Eurovision

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB.
  • Startdatum Startdatum
Op zich heeft Spanje wel de sleutels in handen. Is van alle EU-landen nog de grootste criticus van Israël, ook buiten Eurovision om. En de EBU kan niet zonder de financiering van de Spanjaarden.

Al is het vooral veel geblaat en weinig wol. Vorig jaar vielen er ook harde woorden, maar uiteindelijk trad iedereen (behalve Joost) gewoon op en is AVROTROS er dit jaar weer bij.

Al is het vooral veel geblaat en weinig wol. Vorig jaar vielen er ook harde woorden, maar uiteindelijk trad iedereen (behalve Joost) gewoon op en is AVROTROS er dit jaar weer bij.
Op het gebied van bescherming/comfort van de artiesten lijkt er wel het een en ander anders te zijn. Geen idee hoe AVROTROS die gesprekken heeft ingestoken.
De deelname van Israël en alle commotie die daar omheen komt (inclusief het commentaar van de Israëlische omroep zelf https://packaged-media.redd.it/spdi...00&s=e92edd666ca533aec908921ba481fe991e89111c ) lijkt minder aan te zijn gedaan, behalve 'alle' vlaggen te verbannen op het podium, waardoor ook de Pride/Trans/Regenboog vlag niet meer getoond mag worden op het podium (en de Palestijnse vlag, maar daar deden ze vorig jaar ook al über krampachtig over)

Op zich heeft Spanje wel de sleutels in handen. Is van alle EU-landen nog de grootste criticus van Israël, ook buiten Eurovision om. En de EBU kan niet zonder de financiering van de Spanjaarden.

Had België niet ook een dergelijk filmpje vooraf? En was België niet "heel verrassend" niet door naar de finale?

Had België niet ook een dergelijk filmpje vooraf? En was België niet "heel verrassend" niet door naar de finale?
"Heel verrassend" was eigenlijk enkel door de opgeklopte hype in de media. Achteraf heel wat stemmen opgevoerd trouwens in diezelfde media om te zeggen dat de "kenners" de uitschakeling hadden zien aankomen en we beter een andere song hadden moeten sturen. 😅

Dit is trouwens het filmpje dat we in België te zien krijgen voor elke uitzending:

"Heel verrassend" was eigenlijk enkel door de opgeklopte hype in de media. Achteraf heel wat stemmen opgevoerd trouwens in diezelfde media om te zeggen dat de "kenners" de uitschakeling hadden zien aankomen en we beter een andere song hadden moeten sturen. 😅

Dit is trouwens het filmpje dat we in België te zien krijgen voor elke uitzending:
Is dit echt voordat het programma begint, of een reclame in het blok vooraf?

• Leuk
Waarderingen: Marin
Volgens de communicatie van VRT: "Het filmpje zal 3 keer uitgezonden worden: een keer in de loop van de avond, een keer voor het VRT NWS Journaal en een keer voor de finale."

Bij de halve finales werd het filmpje uitgezonden in het reclameblok net voor het actualiteitsprogramma rond Eurosong. Dus niet bij het begin van de shows zelf.

Persoonlijke favorieten tot nu toe:
Letland en Duitsland...

Dat meisje van Duitsland zingt in dat genre heel erg lekker...

Persoonlijke favorieten tot nu toe:
Letland en Duitsland...

Dat meisje van Duitsland zingt in dat genre heel erg lekker...

Vind Duitsland echt niks, maar dat is vooral omdat ze Feuerschwanz hadden moeten sturen, principekwestie. Letland wel heel gaaf inderdaad!

• Leuk
Waarderingen: slyke
Met de schrik vrijkomen heet dit dan. De situatie was bijna volledig in hun eigen gezicht ontploft. 😅
Ja. Denk als Israël had gewonnen dat d'r (online) veel gedoe was geweest.
Moet eerlijk bekennen dat ik Oostenrijk niet het beste vond (vond t zelf één van de mindere). Vond Zweden erg weinig punten krijgen van de televote wel. Zelfde als NL, maar da kan ook komen omdat finland daarna kwam. (Waar ik ook meer punten voor had verwacht van t publiek)

• Leuk
Waarderingen: InsaniTiny
Moet eerlijk bekennen dat ik Oostenrijk niet het beste vond (vond t zelf één van de mindere). Vond Zweden erg weinig punten krijgen van de televote wel. Zelfde als NL, maar da kan ook komen omdat finland daarna kwam. (Waar ik ook meer punten voor had verwacht van t publiek)
Denk niet alleen online. Organisatorisch was het ook een groot probleem geweest (denk niet dat er veel landen staan te springen om Israël uit te nodigen in eigen land of naar ginds te gaan ;)). Oostenrijk ook niet mijn favoriet, maar wel gewoon degelijke song en goed gebracht.

Inderdaad een paar verrassingen bij de televote: Frankrijk (50 punten), Malta (8) en zeker Zwitserland (0) vond ik opvallend. Zweden en Estland beiden in de top 3, denk dat die redelijk wat punten van elkaar hebben afgesnoept.

• Leuk
Op zich heeft Spanje wel de sleutels in handen. Is van alle EU-landen nog de grootste criticus van Israël, ook buiten Eurovision om.
En gewoon 12 punten van Spanje met televoting

Zo verbaasd was ik niet van de weinige televote punten voor Nederland. Het was niet echt een heel speciaal nummer op dat gebied, hij had het sowieso echt moeten hebben van de jury.

Verder wel grappig dat Baby Lasagna en Käärijä erbij betrokken waren gisteravond. Toch mijn twee favoriete acts van de afgelopen edities!

• Leuk
De televote is wel een aardige farce zo. Gelukkig heeft uiteindelijk wel het liedje gewonnen (los van wat je vindt van Wasted Love), in plaats van de nummers waarop om allerlei niet-muzikale redenen massaal is gestemd. De mogelijkheid om maar liefst 20 keer te stemmen op hetzelfde nummer maakt het natuurlijk ook wel heel erg makkelijk om een stemcampagne te mobiliseren.

• Leuk
In navolging van onder andere Ierland en Spanje. Dit zat er natuurlijk wel redelijk aan te komen. Ben benieuwd hoe de EBU hier op reageert.

Users who are viewing this thread