat gitaren (vooral het hardere werk) buiten mijn comfortzone liggen. Ik mis op dat vlak gewoon wat kennis van wat er te koop is dus ik heb me enorm moeten verdiepen en inluisteren, zeker voor die bijna 30 acts op the Slope. Voor een band als Metallica zou ik persoonlijk zelf ook niet zo snel een ticket kopen. Maar omdat er een mega groep is die hen na 4 jaar graag ziet terugkeren koos ik hen zonder twijfel als mijn eerste headliner.
Veel plezier met het samenstellen van je spoorboekje! Er zal genoeg op het blokkenschema aan te merken zijn, ik heb het vooral op gevoel gedaan. Soms heb ik een kleinere act wat hoger geplaatst vanwege de flow, om een rijtje ouwe lullen te doorbreken, uit persoonlijke voorkeur, of om gewoon te verrassen. Marilyn Manson is vervangen. Mensen die hem graag zien kunnen er voor kiezen een ticket voor zijn tour te kopen.
Daar gaan we!
SOCIAL MEDIA DROPS

POSTER - BOVENKANT DAG 1-4
POSTERS LOSSE DAGEN - FULL LINE UP
BLOKKENSCHEMA
Blokkenschema Rock Werchter by JP5
NIEUWE - NIET EXCLUSIEVE - NAMEN
Main: Korn, Beach Bunny, The Chats, The Royston Club, Balu Brigada, Sugababes, De Jeugd van Tegenwoordig, The Blue Stones, Thomas Rhett, Lucy Dacus, Stevie Nicks, Young the Giant, Big Special, The Twilight Sad.
the Barn: Zaho de Sagazan, Dylan Gossett, MØ, Caitlin, Snarky Puppy, Naaz, Robyn, Patrick Watson, Nectar Woode, Young Yello, Arooj Aftab, Getdown Services.
KlubC: Brutalismus 3000, Baxter Dury, JPEGMafia, Knocked Loose, Buraka Som Sistema, Soft Play, Kaytranada, Curtis Harding, Paul Weller, Fcukers, Skye Newman, Sheer Mag, Sofi Tukker, Architects, Chloe Slater, Nubiyan Twist, Cassandra Jenkins, Freddie GibBs & The Alchemist, Nova Twins, Black Sea Dahu, Adrian Quesada.
the Slope: Maruja, SIERRA VEINS, Tortoise, Slift, Doodseskader, Ronboy, Modeselektor, Dead Poet Society, Bartees Strange, Osees, The Next Movement, March, Joyce Manor, Die Spitz, Enola Gay, Kaat van Stralen, Laurie Wright, Glitterpaard, Model/Actriz, LEAP, Touché Amoré, Kin’Gongola Kiniata, Laura Mary Carter, Crybabies
MERCH