Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Uiteraard zullen we het nooit te weten komen, maar ik vraag me oprecht af hoeveel kaarten er nu daadwerkelijk verkocht zijn. De helft? 90%?

Hoe groot is het probleem van niet uitverkopen de festivals nu werkelijk?

Ik denk eigenlijk dat zowel LL als Dtrh wel uit gaan verkopen, maar dat bezoekers wachten tot het laatste moment.
Wat ik in mijn omgeving veel hoor is dat iedereen op (goedkopere) tickets op Ticketswap zit te azen. Kan ze niet ongelijk geven na de prijsdalingen van vorig jaar, maar nu de groep zoekende kopers veel groter is, vraag ik me af of er echt goedkope tickets tussen zullen zitten dit jaar.

Ik denk overigens niet dat het heel slecht voor Lowlands als DTRH is om een (paar) keer niet uit te verkopen. Dwingt je om weer wat te vernieuwen en hun break-even point zit waarschijnlijk wel een stuk lager dan op uitverkopen. Waar ik me wel veel zorgen over maak zijn de kleinere festivals, die stuk voor stuk aan het sneuvelen zijn.

heel veel zin hierin, voor iedereen die zijn boiler room set al vet vond

(negeer even het immens saaie publiek)

Moest wel lachen, wat is die in godsnaam aan het doen aan die draaitafel en die knopjes vanaf 50:30, wanneer Born To Run in z'n geheel uit de boxen komt? 😅

Wat ik in mijn omgeving veel hoor is dat iedereen op (goedkopere) tickets op Ticketswap zit te azen. Kan ze niet ongelijk geven na de prijsdalingen van vorig jaar, maar nu de groep zoekende kopers veel groter is, vraag ik me af of er echt goedkope tickets tussen zullen zitten dit jaar.

Ik denk overigens niet dat het heel slecht voor Lowlands als DTRH is om een (paar) keer niet uit te verkopen. Dwingt je om weer wat te vernieuwen en hun break-even point zit waarschijnlijk wel een stuk lager dan op uitverkopen. Waar ik me wel veel zorgen over maak zijn de kleinere festivals, die stuk voor stuk aan het sneuvelen zijn.
Gok dat het aanbod qua (goedkope) kaarten dit jaar een stuk lager ligt, ook omdat mensen geen kaarten meer kopen, omdat ze die toch nog wel kwijt raakten. En de vraag naar kaarten ligt hoger, doordat meer mensen wachten.

Het niet uitverkopen van Lowlands en de vernieuwingen vanaf 2016, hebben het festival veel goeds gedaan.

Kan alleen om veel kleine festivals (uitzonderingen daargelaten) niet rauwig zijn. Veel feesten gingen zichzelf festival noemen om maar meer kaarten te verkopen, terwijl het verder niet meer was dan een veld en een paar kraampjes om bier te verkopen, maar wel een stuk meer geld gingen vragen.

heel veel zin hierin, voor iedereen die zijn boiler room set al vet vond

(negeer even het immens saaie publiek)

hij doet echt niets, helemaal niets.
van 1.00 tot 5,18 is gewoon het nummer van aerosmith zoals t op t album staat(inclusief boer op t einde)
en idd op t einde draait hij gewoon "born to run "helemaal
geen idee of hij tussendoor veel live mixt, maar ik twijfel er zeer aan
maar t is wel een lekker uurtje, das waar

Moest wel lachen, wat is die in godsnaam aan het doen aan die draaitafel en die knopjes vanaf 50:30, wanneer Born To Run in z'n geheel uit de boxen komt? 😅
Ik begrijp helemaal niets meer van de DJ-hype die al jaren aanhoudt. Er is toch echt helemaal niets speciaals, verdienstelijk, spectaculair,... aan deze set? Gewoon iemand die wat nummers afspeelt met af en toe een hitje om toch zeker wat hoogtepunten te hebben. Sorry. 🫣

Ik begrijp helemaal niets meer van de DJ-hype die al jaren aanhoudt. Er is toch echt helemaal niets speciaals, verdienstelijk, spectaculair,... aan deze set? Gewoon iemand die wat nummers afspeelt met af en toe een hitje om toch zeker wat hoogtepunten te hebben. Sorry. 🫣
Oh hier is de dj-politie weer..

Yousuke maakt superdansbare sets die perfect bij een festival als DTRH passen. Hij mixt olie met water qua stijlen door elkaar met een interessante persoonlijke geschiedenis. Ik ga zeker kijken (en heel hard dansen).

Ik vond Yousuke in die Boiler Room ook wel vet, maar eigenlijk trekt het mij ook niet heel erg tbh, en ik houd wel gewoon van dj's

Oh hier is de dj-politie weer..

Yousuke maakt superdansbare sets die perfect bij een festival als DTRH passen. Hij mixt olie met water qua stijlen door elkaar met een interessante persoonlijke geschiedenis. Ik ga zeker kijken (en heel hard dansen).
Ja, dat is tof. Je zou kunnen zeggen dat hij een heel goede selector is van nummers die er een feestje van maken. Niets mis mee verder. Vind het ook wel fijn als daaruit blijkt dat de dj een breed referantiekader heeft.

Maar ik vraag me oprecht af wat hij nog beïnvloed door als een gek aan knopjes te zitten draaien tijdens het laatste nummer, wat gewoon 4 minuten een albumversie van Born to Run is. Ziet er vooral komisch uit zo, bijna een parodie.

• Leuk
Waarderingen: mees, Bob105 en davadude
Maar ik vraag me oprecht af wat hij nog beïnvloed door als een gek aan knopjes te zitten draaien tijdens het laatste nummer, wat gewoon 4 minuten een albumversie van Born to Run is. Ziet er vooral komisch uit zo, bijna een parodie.
Ik vermoed dat het meer in het energieke gedeelte zit dan dat het echt heel hoorbaar is, maar dat wanneer hij met zijn handen op zijn rug die paar minuten zou staan het de energie uit de zaal zou trekken.

Na een aantal jaar Lowlands nu de keuze gemaakt om eens voor een (hopelijk) wat gezelliger festival te gaan: Down The Rabbit Hole 🙂

Omdat ik DTRH nog niet ken, ben ik benieuwd hoe het zit met oa de camping.
  • Welke campings/plekken zijn het meest in trek en waarom?
  • Hoe zijn de kansen van een groep van 6 à 8 personen die donderdagavond aankomt? Is er dan nog wat te kiezen of moet je vooral blij zijn dat je ergens terecht kan?
Daarnaast hoor ik ook graag eventuele DTRH-tips!

Thanks alvast 👌

Na een aantal jaar Lowlands nu de keuze gemaakt om eens voor een (hopelijk) wat gezelliger festival te gaan: Down The Rabbit Hole 🙂

Omdat ik DTRH nog niet ken, ben ik benieuwd hoe het zit met oa de camping.
  • Welke campings/plekken zijn het meest in trek en waarom?
  • Hoe zijn de kansen van een groep van 6 à 8 personen die donderdagavond aankomt? Is er dan nog wat te kiezen of moet je vooral blij zijn dat je ergens terecht kan?
Daarnaast hoor ik ook graag eventuele DTRH-tips!

Thanks alvast 👌
Dit jaar is nog niet uitverkocht, dus geen idee hoe druk het wordt, maar gebaseerd op vorige jaren loopt de camping donderdagochtend wel redelijk snel vol. De plekken in het bos bij het meer zijn doorgaans als eerste vol (want dichtbij terrein, schaduw en water) en bij de rest van de plekken gooien ze de velden steeds gefaseerd open. Volgens mij is donderdagavond met 8 man nog prima te doen, al zal je dan waarschijnlijk wel wat meer achteraan de camping belanden.

• Leuk
Waarderingen: kabouterpost
Ik zal de complete lijst eens updaten (even beperkt gehouden tot de hoofdpodia):

Vrijdag: Little Simz, Empire of the Sun, Apparat, Sticks, Florence Road, Jacob Alon, Kevin Morby, Mind Enterprises, Paradise Bangkok Molam Int. Band
Zaterdag: The XX, David Byrne, The Last Dinner Party, All Them Witches, Johnny Marr, Joy Crookes, Sierra Ferrell, Thee Sacred Souls, Arp Frique, Baxter Dury, Midnight Generation, Westside Cowboy
Zondag: F&TM, Loyle Carner, Beirut, Harry Mack, Matt Berninger, Overmono, Charlotte Cardin, Deki Alem, Derya Yildirim & Grup Simsek, Folk Bitch Trio, Kin'Gongolo Kiniata

Verder hebben deze artiesten vrijdag op hun website, maar dat kan ook de eerste dag van het festival zijn: Son Mieux, De Staat, Zwangere Guy, Avalon Emerson, The Mary Wallopers, Panic Shack, Peaches

Tomora
heeft het hele weekend op haar schema staan, maar wel in de volgorde voor Open'er, dat twee dagen eerder begint. Ze staan daar echter op zaterdag, dus vrijdag DTRH lijkt me heel waarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en rambam
Tomora heeft het hele weekend op haar schema staan, maar wel in de volgorde voor Open'er, dat twee dagen eerder begint. Ze staan daar echter op zaterdag, dus vrijdag DTRH lijkt me heel waarschijnlijk.
Zou ook kunnen dat 'ie automatisch de vrijdag neemt als het hele weekend staat ingevuld, dus zou daar nog niet heel zeker van zijn.

Natuurlijk wel 50% kans

Zou ook kunnen dat 'ie automatisch de vrijdag neemt als het hele weekend staat ingevuld, dus zou daar nog niet heel zeker van zijn.

Natuurlijk wel 50% kans
Het gekke is dus dat in het schema steeds het hele weekend staat, maar dat het niet in chronologische volgorde van startdatum is, vandaag mijn vermoeden dat DTRH voor Open'er komt. Maar helemaal zeker is het dus inderdaad niet.

1777548815999.png

Ik zal de complete lijst eens updaten (even beperkt gehouden tot de hoofdpodia):

Vrijdag: Little Simz, Empire of the Sun, Apparat, Sticks, Florence Road, Jacob Alon, Kevin Morby, Mind Enterprises, Paradise Bangkok Molam Int. Band
Zaterdag: The XX, David Byrne, The Last Dinner Party, All Them Witches, Johnny Marr, Joy Crookes, Sierra Ferrell, Thee Sacred Souls, Arp Frique, Baxter Dury, Midnight Generation, Westside Cowboy
Zondag: F&TM, Loyle Carner, Beirut, Harry Mack, Matt Berninger, Overmono, Charlotte Cardin, Deki Alem, Derya Yildirim & Grup Simsek, Folk Bitch Trio, Kin'Gongolo Kiniata

Verder hebben deze artiesten vrijdag op hun website, maar dat kan ook de eerste dag van het festival zijn: Son Mieux, De Staat, Zwangere Guy, Avalon Emerson, The Mary Wallopers, Panic Shack, Peaches

Tomora
heeft het hele weekend op haar schema staan, maar wel in de volgorde voor Open'er, dat twee dagen eerder begint. Ze staan daar echter op zaterdag, dus vrijdag DTRH lijkt me heel waarschijnlijk.
De zaterdag met The xx, David Byrne, TLDP, Johnny Marr, Sierra Ferrell en Westside Cowboy zou voor mij wel echt op een ideale dag te lijken. Jemig wat een namen.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
De zaterdag met The xx, David Byrne, TLDP, Johnny Marr, Sierra Ferrell en Westside Cowboy zou voor mij wel echt op een ideale dag te lijken. Jemig wat een namen.

Grappig hoe de meningen kunnen verschillen: ik kijk hier naar een denk zaterdag staat niet echt veel leuks

Ik ben echt heel erg bang voor superveel overlappingen die zaterdag. Fingers crossed dat David Byrne, Johnny Marr en Sierra Ferral niet ergens overlappen.

• Sad
Waarderingen: StevieU2
Hopelijk deze week nieuwe namen!

Zou Lykke Li een optie zijn, of is die te groot? Ik zie een mooi gaatje in haar planning tussen Denemarken en Londen.

• Leuk
Waarderingen: Chicken

Users who are viewing this thread