Festileaks Draft XIII: De mini-mini draft

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.446
4.752
Ik speelde zelf met de gedachte van Make Pinkpop Great Again, waarbij je aan het concept niets mag veranderen maar door middel van de programmering het festival weer zijn oude glans terug te geven.
Grappig, dat was ook mijn idee. šŸ˜…
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.476
8.720
In mijn hoofd spookt al een hele tijd een ABC 2.0 idee rond.
Niet qua beginletter, maar een 3-daagse met 1 A-, 1B, en 1C-headliner en de dagen daarop ingericht dat het passend is.
A-headliners zijn dan van LL, PP, PkP, RW en DTRH
B-headliners BKS, Lokerse..
C-headliners alle kleinere festivals

Onderscheid makend in capaciteit van het festival dus.

Ik speelde zelf met de gedachte van Make Pinkpop Great Again, waarbij je aan het concept niets mag veranderen maar door middel van de programmering het festival weer zijn oude glans terug te geven.
Grappig, dat was ook mijn idee. šŸ˜…

Beide concepten heel cool!

Gevoelsmatig roept @Martijn al heel lang dat hij een idee heeft, dus misschien dat idee eens doen? Laat ik verder aan jullie om daadwerkelijk een keuze te maken wat het wordt
 
  • On fire
Waarderingen: EdsjeFCB

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.739
5.243
Had zelf nog een idee voor een 2024 editie aan het eind van het jaar. Je mag je festival zo inrichten als je wil, maar het moet ergens hebben opgetreden dit jaar. Maar dat is meer iets voor de wintermaanden eventueel.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.633
1.925
Ik ben vanaf morgen een weekend in Londen voor All Points East, maar ik zou begin volgende week de opzet kunnen maken en het startschot geven voor de inschrijvingen.
 
  • On fire
Waarderingen: Koekdoos en EdsjeFCB

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
864
1.417
Is het misschien een idee dat degene met ideeƫn deze in een PB naar mij sturen? Ik zou dan morgen (of is dat te snel?) een apart topic kunnen openen incl. poll waar mensen dan op kunnen stemmen. Dan weten we waar er behoefte aan is en wat het meeste gaat aanslaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.100
1.322
Ga ik voor de derde laatste plaats op een rij bij de volgende Draft of snap ik eindelijk de hint en laat ik het aan me voorbijgaan? Twijfels šŸ¤”šŸ˜…
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.100
1.322
Ik speelde zelf met de gedachte van Make Pinkpop Great Again, waarbij je aan het concept niets mag veranderen maar door middel van de programmering het festival weer zijn oude glans terug te geven.
Bedoel je dan zo'n beetje zoals de Rock Werchter-Draft hier geweest? Dat je een line-up moet samenstellen met enkel artiesten die ooit op Pinkpop hebben gestaan?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.476
8.720
Ga ik voor de derde laatste plaats op een rij bij de volgende Draft of snap ik eindelijk de hint en laat ik het aan me voorbijgaan? Twijfels šŸ¤”šŸ˜…

Gewoon blijven meedoen! De eindklassering is een bonus, de draft zelf is waar het om gaat.

Maar als je hoger wil eindigen, moet je iets meer strategisch boeken en minder volledig op eigen smaak gaan

Bedoel je dan zo'n beetje zoals de Rock Werchter-Draft hier geweest? Dat je een line-up moet samenstellen met enkel artiesten die ooit op Pinkpop hebben gestaan?


Ik begreep het kort door de bocht als gewoon de clashfinder van afgelopen editie erbij pakken en invullen met acts waarmee Pinkpop wƩl verkoopt: AM heeft wƩl genoeg hits, Radiohead is nƭet te moeilijk etc.

je krijgt het terrein, de podia en maak het concept Pinkpop weer uitverkopend
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Gewoon blijven meedoen! De eindklassering is een bonus, de draft zelf is waar het om gaat.

Maar als je hoger wil eindigen, moet je iets meer strategisch boeken en minder volledig op eigen smaak gaan




Ik begreep het kort door de bocht als gewoon de clashfinder van afgelopen editie erbij pakken en invullen met acts waarmee Pinkpop wƩl verkoopt: AM heeft wƩl genoeg hits, Radiohead is nƭet te moeilijk etc.

je krijgt het terrein, de podia en maak het concept Pinkpop weer uitverkopend
Dus gewoon Metallica/Pearl Jam/ Foo Fighters als headliners neerzetten. šŸ˜
Maar dan de belangrijkste vraag. Zou Pinkpop ook echt uitverkopen zoals de meeste hier zouden boeken. Wij zijn namelijk niet de gemiddelde Pinkpop bezoeker maar eerder een niche groep van muziekliefhebbers.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.476
8.720
Dus gewoon Metallica/Pearl Jam/ Foo Fighters als headliners neerzetten. šŸ˜
Maar dan de belangrijkste vraag. Zou Pinkpop ook echt uitverkopen zoals de meeste hier zouden boeken. Wij zijn namelijk niet de gemiddelde Pinkpop bezoeker maar eerder een niche groep van muziekliefhebbers.

Waarschijnlijk niet, bij mij zeker niet, maar ga mn best doen om er wat moois van te maken. Zal toch veel afhangen van hoe @Martijn de regels gaat vormgeven
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.739
5.243
Gewoon blijven meedoen! De eindklassering is een bonus, de draft zelf is waar het om gaat.

Maar als je hoger wil eindigen, moet je iets meer strategisch boeken en minder volledig op eigen smaak gaan




Ik begreep het kort door de bocht als gewoon de clashfinder van afgelopen editie erbij pakken en invullen met acts waarmee Pinkpop wƩl verkoopt: AM heeft wƩl genoeg hits, Radiohead is nƭet te moeilijk etc.

je krijgt het terrein, de podia en maak het concept Pinkpop weer uitverkopend
Ohja, wat bedoelde Martijn? Een Pinkpop maken dat simpelweg wel voldoet aan onze maatstaven of op basis van wat Pinkpop ooit heeft geboekt?

Beide lijkt me leuk.

@Royke voor zover ik het best of 24 idee had, dat is eventueel meer iets voor de eindejaarslijstjes, mits er dan weer behoeft is aan drafts natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.633
1.925
Ohja, wat bedoelde Martijn? Een Pinkpop maken dat simpelweg wel voldoet aan onze maatstaven of op basis van wat Pinkpop ooit heeft geboekt?

Beide lijkt me leuk.

@Royke voor zover ik het best of 24 idee had, dat is eventueel meer iets voor de eindejaarslijstjes, mits er dan weer behoeft is aan drafts natuurlijk.
Mijn uitgangspunt is de eerste situatie, maar met een aantal aanvullende regels die recht doen aan de geschiedenis van Pinkpop en de draft uitdagender maken.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Oasiss

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.043
5.387
Ik doe graag mee met de volgende draft.
Als iemand me wil taggen, want ik kijk momenteel wat minder op het forum wegens vakantie, maar ik vermoed dat ik wel terug zal zijn als de draft effectief begint
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.126
6.591
Mijn uitgangspunt is de eerste situatie, maar met een aantal aanvullende regels die recht doen aan de geschiedenis van Pinkpop en de draft uitdagender maken.
Hoop dat rare, commerciƫle, Nederlandse mooi ook gewoon een plekje krijgt in die regels/op affiches, uiteindelijk maken die boekingen ook deel uit van Pinkpop - of je het nu leuk vindt of niet. Ben zeer benieuwd naar de verdere uitwerking van de regels/draft.

Ik doe sowieso mee, al mag je me altijd taggen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken