Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
En ik denk dus geen buitenbad enzo. Maar, wel fijn als een festival als DTRH de mogelijk heeft om wat af te schalen. Hoop dat ze nog genoeg winst maken

Je hoeft met Mojo geen medelijden te hebben hoor :P
Zeker mee eens, maar in de markt koester ik wel het feit dat we én BKS én Dtrh gewoon in ons eigen land hebben. Nu dreigde DTRH de laatste jaren steeds minder de alternatieve kant op te gaan qua bezoekers(terwijl de line ups eigenlijk perfect dat publiek zouden moeten aanspreken), maar vind de tendens geen slechte. De nacht lijkt ook meer een leuk extraatje te zijn, net als op BKS.
Allnighters maken doe je maar op Lowlands ;)

Wij willen dit jaar voor het eerst naar een porto party (meteen de eerste van het festival om 14.00). Wat is jullie inschatting qua hoelaat je in de rij moet gaan staan?
Hangt er heel erg van af, soms hoef je niet in de rij te staan, soms wel. Maar schat dat 15/20 min vantevoren meestal wel prima is

Heerlijk dat er minder bezoekers zijn!

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Om te vieren dat de grootste hitte weg is, vandaag even naar de Groene Heuvels gefietst vanuit Den Bosch. Het is de eerste dtrh voor ons. Nu een beter gevoel bij het terrein. Ook niet onbelangrijk, de routes van en naar het hotel bekeken. Ik ben benieuwd volgende week. We zijn diehard BKS-gangers dus laat me graag verrassen. Blij met 42.000 ipv 50.000 bezoekers.
Oh en nog steeds aan het balen dat SOMELINEZ niet komt. Was voor ons echt zo’n smaakmaker die je niet gauw ziet.
Goed…wij zijn er klaar voor.

IMG_0250.jpeg

IMG_0251.jpeg

IMG_0252.jpeg

Om te vieren dat de grootste hitte weg is, vandaag even naar de Groene Heuvels gefietst vanuit Den Bosch. Het is de eerste dtrh voor ons. Nu een beter gevoel bij het terrein. Ook niet onbelangrijk, de routes van en naar het hotel bekeken. Ik ben benieuwd volgende week. We zijn diehard BKS-gangers dus laat me graag verrassen. Blij met 42.000 ipv 50.000 bezoekers.
Oh en nog steeds aan het balen dat SOMELINEZ niet komt. Was voor ons echt zo’n smaakmaker die je niet gauw ziet.
Goed…wij zijn er klaar voor.

Bekijk bijlage 21551

Bekijk bijlage 21552

Bekijk bijlage 21553
Houd er rekening mee dat best wat wegen worden afgezet. Misschien dat er een ervaren buurtbewoner je advies kan geven over welke fietsroute mogelijk is?

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
De nacht lijkt ook meer een leuk extraatje te zijn, net als op BKS.
Allnighters maken doe je maar op Lowlands ;)
Bepaal jij dat? Dat eeuwige gezeur over "de nacht". Alsof dat een vies woord is. Laat iedereen lekker een festival beleven zoals men dat zelf wil. Ipv steeds als een soort gatekeeper te willen bepalen wat wel en niet mag. Dan ga jij lekker naar bed, dan gaan anderen nog even dansen.

Dus, zonnebrand mee?

🎪 DTRH Weerupdate – 29 juni​

🌤️ Donderdag 2 juli
  • 23–25°C
  • Droge start met zon en stapelwolken.
  • Zwakke tot matige wind.

⛅ Vrijdag 3 juli
  • 20–22°C
  • Meeste modellen houden het droog.
  • Prettige temperatuur om de hele dag buiten te zijn.

☀️ Zaterdag 4 juli
  • 24–26°C
  • Op dit moment de beste festivaldag.
  • Veel zon, hooguit een heel kleine kans op een lokale bui.

🌤️ Zondag 5 juli
  • 26–28°C
  • Weer warmer.
  • Eind van de middag of avond een kleine kans op een onweersbui, maar zeker niet in alle scenario's.

☀️ Maandag 6 juli
  • 27–30°C
  • Warme vertrekdag.

🌙 Camping​

• Nachten: 13–16°C
  • Een hoodie of vest blijft prettig na zonsondergang.
  • Vooralsnog geen signalen voor veel wind of zware regen.

🎪 DTRH Weerupdate (29 juni)

☀️ Donderdag: 23–25°C, droog
⛅ Vrijdag: 20–22°C, overwegend droog
☀️ Zaterdag: 24–26°C, waarschijnlijk de mooiste dag
🌤️ Zondag: 26–28°C, kleine kans op een avondbui
☀️ Maandag: 27–30°C, warm vertrekweer

🎒 Conclusie: zonnebrand mee, een vest voor de nacht en voor de zekerheid een lichte regenjas in de tas. Op dit moment ziet het er eerder uit als een zonnig festival met misschien een enkele bui dan als een nat festival.

🎯 Festivalscore: 9/10.

Bepaal jij dat? Dat eeuwige gezeur over "de nacht". Alsof dat een vies woord is. Laat iedereen lekker een festival beleven zoals men dat zelf wil. Ipv steeds als een soort gatekeeper te willen bepalen wat wel en niet mag. Dan ga jij lekker naar bed, dan gaan anderen nog even dansen.
Die aanvallende toon is echt nergens voor nodig. Je leest in die comment van Sjakie dingen die er helemaal niet staan.

Hoe schaal je zo iets af? Als in, minder personeel bij bars? minder wc's?
Minder aankleding, randprogramma, personeel, faciliteiten, etc...
Goedkopere Teddy bijvoorbeeld..
Ze zien dit natuurlijk al een tijdje aankomen
Ergens fijn maar we gaan het wel merken.

Camping is anders ingedeeld maar z hebben de bandjestent wel naar de andere kant van de weg verplaatst. Ik heb het idee dat er meer ruimte is voor de reguliere camping. Ik ben er niet rauwig om. Alhoewel vorig jaar die 50k goed te doen was door de nieuwe opzet van de tenten.
Ik vond het vorig jaar helemaal niet te doen in vergelijking met de jaren ervoor. Vooral de vrijdag was overal tering druk op de kruispunten. En de nieuwe opzet van tenten zorgt alleen maar voor meer looptijd tussen de acts. Dan liever minder bezoekers en kortere wandelingetjes!

Wat is er op donderdag al te doen? Een vriendin en ik willen op donderdag al komen, 3e sluit vrijdag aan. We zitten op het Rabbit Resort. De bbq had ik gelezen, maar kun je ook al het festival terrein op? Is er al ergens muziek? Google levert tegenstrijdige berichten op.

Leuk om hier al van alles te lezen, maar al die termen en namen... ik krijg er ook een beetje een HELP gevoel van. Zoveel te doen, zo weinig tijd.

Wat zijn dingen (naast de muziek natuurlijk) die we als 1st timers niet moeten missen? Voorstellingen? Kunst? Is het eten in dat restaurant een aanrader?

Wat had jij graag willen weten voor je eerste keer DTRH?
Ik zag dat het hier nog niet voorbij gekomen was, dus bij deze:

📆🚀 Nog minder dan een week te gaan! Down The Rabbit Hole barst op vrijdag pas echt los, maar no worries: ook op donderdag hoeft niemand zich te vervelen.

Iets vergeten of onderweg al opgesmurft? Power up bij de campingsuper RabbitMarché, waar vanaf donderdag verse broodjes, snacks, drankjes en festivalvitamines verkrijgbaar zijn. Bij de RabbitMarché aan de Campinglaan scoor je bovendien grillspecialiteiten voor de traditionele barbecue op donderdag: in de smaken vlees en vega, ook voor 2 juli te bestellen in de preorder via de DTRH-app of website.

Ook dansliefhebbers hoeven op donderdag niet op een houtje te bijten, want Fuzzy Lop is van 18:00 tot 01:00 uur open for business. Dat heeft niks met vroeg pieken te maken, maar alles met pure research: Discos Horizontes, Liza van den Brink & Vera Siemons, Mario Marini en Terá Kòrá geven je een sneak discopeek van wat er dit weekend allemaal los is bij het Idyllische Veldje, Rabbit Radio, REX en The Bizarre. Zie jullie donderdag, vloervullers!

📍 BBQ: donderdag naast de RabbitMarché aan de Campinglaan

#DTRH26 #Rabbitfest

Het is er vást al over gegaan, maar op de laatste paar pagina's ben ik het niet tegengekomen.
Hebben we al geruchten over de emoji's op het blokkenschema? Ik kan me herinneren dat Radio-Z misschien gelinkt wordt aan het 📡 icoontje, maar die staan ook al op Lowlands. Zou dat uitmaken? Tenslotte delen beide festivals IJsland dit jaar ook al.

In ieder geval de drank en het vega BBQ pakketje voor donderdag vast besteld. Ik kan niet meer wachten!!!!

• Leuk
Waarderingen: Brian
Het is er vást al over gegaan, maar op de laatste paar pagina's ben ik het niet tegengekomen.
Hebben we al geruchten over de emoji's op het blokkenschema? Ik kan me herinneren dat Radio-Z misschien gelinkt wordt aan het 📡 icoontje, maar die staan ook al op Lowlands. Zou dat uitmaken? Tenslotte delen beide festivals IJsland dit jaar ook al.

In ieder geval de drank en het vega BBQ pakketje voor donderdag vast besteld. Ik kan niet meer wachten!!!!

Het vermoeden tot dusver is Radio Z en Typhoon! Over het tweede twijfel ik aangezien de stage dat normaal gezien niet aan kan, qua capaciteit bedoel ik dan.

• Geweldig
Waarderingen: kebabdaggoe

Users who are viewing this thread