EK Voetbal 2021

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Moet zeggen dat de Italianen mij, tot nu toe, het meest kunnen bekoren dit toernooi. Sterk positiespel en leuk, aanvallend voetbal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Klopt, al schat ik de Zwitsers toch wel hoger in dan de Oekraïners hoor. ?
Dat maakt elkaar allemaal niet zo heel veel hoor. De Zwitsers zijn in de breedte net iets sterker misschien, maar hebben dan ook geen spelers als Yarmolenko of Zichenko rondlopen.

Er valt eerlijk gezegd nog niks van te zeggen. Italië had voor het EK al best een leuk elftal. Hoewel ik het een klein beetje jammer vind dat ze nog verdedigen met Chielini en Bonucci. Het plaatje had perfecter geweest als een Bastoni naast een van die 2 zou staan. En ik had een klein anderhalf jaar geleden wel gehoopt dat Tonali de spelmaker zou worden van de Italianen, dat is helaas nooit waar gemaakt.

Maar er zit gewoon lekker veel voetbal in dat team, heb ook het idee dat ze daar zijn om gewoon leuk voetbal neer te zetten en niet per definitie voor resultaat voetbaal gaan als een van de weinige ploegen. Daar zullen ze uiteindelijk ook wel een keer aan ten onder gaan gok ik tegen de betere ploegen op dit EK.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Dat maakt elkaar allemaal niet zo heel veel hoor. De Zwitsers zijn in de breedte net iets sterker misschien, maar hebben dan ook geen spelers als Yarmolenko of Zichenko rondlopen.

Er valt eerlijk gezegd nog niks van te zeggen. Italië had voor het EK al best een leuk elftal. Hoewel ik het een klein beetje jammer vind dat ze nog verdedigen met Chielini en Bonucci. Het plaatje had perfecter geweest als een Bastoni naast een van die 2 zou staan. En ik had een klein anderhalf jaar geleden wel gehoopt dat Tonali de spelmaker zou worden van de Italianen, dat is helaas nooit waar gemaakt.

Maar er zit gewoon lekker veel voetbal in dat team, heb ook het idee dat ze daar zijn om gewoon leuk voetbal neer te zetten en niet per definitie voor resultaat voetbaal gaan als een van de weinige ploegen. Daar zullen ze uiteindelijk ook wel een keer aan ten onder gaan gok ik tegen de betere ploegen op dit EK.
Vind Xhaka en Shaqiri wel vergelijkbaar met Zinchenko en Yarmolenko eigenlijk, maar was gewoon een flauw mopje hoor.

Tuurlijk zegt het nu nog niet veel over de werkelijke krachtverhoudingen en kan perfect dat de Italianen er seffens in de achtste finale uitliggen tegen pakweg Slovakije ofzo ;). Wel ben ik op dit moment gewoon grote fan van hoe de Italianen in het toernooi staan, en blijkt Mancini van die "stugge" Italianen gewoon een heel erg leuk voetballend team gemaakt te hebben.

Vind het zelf trouwens eigenlijk wel mooi dat die ervaren mannen daar nog staan achterin, wat een krijgers. Chiellini zijn laatste toernooi ook, dus daarna komt Bastoni zijn tijd wel. Tonali was inderdaad de voorspelde spelmaker ("de nieuwe Pirlo") maar heeft gewoon erg ontgoocheld bij Milan dit jaar, maar wie weet breekt hij volgend jaar wel door, kan allemaal snel gaan.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Gewoon Gravenberch erin voor de Roon en Malen voor Weghorst. Dan heb je meer creativiteit en een individuele actie. Backs zijn helaas niet beter, ook niet op de bank. Maarre Dumfries heeft nu vleugels, daar zie ik het probleem niet. Wel bij Wijndal nog geen fatsoenlijke voorzet zien geven in het Nederlands elftal.....
Bingo !!!
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ben benieuwd naar vanavond: Denemarken - België, de Denen moeten en onze buren mogen... kan n leuke pot gaan worden... Geef België natuurlijk wel de meeste kans, een goed team met honger naar de eerste titel... van mij mogen ze het toernooi winnen.. Nederland is er nog niet klaar voor...
 
Laatst bewerkt:

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Ben benieuwd naar vanavond: Denemarken - België, de Denen moeten en onze buren mogen... kan n leuke pot gaan worden... Geef België natuurlijk wel de meeste kans, een goed team met honger naar de eerste titel... van mij mogen ze het toernooi winnen.. Nederland is er nog niet klaar voor...
Denk niet dat we van de Denen nog veel mogen verwachten dit toernooi. Vraag is zelfs of ze met hun beste ploeg aan de aftrap verschijnen, wat wellicht niet het geval zal zijn. Na het voorval met Eriksen moeten de Denen niet veel meer, staat nog 0 druk op die ploeg, gewoon zien dat ze allemaal (mentaal en fysiek) gezond uit het toernooi komen. Voorspelling: 1-3
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Denk niet dat we van de Denen nog veel mogen verwachten dit toernooi. Vraag is zelfs of ze met hun beste ploeg aan de aftrap verschijnen, wat wellicht niet het geval zal zijn. Na het voorval met Eriksen moeten de Denen niet veel meer, staat nog 0 druk op die ploeg, gewoon zien dat ze allemaal (mentaal en fysiek) gezond uit het toernooi komen. Voorspelling: 1-3
Of ze zijn extra geprikkeld om iets mooi neer te zetten. Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd ook niet
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Of ze zijn extra geprikkeld om iets mooi neer te zetten. Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd ook niet
Dat zijn ze wel, maar tussen willen en kunnen zit wel een verschil. Vraag is in hoeverre de Belgen geraakt worden in hun spel door de sfeer. Aan de andere kant hebben die voldoende spelers met ervaring (die weliswaar allemaal Eriksen kennen). In principe gaat België dit wel winnen.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ik zie de Denen er echt wel voor gaan, Met Eriksen gaat het goed, ze hebben nog volop kans om door te gaan... zelfs een gelijkspel tegen de Belgen en winst op de Russen is voldoende om zich te plaatsen voor de volgende ronde... het zijn profs, die weten wat er moet gebeuren... je maakt mij niet wijs dat ze alles te grabbel gooien.. Eriksen zou dat ook niet waarderen denk ik..
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik denk dat het heel lastig in te schatten is hoe de Denen vandaag aan de aftrap verschijnen. Het kan enorm gemotiveerd zijn voor Eriksen, maar tegelijkertijd hebben deze gasten toch een vriend bijna dood zien gaan op het veld. Dit kan er denk ik ook heel goed voor zorgen dat je toch minder geconcentreerd bent en misschien bij een snelle 1-0 achter wat sneller de koppies laten hangen. Daarbij is het nieuws dat het relatief goed gaat met Eriksen natuurlijk al duizend keer mooier dan het toernooi winnen.

Los daarvan, ik vond België solide spelen tegen Rusland en ik denk dat zij ook bij de vier grootste kanshebbers horen om het toernooi te winnen, dus ik verwacht ook wel dat ze Denemarken aan de kant schuiven,
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Zeer veel respect voor de wilskracht van de Denen. Blij met de overwinning, ook al had een gelijkspel eigenlijk verdiender geweest.

Seffens maar eens supporteren voor Oranje zeker. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ja die eerste helft was even bibberen. Maar die tweede helft was zeer geruststellend, de impuls die de invallers gaven, was duidelijk merkbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ja die eerste helft was even bibberen. Maar die tweede helft was zeer geruststellend, de impuls die de invallers gaven, was duidelijk merkbaar.
Kevin de Bruyne was wel erg goed. Zeker in combi met Lukaku. Verdedigend vond ik de 2e helft het toch wel erg wankel. Maar goed, beide beentjes weer op de grond voor de Belgen en toch de volle drie punten. Voor de focus niet verkeerd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken