Festileaks Draft XIII: De mini-mini draft

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.880
This is a motherfuckin' invitation!
Lamb Of God

En uiteraard blijft de snobmetal niet achter:
Opeth (by request)

Uitgebreide aankondiging volgt, maar dan kan het voor nu verder met @Lion en @warriorandweirdo
Sterke boekingen! Opeth was eerste keus als derde headliner voor mij haha, maar ging er al niet van uit dat die er tot mijn volgende beurt in zouden blijven. Toch een boze smiley voor de vorm haha, draag hem als badge of honour ;)
 
  • Confetti
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
attachment-black-midi-1052x592.jpg


Black Midi.

@JK79 > @team-0
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Haha, waarom had ik ook ooit de illusie dat ik deze jongens later nog wel eens zou kunnen toevoegen? Natuurlijk gaan ze er snel uit. En terecht.
Ik heb echt een hele lijst van artiesten die ik echt héél erg graag wil, maar deze misschien wel toch nog net iets harder :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

RubenJS

Support act
18 feb 2023
832
2.410
IMG_0286.jpeg

Het Batushka van Krzysztof “Derph” Drabikowski is de derde headliner op het affiche. De band weet black metal te combineren met Orthodoxe kerkmuziek en teksten in Oudkerkslavisch - een taal uit de 9e eeuw die al lang dood is.

Dat deze mix aanslaat is een understatement. Het concept werkt namelijk zo goed dat de bandleden elkaar uit de band zetten, en er inmiddels twee varianten bestaan. Eentje staat dit jaar op Graspop, de ander op Hellfest. Meer weten? Hierover heb ik onlangs nog een artikel geschreven:


De variant die aanschuift bij Zeal & Ardor en Lorna Shore is dus die van de oprichter. Derph laat weten verheugd te zijn op het feit dat zijn variant onderdeel uitmaakt van het festival, en zal ditmaal niet twee uur te laat aankomen.


@Dr. Hannibal @mattman
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.880
63b53b4e11a31.jpg


We laten er geen gras over groeien en maken met Puscifer ons headliner-trio compleet. Deze band tapt net even uit een ander vaatje dan de meeste anderen, en brengt live, naast hun heerlijke muziek, ook een absurde en theatrale show mee, die geen gelijke kent. Geesteskind van Maynard James Keenan (bekend van Tool en A Perfect Circle), een plek om speelse ideeën kwijt te kunnen, in een gelikt muzikaal jasje, vol prachtige samenzang met Carina Round.

Zie hier een voorproefje van de Global Probing die ze naar ons podium zullen brengen:

@mattman > @Bob105
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
63b53b4e11a31.jpg


We laten er geen gras over groeien en maken met Puscifer ons headliner-trio compleet. Deze band tapt net even uit een ander vaatje dan de meeste anderen, en brengt live, naast hun heerlijke muziek, ook een absurde en theatrale show mee, die geen gelijke kent. Geesteskind van Maynard James Keenan (bekend van Tool en A Perfect Circle), een plek om speelse ideeën kwijt te kunnen, in een gelikt muzikaal jasje, vol prachtige samenzang met Carina Round.

Zie hier een voorproefje van de Global Probing die ze naar ons podium zullen brengen:

@mattman > @Bob105

Wel flauw dat je niet ook Batushka aankondigt
 
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en RubenJS

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
201
343
Ik heb nog een vraag over interpretatie van de regels en kan zo snel niet teruglezen dat dit besproken is: in de regels gaat het over zalen (indoor) met een capaciteit <3000 man. Tellen concerten (headline shows) in openlucht theaters met een capaciteit <3000 ook mee? Denk dan bijvoorbeeld aan Zuiderparktheater, Amsterdamse Bostheater, Rivierenhof etc.

In mijn beleving zijn dat toch meer concerten dan een festival en zouden deze shows voldoen aan de voorwaarden, maar hoor graag van de jury.
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken