Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Oeps verkeerd gekeken. Inderdaad al te lang terug.
Vind het dan wel logisch om even te wachten, zodat ik kan herstellen. Sowieso zou dan de meerderheid dit moeten bepalen als dit niet in de regels staan.
Had dit niet echt scherp; had je IJsland op de planning?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.640
1.947
Phoebe Bridgers

fbfeb7bd-4082-498d-9dc1-3868a4fdd5b0.jpg


@Royke -> @Nikfestilover
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.359
2.725
Vanavond mogen we twee nieuwe namen aankondigen voor Pinkpop!

Lenny Kravitz
Pinkpop, maak je klaar voor een legendarische show, want niemand minder dan Lenny Kravitz komt naar het festival! Deze rock-icoon met zijn onweerstaanbare mix van rock, funk en soul gaat het podium in vuur en vlam zetten. Met wereldhits als "Are You Gonna Go My Way" en "Fly Away" belooft hij een energieke show vol groove en tijdloze klassiekers. Lenny Kravitz staat garant voor een spektakel dat je niet mag missen. Dit wordt pure magie, dus zorg dat je erbij bent als deze levende legende het Pinkpop-podium overneemt!

In 2019 was hij voor de laatste keer sub headliner en nu zijn we weer blij om hem opnieuw op deze positie te plaatsen.

 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.359
2.725
Barbara Pravi
Pinkpop, maak je klaar voor een magisch moment in de tent, want Barbara Pravi komt het festival betoveren! Deze getalenteerde Franse zangeres, bekend van haar indrukwekkende tweede plek op het Eurovisie Songfestival, brengt een prachtige mix van Franse chansons en moderne pop naar het intieme podium. Met haar krachtige stem en emotionele performance raakt ze het publiek recht in het hart. Verwacht een sfeervol en meeslepend optreden vol gevoel en poëzie, waarin Barbara Pravi je in de tent meeneemt op een muzikale reis die je niet snel zult vergeten. Dit is een optreden dat je absoluut niet mag missen!

 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.359
2.725
Dua Lipa - Coldplay - Sam Smith

Sabrina Carpenter - Lenny Kravitz - The Strokes

Sugababes - Barbara Pravi - The Last Dinner Party - Skunk Anansie
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.157
6.625
Snelle ronde ditmaal, nice. Phoebe wilde ik ook wel eigenlijk, anderzijds ook wel redelijk wat acts die je op zo'n spot kwijt kunt. Vind het soms wel moeilijk om in te schatten hoe en waar bepaalde acts kunnen staan en waar niet. Zo'n band als King Gizz vult in België vrij gemakkelijk zalen, maar op een festival als Pinkpop schat ik dat ze de Tent stage wel zouden afsluiten? Iemand als Aurora of Phoebe zou je dan bv. wel op South terecht kunnen zetten.. maar ook in de Tent? Idk. Soms moeilijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
Gizzard en Phoebe zijn voor mijn gevoel wel echt te groot voor in de tent. Volgens mij zijn de Tentacts altijd wel (iets) kleiner dan acts die Afas vullen/uitverkopen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.359
2.725
Snelle ronde ditmaal, nice. Phoebe wilde ik ook wel eigenlijk, anderzijds ook wel redelijk wat acts die je op zo'n spot kwijt kunt. Vind het soms wel moeilijk om in te schatten hoe en waar bepaalde acts kunnen staan en waar niet. Zo'n band als King Gizz vult in België vrij gemakkelijk zalen, maar op een festival als Pinkpop schat ik dat ze de Tent stage wel zouden afsluiten? Iemand als Aurora of Phoebe zou je dan bv. wel op South terecht kunnen zetten.. maar ook in de Tent? Idk. Soms moeilijk.
Zelfde probleem hier. En je wilt dan ook een typische Pinkpop line up neerzetten die ook weer goed is… en een typische Pinkpop line up bevat alle soorten acts… Moet wel zeggen dat je door de opgestelde regels wel een typische Pinkpop line up zal krijgen in grote lijnen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
Ja, zo zie ik het ook wel. Paradiso/Melkweg namen in de tent. Afas namen met name Nederlandstalig. Ik had Gizzard en Phoebe op hoge Noord spots gezet. (al wilde ik Phoebe als kleinere sub.)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.157
6.625
Ja, zo zie ik het ook wel. Paradiso/Melkweg namen in de tent. Afas namen met name Nederlandstalig. Ik had Gizzard en Phoebe op hoge Noord spots gezet. (al wilde ik Phoebe als kleinere sub.)
Had Phoebe ook als sub genoteerd tbh.

Goeie tip qua plaatsing die AFAS/Melkweg. Als iemand die Pinkpop slechts van op afstand wat kent, is het soms nog wat zoeken. Zeker wanneer je nu al de vrij belangrijke namen vaak kiest.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.337
Vind het soms wel moeilijk om in te schatten hoe en waar bepaalde acts kunnen staan en waar niet. [..] Iemand als Aurora of Phoebe zou je dan bv. wel op South terecht kunnen zetten.. maar ook in de Tent? Idk. Soms moeilijk.
In mijn voorlopige planning staat Aurora als voorlaatste op Noord, dus maar 3 namen meer “boven” haar. Ik schat de capaciteit van de Tent gewoon te klein in voor haar, but I get what you mean 😇
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken