Festileaks Draft XIX: De Presentaties

Meadows presenteert:

Hier zijn de laatste namen voor Meadows 2026: Armand Hammer, Borokov Borokov, caroline, Cate Le Bon, feeo, Folk Bitch Trio, Frankie & The Witch Fingers, Hayden Pedigo, Irreversible Entanglements, james k, Kurt Vile & The Violators, Luna, Maria Somerville, Mari Froes, Matilda Mann, MEAU, Model/Actriz, Omar Souleyman, Prewn, Prins S & De Geit, Prostitute, shame, Sword II, Yellow Days

Roze_en_Wit_Modern_Bloemen_Festival_Poster_1_1_3_40.png

BLOKKENSCHEMA

Meadows presenteert:

Hier zijn de laatste namen voor Meadows 2026: Armand Hammer, Borokov Borokov, caroline, Cate Le Bon, feeo, Folk Bitch Trio, Frankie & The Witch Fingers, Hayden Pedigo, Irreversible Entanglements, james k, Kurt Vile & The Violators, Luna, Maria Somerville, Mari Froes, Matilda Mann, MEAU, Model/Actriz, Omar Souleyman, Prewn, Prins S & De Geit, Prostitute, shame, Sword II, Yellow Days

Bekijk bijlage 18002

BLOKKENSCHEMA
Mooie affiche! Folk Bitch Trio wel al eens zien passeren tijdens de exclusieve rondes.

• Leuk
Waarderingen: nitotheno en Yannick
Lekker bezig, allemaal. 💪

Ik heb mijn namen voor m’n gevoel al 2 weken rond maar zoals ik m’n hele leven al met deadlines omga: het wordt weer een laatste moment-klus. Dit weekend weg, maandag ga ik aan de slag met m’n clashfinder en m’n postertje. Sorry!

• Leuk
Waarderingen: nitotheno
Door touring conflicts moeten Prins S & De Geit en Folk Bitch Trio helaas verstek geven. Ze worden vervangen door niemand minder dan Knocked Loose en Just Mustard.

Alle nieuwe aangekondigde namen werden in het geel gezet.:))

Roze_en_Wit_Modern_Bloemen_Festival_Poster_2_30.png

• Leuk
Waarderingen: nitotheno en JP5
TijdMéénTweeDrie
12.00 - 12.30Karnivool
12.30 - 13.00Ninja Sex PartyThe Priceduifkes
13.00 - 13.45Dogstar
13.45 - 14.30XinkGutalax
14.30 - 15.15The Plot In You
15.15 - 16.00Bart PeetersPentatonix
16.00 - 16.45Psychonaut
16.45 - 17.30Clouseauthe 502's
17.30 - 18.30Amon Amarth
18.30 - 19.30Paris PalomaK3 originals
19.30 - 21.00Opeth
21.00 - 22.30Roxy DekkerZwangere Guy
22.30 - 00.30Sabaton
22.35 - 00.00The ProdigyChase and Status
00.35 - 02.00Armin van Buuren

TijdMéénTweeDrie
12.00 - 12.30Sprints
12.30 - 13.00Just MustardWodan Boys
13.00 - 13.45The Reytons
13.45 - 14.30Jessie JPersonal Trainer
14.30 - 15.15Nova Twins
15.15 - 16.00Baxter DuryKurt Vile
16.00 - 16.45Sigrid
16.45 - 17.30AoSticks
17.30 - 18.30Clairo
18.30 - 19.30RoyksoppMdou Moctar
19.30 - 21.00Johnny Marr
21.00 - 22.30Parkway DriveJanelle Monae
22.30 - 00.30Neil Young
22.35 - 00.00Charlotte de WitteDJ Pee .Wee
00.35 - 02.00DJ Tiesto

Screenshot_20260103_163519_Adobe Acrobat.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en JP5
Roxy clasht met K3 😭
Ik had Roxy eerst omgedraaid met Parid Paloma (nog nooit van gehoord) maar toen ik zag hoeveel streams die had wist ik niet of dat wel kon 😅 overigens kende ik ongeveer 50 niet van wat wanorix had gekozen

• Haha
Waarderingen: JP5
Ik had Roxy eerst omgedraaid met Parid Paloma (nog nooit van gehoord) maar toen ik zag hoeveel streams die had wist ik niet of dat wel kon 😅 overigens kende ik ongeveer 50 niet van wat wanorix had gekozen
Roxy kan je gerust boven Paloma zetten hoor. (Staat op RW ook onder een Agnes Obel bv.)

• Confetti
Waarderingen: EdsjeFCB
Hier als sneak peak vast de bovenkant van mijn Main, Barn & Klub C. Kan er eventueel alvast wat gekibbeld worden over mijn snipe van Zaho de Sagazan. 😅

Poster bovenste namen.png

Laatst bewerkt:
Elton John en Marilyn op één dag... dat is dan met pijn in het hart geen dagticket. :(

Kun je die nog met Zaho swappen? ;)(mooie vondst!)

Laatst bewerkt:
Elton John en Marilyn op één dag... dat is dan met pijn in het hart geen dagticket. :(

Kun je die nog met Zaho swappen? ;)(mooie vondst!)

Haha dat zou wel een beetje laf zijn.

Ik ga me nog even wat beter inlezen in de controverse. Ik zag hem op meerdere posters verschijnen en dacht eerlijk gezegd dat hij min of meer gerehabiliteerd was? Wil in ieder geval niet dat iemand aanstoot neemt aan ons mooie festivalletje. Vervangen is een optie. Vast nog wat moois als alternatief te vinden...

TijdMéénTweeDrie
12.00 - 12.30Karnivool
12.30 - 13.00Ninja Sex PartyThe Priceduifkes
13.00 - 13.45Dogstar
13.45 - 14.30XinkGutalax
14.30 - 15.15The Plot In You
15.15 - 16.00Bart PeetersPentatonix
16.00 - 16.45Psychonaut
16.45 - 17.30Clouseauthe 502's
17.30 - 18.30Amon Amarth
18.30 - 19.30Paris PalomaK3 originals
19.30 - 21.00Opeth
21.00 - 22.30Roxy DekkerZwangere Guy
22.30 - 00.30Sabaton
22.35 - 00.00The ProdigyChase and Status
00.35 - 02.00Armin van Buuren

TijdMéénTweeDrie
12.00 - 12.30Sprints
12.30 - 13.00Just MustardWodan Boys
13.00 - 13.45The Reytons
13.45 - 14.30Jessie JPersonal Trainer
14.30 - 15.15Nova Twins
15.15 - 16.00Baxter DuryKurt Vile
16.00 - 16.45Sigrid
16.45 - 17.30AoSticks
17.30 - 18.30Clairo
18.30 - 19.30RoyksoppMdou Moctar
19.30 - 21.00Johnny Marr
21.00 - 22.30Parkway DriveJanelle Monae
22.30 - 00.30Neil Young
22.35 - 00.00Charlotte de WitteDJ Pee .Wee
00.35 - 02.00DJ Tiesto

Bekijk bijlage 18012

Zo zo wat

ROCK WERCHTER by JP5
Ik ga even wat ruimte innemen om mijn knutsels kwijt te kunnen. Neem me vooral niet kwalijk 🫢

De opbouw van mijn festival spreekt voor zich. De meeste van jullie zijn bekend met het concept van Rock Werchter (Main/Barn/KlubC/Slope) en binnen die afkadering heb ik mijn boekingen gedaan. Ik heb getracht het quasi realistisch te houden waarbij de bovenkant waarschijnlijk wat topzwaarder is dan de onderkant. Ik heb aan het begin van de dagen op de grootste podia best een aantal acts geprogrammeerd die nog prima op the Slope hadden kunnen staan. Zo hield ik extra geld over om last-minute nog wat mooie pareltjes aan de bovenkant van mijn affiche te kunnen plaatsen.

Belangrijkste uitgangspunt dat ik heb proberen na te leven is dat elke combi-kaarthouder elke dag opnieuw - zonder uitzondering - aan zijn/haar trekken moet kunnen komen. Of je nu voor gitaren of pop/mainstream kiest (of een combi daarvan), ik denk dat je in beide gevallen een spoorboekje van minimaal 20 schitterende namen moet kunnen samenstellen. En ik hoop dat dat me gelukt is zonder dat je je kapot hoeft te rennen.
Verder komen ook de liefhebbers van elektronische acts elk dag prima aan hun trekken. Ik twijfel er niet aan dat er zeker een paar extatische feestjes gaan worden gebouwd.

Ik vond het een mooie maar pittige - en tijdrovende - uitdaging, met name omdat gitaren (vooral het hardere werk) buiten mijn comfortzone liggen. Ik mis op dat vlak gewoon wat kennis van wat er te koop is dus ik heb me enorm moeten verdiepen en inluisteren, zeker voor die bijna 30 acts op the Slope. Voor een band als Metallica zou ik persoonlijk zelf ook niet zo snel een ticket kopen. Maar omdat er een mega groep is die hen na 4 jaar graag ziet terugkeren koos ik hen zonder twijfel als mijn eerste headliner.

Veel plezier met het samenstellen van je spoorboekje! Er zal genoeg op het blokkenschema aan te merken zijn, ik heb het vooral op gevoel gedaan. Soms heb ik een kleinere act wat hoger geplaatst vanwege de flow, om een rijtje ouwe lullen te doorbreken, uit persoonlijke voorkeur, of om gewoon te verrassen. Marilyn Manson is vervangen. Mensen die hem graag zien kunnen er voor kiezen een ticket voor zijn tour te kopen.

Daar gaan we!

SOCIAL MEDIA DROPS

Miniposters1.pngMiniposters2.pngMiniposters3.png

POSTER - BOVENKANT DAG 1-4

Werchter_def_overzicht.png

POSTERS LOSSE DAGEN - FULL LINE UP

Werchter_def_donderdag.png

Werchter_def_vrijdag.png

Werchter_def_zaterdag.png

Werchter_def_zondag.png

BLOKKENSCHEMA
Blokkenschema Rock Werchter by JP5

NIEUWE - NIET EXCLUSIEVE - NAMEN

Main:
Korn, Beach Bunny, The Chats, The Royston Club, Balu Brigada, Sugababes, De Jeugd van Tegenwoordig, The Blue Stones, Thomas Rhett, Lucy Dacus, Stevie Nicks, Young the Giant, Big Special, The Twilight Sad.

the Barn: Zaho de Sagazan, Dylan Gossett, MØ, Caitlin, Snarky Puppy, Naaz, Robyn, Patrick Watson, Nectar Woode, Young Yello, Arooj Aftab, Getdown Services.

KlubC: Brutalismus 3000, Baxter Dury, JPEGMafia, Knocked Loose, Buraka Som Sistema, Soft Play, Kaytranada, Curtis Harding, Paul Weller, Fcukers, Skye Newman, Sheer Mag, Sofi Tukker, Architects, Chloe Slater, Nubiyan Twist, Cassandra Jenkins, Freddie GibBs & The Alchemist, Nova Twins, Black Sea Dahu, Adrian Quesada.

the Slope: Maruja, SIERRA VEINS, Tortoise, Slift, Doodseskader, Ronboy, Modeselektor, Dead Poet Society, Bartees Strange, Osees, The Next Movement, March, Joyce Manor, Die Spitz, Enola Gay, Kaat van Stralen, Laurie Wright, Glitterpaard, Model/Actriz, LEAP, Touché Amoré, Kin’Gongola Kiniata, Laura Mary Carter, Crybabies

MERCH

Ontwerp zonder titel (7).png

Laatst bewerkt:
Koerrock 27-30 Augustus
De affiche van Koerrock is hier, en wat een affiche is het geworden! De bedoeling was om allemaal artiesten te kunnen neerzetten die ooit in de AB hebben gespeeld (sommigen gaan hier in 2026 nog spelen.) Er zijn 3 podia, het hoofdpodia, een tent met een capaciteit van 15 000 mensen, en dan een bijzonder grote hut alsook met een capaciteit van 15 000 mensen. Op elk podia zal op elke dag ofwel: een groep bestaande uit zowel mannen als vrouwen staan, een groep die enkel uit mannen bestaat, ofwel een groep die enkel uit vrouwen bestaat staan. (Om dit passend te krijgen moest ik wat aan het realisme van de line-up werken waarbij niet elke groep altijd op het juiste podia staat, dus indien nodig, straf me er maar gerust voor af)

De groepen die reeds aangekondigd waren:

donderdag: Beirut, Yungblud, The XX, Zara Larsson, Elbow, Blonde redhead, While She sleeps
Vrijdag: Franz Ferdinand, The smashing pumpkins, The Strokes, Alanis Morisette, Anouk, Sons
Zaterdag: Melissa Etheridge, Emiliana Torrina, White Lies, Of monster and men, Katy Perry, Bastille, Goose
Zondag: Soko, Kaiser Chiefs, Bloc Party, Editors, Lauren Spencer Smith, Florence & The machine

Nieuwe namen: Tje Coach party Dirty Projector Lake Street dive The Lumineers Yong Yello Patrice Faetooth Amy Macdonald Sienna Spiro Luiza Suzanne Vega Kim Wilde Aysay Ghostwoman Kokoroko Skillet Johannes is zijn naam Admiral Freebee Bazart Razorlight Counting Crows Waste Wies Dry Cleaning Band of Skulls The paper kites Het zesde metaal Gurriers Deadletter Judith Emel Kesha High Hi Nusantara Beat The Breeders Arsenal Oproer The Vaccines Charles Los Bitchos Selah Sue Joy Crookes

Dat maakt volgende affiche per dag:
1767717928629.png1767731004256.png1767717947425.png1767717956747.png

En dan rest me enkel nog de clashfinder te delen: https://clashfinder.com/s/festileaksdraftxix/

EDIT: Sienna Spiro was al gekozen en is vervangen door Luiza

Bijlagen

• 1767717940075.png
    1767717940075.png
    650,1 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5
Koerrock 27-30 Augustus
De affiche van Koerrock is hier, en wat een affiche is het geworden! De bedoeling was om allemaal artiesten te kunnen neerzetten die ooit in de AB hebben gespeeld (sommigen gaan hier in 2026 nog spelen.) Er zijn 3 podia, het hoofdpodia, een tent met een capaciteit van 15 000 mensen, en dan een bijzonder grote hut alsook met een capaciteit van 15 000 mensen. Op elk podia zal op elke dag ofwel: een groep bestaande uit zowel mannen als vrouwen staan, een groep die enkel uit mannen bestaat, ofwel een groep die enkel uit vrouwen bestaat staan. (Om dit passend te krijgen moest ik wat aan het realisme van de line-up werken waarbij niet elke groep altijd op het juiste podia staat, dus indien nodig, straf me er maar gerust voor af)

donderdag: Beirut, Yungblud, The XX, Zara Larsson, Elbow, Blonde redhead, While She sleeps
Vrijdag: Franz Ferdinand, The smashing pumpkins, The Strokes, Alanis Morisette, Anouk, Sons
Zaterdag: Melissa Etheridge, Emiliana Torrina, White Lies, Of monster and men, Katy Perry, Bastille, Goose
Zondag: Soko, Kaiser Chiefs, Bloc Party, Editors, Lauren Spencer Smith, Florence & The machine

Nieuwe namen: Tje Coach party Dirty Projector Lake Street dive The Lumineers Yong Yello Patrice Faetooth Amy Macdonald Sienna Spiro Suzanne Vega Kim Wilde Aysay Ghostwoman Kokoroko Skillet Johannes is zijn naam Admiral Freebee Bazart Razorlight Counting Crows Waste Wies Dry Cleaning Band of Skulls The paper kites Het zesde metaal Gurriers Deadletter Judith Emel Kesha High Hi Nusantara Beat The Breeders Arsenal Oproer The Vaccines Charles Los Bitchos Selah Sue Joy Crookes

Bekijk bijlage 18056Bekijk bijlage 18057Bekijk bijlage 18058Bekijk bijlage 18059

En dan rest me enkel nog de clashfinder te delen: https://clashfinder.com/s/festileaksdraftxix/
Clash finder staat nog privé!

• Leuk
Waarderingen: mikemans
Koerrock 27-30 Augustus

Nieuwe namen: Tje Coach party Dirty Projector Lake Street dive The Lumineers Yong Yello Patrice Faetooth Amy Macdonald Sienna Spiro Suzanne Vega Kim Wilde Aysay Ghostwoman Kokoroko Skillet Johannes is zijn naam Admiral Freebee Bazart Razorlight Counting Crows Waste Wies Dry Cleaning Band of Skulls The paper kites Het zesde metaal Gurriers Deadletter Judith Emel Kesha High Hi Nusantara Beat The Breeders Arsenal Oproer The Vaccines Charles Los Bitchos Selah Sue Joy Crookes

Bekijk bijlage 18056Bekijk bijlage 18057Bekijk bijlage 18058Bekijk bijlage 18059

Miereneuken maar 29 augustus ontbreekt in je posters. Je gaat van 28 naar 30 en je vrijdag lijkt te ontbreken. :p

Users who are viewing this thread