Festileaks Draft XIX: De Presentaties

We zijn los met de eerste presentaties, leuke opzet al. Ik ga een poging wagen om hem dit weekend te maken en anders wordt het ook pas later, dus ik vind een latere deadline prima.

Een aantal dingen die me na de eerste scan opvallen:

@Oasiss Bente was al gekozen door @Timmetje

@MadMandra27 Florence Road was al gekozen door @Oasiss , Joey Valence & Brae door mij.

Zou iedereen aanraden wel even goed z'n uiteindelijke line-up meerdere keren na te checken, zodat we niet dubbele namen eruit hoeven te vissen.

Betreft Clairo: Ik heb ooit een keer Rihanna mogen boeken, omdat ze de Superbowl HT show deed. Wat mij betreft mag Clairo dan wel (met pijn in m'n hart).

Nitotheno pak maar wat anders en gun mij Clairo gewoon! De erfenis was zo'n ongelooflijke onsamenhangende bak stront met een paar parels bij elkaar (ik vraag me echt af wat hier het idee van was)

Parkway drive
Karnivool
Psychonaut
Sabaton
Amon amarth
Opeth
Gutalax
The plot in you
The priceduifkes
Sigrid
Jessie J
K3 originals
Pentatonix
Roxy dekker
Bart peeters
Clouseau
Zwangere guy
Ninja sex party
Ao
Xink
Paris paloma
Armin van Buuren
Dogstar
The 502's
Chase and status
The prodigy

😅

We zijn los met de eerste presentaties, leuke opzet al. Ik ga een poging wagen om hem dit weekend te maken en anders wordt het ook pas later, dus ik vind een latere deadline prima.

Een aantal dingen die me na de eerste scan opvallen:

@Oasiss Bente was al gekozen door @Timmetje

@MadMandra27 Florence Road was al gekozen door @Oasiss , Joey Valence & Brae door mij.

Zou iedereen aanraden wel even goed z'n uiteindelijke line-up meerdere keren na te checken, zodat we niet dubbele namen eruit hoeven te vissen.

Betreft Clairo: Ik heb ooit een keer Rihanna mogen boeken, omdat ze de Superbowl HT show deed. Wat mij betreft mag Clairo dan wel (met pijn in m'n hart).
Oeps, mis inderdaad. Ik zorg voor vervangingen, maar zal niet voor meteen zijn. Dacht alles dubbelchecked te hebben, maar ben toch beetje minder scherp dan verwacht. Excuses!

• Geweldig
Waarderingen: nitotheno
Nitotheno pak maar wat anders en gun mij Clairo gewoon! De erfenis was zo'n ongelooflijke onsamenhangende bak stront met een paar parels bij elkaar (ik vraag me echt af wat hier het idee van was)

Parkway drive
Karnivool
Psychonaut
Sabaton
Amon amarth
Opeth
Gutalax
The plot in you
The priceduifkes
Sigrid
Jessie J
K3 originals
Pentatonix
Roxy dekker
Bart peeters
Clouseau
Zwangere guy
Ninja sex party
Ao
Xink
Paris paloma
Armin van Buuren
Dogstar
The 502's
Chase and status
The prodigy

😅

Van mij mag je Clairo best exclusief hoor. Vanwege je nobele overname (maar ik ga er niet alleen over 😬)

Bonuspunten voor de eerste presentatie? Grapje, het was vandaag, anders zou ik het dit jaar ook niet meer redden waarschijnlijk. Komt ie:

We maken een vlucht naar de toekomst met nu al the best of 2026. Het Live Forever Festival bundelt ook in 2026 het beste van allerlei genres. Allereerst de allerlaatste namen om het affiche compleet te maken:

The Lumineers Joy Crookes Kokoroko Social Distortion Amaarae Ghostwoman Joost Get down services Genesis Owusu Empire of the Sun Bente Curtis Harding Kid Kapichi Brandi Carlile BBNO$ Barbara Pravi Sleeper Hamza Namira Ski Aggu Kelsey Waldon SheherazaadLigabue LUDWIG & Boys won't be boys NXDIA Kesha Klangkarussell Job Jobse Ki/KI Kikuo Jorg Kuning Tinlicker Rødhåd Nina Kraviz Kettama Mau P Joris Voorn Miss Monique Odymel

We hebben vier stages deze keer. Een hoofdpodium met uiteraard de grootste namen. Al bekend waren de drie headliners:

LCD Soundsystem, FKA Twigs & Lorde

Dan zijn er twee tenten, waarvan eentje bedoeld is voor de elektronische nachtbrakers. Dan resteert nog één podium, namelijk het thema stage. Op dag 1 is het thema Rainbow, op dag 2 Britpop en op dag 3 vind je hier “vreemde talen” met alleen maar artiesten in een andere taal dan Engels of Nederlands.

Een en ander leidt tot de volgende clashfinder:

Clashfinder :: LFF2026F 2025 Clashfinder

Koop je kaarten nu het nog kan!

Oh, en een poster uiteraard!
btw Odymel had ik al exclusief :)

SUNSET RIOT – 4 dagen. 4 stages. Geen compromissen.

Tussen legende en ontdekking.
Tussen brute energie en emotionele intensiteit.

Van 4 tot 7 juni 2026 nemen we Festivalpark Kiewit (Hasselt) over met vier zorgvuldig gecureerde stages:

• Sunset Stage – Grote Openlucht mainstage
  • Twilight Stage – Grote indoor stage
  • Nova Stage – Medium sized indoor stage
  • Dusk Stage – Medium sized outdoor stage
sunset.jpgnova.jpgdusk.jpgtwilight.jpg

Elke dag bouwt op. Elke avond escaleert.
Dit is geen line-up om “even te checken”.
Dit is een line-up die je moet plannen.

👉 De volledige poster staat nu online

👉 De clashfinder is live – puzzel je perfecte dag

👉 De officiële Sunset Riot Spotify-playlist staat klaar – luister je weg naar juni

Sunset Riot is voor wie niet kiest tussen stijlen.
Voor wie houdt van spanning, contrast en intensiteit.
Voor wie weet dat het beste moment van de dag net vóór de nacht ligt.

Welkom bij Sunset Riot.
📍 Kiewit – Hasselt
📅 4–5–6–7 juni 2026
🎟️ Info & updates: www.sunsetriot.com
🎧 Playlist & clashfinder: nu beschikbaar
💳 tickets te verkrijgen bij Martijn

Poster Per stage (8).jpg

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye en JP5
Knife heeft een show in Essen, maar is blijkbaar een Duitse metalband. Songkick heeft mij ook al een paar keer (bijna) liggen gehad op die manier. 😅
Huh, bij biography op die pagina staat toch Coming out of Gothenburg, Sweden, The Knife was formed in 1999. They are an electronic music band, more specifically, they are an experimental synthpop/ indietronica band.

Huh, bij biography op die pagina staat toch Coming out of Gothenburg, Sweden, The Knife was formed in 1999. They are an electronic music band, more specifically, they are an experimental synthpop/ indietronica band.
Je moet naar het event van de zaal zelf gaan. Songkick heeft de verkeerde artiest voor.

Spectrum Sound (10).png

Spectrum Sound is geen festival dat zich laat vastpinnen op één stijl, één scène of één doelgroep. Het is een plek waar muziek in al haar vormen naast elkaar mag bestaan. Hard en zacht, nieuw en tijdloos, lokaal en wereldwijd. Vier dagen lang ontvouwt Spectrum Sound zich als een landschap waarin elke bezoeker zijn eigen route kan kiezen, zonder ooit het gevoel te hebben iets “verkeerd” te doen.

Het festival vertrekt vanuit één helder idee: muziek is geen hokje, maar een spectrum. En dat spectrum hoor je, zie je en voel je op elk podium.

Een doordachte festivalstructuur
Spectrum Sound werkt met vier podia, elk met een duidelijke identiteit in schaal en beleving, niet vastgepind op één genre, maar ontworpen om verschillende muzikale werelden te kunnen dragen. Net zoals bij grote internationale festivals verschuift de invulling per dag, per moment en per sfeer.

Dat maakt het programma dynamisch en verrassend, zonder verwarrend te worden. Je kan het programma ontdekken in onze clashfinder.

PRISM MAIN STAGE, het ankerpunt
De Prism Main Stage is het kloppende hart van het festival. Hier staan de grootste namen, de absolute publieksfavorieten en de artiesten die een volledige festivalweide in beweging krijgen. Dit is het podium waar dagen worden opgebouwd richting een collectief hoogtepunt. De naam Prism verwijst naar licht dat uiteenvalt in verschillende kleuren, een metafoor voor wat hier gebeurt. Rock, pop, metal, elektronica of soul: op de Prism Main Stage komt alles samen in zijn meest grootschalige vorm.

REFRACTION ARENA, intensiteit - focus & verrassing

Refraction Arena is een grote, overdekte arena waar muziek dichter op het publiek kruipt. Hier spelen artiesten die groots zijn, maar beter tot hun recht komen in een intense setting: alternatieve headliners, elektronische liveshows, soulvolle stemmen of bands die alles laten exploderen. Refraction betekent breking, het moment waarop iets van richting verandert. Dat voel je hier ook: artiesten die verrassen, verdiepen of een ander perspectief bieden dan het hoofdpodium. Soms even groot als wat buiten speelt, maar altijd anders van toon. Dit podium is gemaakt voor wie muziek niet alleen wil horen, maar echt wil ondergaan.

NEON GROVE, sfeer - intimiteit & ontdekking
Neon Grove is een halfopen podium dat speelt met contrast: kunstlicht en openlucht, intimiteit en ruimte. De naam verwijst niet naar een genre, maar naar een gevoel. Een plek waar je even vertraagt, luistert en blijft hangen. Hier hoor je indie, singer-songwriters, alternatieve pop, soul, folk en alles daartussenin. Maar ook hier verschuift het programma per dag: soms dromerig en zacht, soms ritmischer en warmer. Neon Grove is geen achtergrondpodium, maar een plek waar artiesten echt kunnen landen bij hun publiek. Dit is waar je nieuwe favorieten ontdekt vaak zonder dat je ernaar op zoek was.

SPECTRUM YARD, de plek waar scènes samenkomen
Spectrum Yard is het meest open en vrije podium van het festival. Hier krijgen lokale artiesten, internationale ontdekkingen, cultbands en doorgewinterde namen met iets te bewijzen een plek naast elkaar. De naam Yard staat voor een ontmoetingsplek: een ruimte waar verschillende scènes elkaar kruisen. Geen vast genre, geen vaste verwachting, alleen nieuwsgierigheid. De ene dag hoor je hier rauwe gitaren, de volgende dag elektronische crossovers of eigenzinnige pop. Spectrum Yard belichaamt waar Spectrum Sound voor staat: ruimte geven aan muziek die leeft, groeit en beweegt.

Een programma dat beweegt
Bij Spectrum Sound verandert de muzikale kleur per dag en per podium. Geen enkele stage is exclusief “rock”, “pop” of “elektronica”. Dat is een bewuste keuze. Net zoals luisteraars niet in één genre leven, doet het festival dat ook niet.

Overdag ontdek je nieuwe namen. In de vooravond bouwt de spanning op. ’s Avonds kiest het festival verschillende richtingen tegelijk: groots buiten, intens binnen, sfeervol in Neon Grove of verrassend in Spectrum Yard. Zo ontstaat een programma dat uitnodigt tot verkennen, niet tot kiezen uit verplichtingen.

Spectrum Sound voelt anders door een line-up die wereldsterren en nieuwe stemmen naast elkaar zet. Podia met een duidelijke beleving, geen genrebeperkingen. Ruimte voor zowel massamomenten als intieme concerten. Een festival dat je niet oplegt wat je moet zien, maar je verleidt om te blijven rondlopen Spectrum Sound is geen checklistfestival. Het is een plek waar je drie dagen lang je eigen verhaal schrijft.

Spectrum Sound is ontworpen voor liefhebbers van muziek in de breedste zin van het woord. Voor mensen die komen voor één naam en blijven hangen bij tien anderen. Voor wie wil dansen, luisteren, ontdekken en zich laten verrassen.

Dit is geen festival met één kleur. Dit is Spectrum Sound.

Je kan het programma ontdekken in onze clashfinder.

1.png
2.png
3.png
Spectrum sound (11).png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Brian en JP5

Users who are viewing this thread