Festileaks Draft XIII: De mini-mini draft

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.396
Ik weet dat we nog niet officieel begonnen zijn en ik dus niet mag klagen, maar je hebt het gejinxt vriend šŸ¤­

Heeft me wel de tijd gegeven om de clashfinder te maken en een longlist van 50 namen. Dat scheelt wel weer! Nu alleen nog welke band op welke spot en welke dag bepalen.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
717
937
Maak jij de Clashfinder op voorhand? Is dat niet ingewikkeld als je nog niet weet wie wanneer speelt? Of je hebt gewoon de time slots al vastgelegd? Zou ik beter ook doen, want nog nooit een 60+ 3daags festival geboekt šŸ¤­
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.396
Maak jij de Clashfinder op voorhand? Is dat niet ingewikkeld als je nog niet weet wie wanneer speelt? Of je hebt gewoon de time slots al vastgelegd? Zou ik beter ook doen, want nog nooit een 60+ 3daags festival geboekt šŸ¤­

Ik heb nu inderdaad gewoon een clashfinder met allemaal tijdslots en dan ā€œ?ā€ als naam. En namen die ik wil gaan boeken, maar nog niet heb staan erin met ā€œ???ā€ erachter.

Handig om al vroeg te puzzelen met hoe je de overlap zo min mogelijk kan houden en meerdere looproutes kan hebben (uitgaande van zoveel mogelijk volledige acts zien). Er zitten nu slots bij waar je binnen 15 minuten na afloop 3 keuzes hebt, maar heb er ook wat bij dat je een half uur moet wachten tot de start van een volgende act (los van acts die overlappen en al begonnen zijn).

Vaak staan er alleen de shortlist namen ingevuld en namen belangrijk voor t concept. Momenteel zijn dat de laatste drie namen van de mainstage en de laatste twee van de tweede stage. En de rest allemaal als ā€œ?ā€.

Ook makkelijk om te zien wat voor formaat naam nog past en om te vergelijken met bestaande clashfinder van festivals voor positionering van acts, al gaat dat laatste deze draft niet werken.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
717
937
Ik doe dit inderdaad ook, maar gewoon in een Excelletje. Al lijkt jouw werkwijze me praktischer en minder dubbel werk, dus ik ga het ook eens zo proberen dan maar šŸ¤­
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.908
6.136
Ik begin pas bij het einde met m'n clashfinder op te maken, heb wel een shortlist die ik gaandeweg bij stel.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
831
2.404
images


Geen andere band weet een sound te creƫren als die van Zeal & Ardor. Het is dan ook geen toeval dat dit mijn eerste boeking is. Nog niet helemaal bekend met deze unieke band? Luister dan eens naar 'Erase':


@Dr. Hannibal @mattman
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
h7p25tSENQGdnCbG2bjeEC-1200-80.jpg


Dat is een mooie eerste boeking van collega organisator @RubenJS, eentje die ook niet zou misstaan op ons festival. We hadden gehoopt ze samen te kunnen boeken met onze eerste headliner, voor wie ze al eens support deden op een recente Europese tour. Maar niet getreurd, want onze headliner heeft eigenlijk geen enkele ondersteuning nodig: Meshuggah zal vanaf het hoofdpodium hun Rational Gaze op ons publiek werpen. Deze nietsontziende machine heeft al menig zaal en weide plat gespeeld, dus verwacht niets anders dan verpletterd te worden wanneer deze mannen het podium betreden.

Om alvast in de stemming te komen:

@mattman > @Bob105
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.396
Wordt een mooie draft voor het hardere segment met zo in de eerste ronde al Turnstile, Ayreon, Zeal & Ardor en Meshuggah.
En dan ben ik zelf nog niet eens geweest, al zal ik qua hardheid niet tippen aan de meeste van deze namen :)
 
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.232
4.502
Er is op Youtube een account van iemand die muziek "ontleedt". Nu is Meshuggah niet direct mijn kopje thee, maar ik vond het enorm interessant te zien hoe de (voor mij) op het eerste oor bak herrie in elkaar steekt. Ik kom even niet op de naam van het account, maar als ik 'm vind, deel ik het!

Edit: Yogev Gabay :
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Er is op Youtube een account van iemand die muziek "ontleedt". Nu is Meshuggah niet direct mijn kopje thee, maar ik vond het enorm interessant te zien hoe de (voor mij) op het eerste oor bak herrie in elkaar steekt. Ik kom even niet op de naam van het account, maar als ik 'm vind, deel ik het!
Deze toevallig?

Edit: haha ja dus, goeie timing lol
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Oasiss

Gebruikers die dit onderwerp bekijken