Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Kunnen we er dus van uit gaan dat er nog een worp bij komt ergens in het voorjaar? Ik weet even niet meer hoe dit voorgaande jaren ging
We krijgen waarschijnlijk begin April de namen voor de REX, dan eind April de Bizarre, begin Mei nieuwe namen voor de Hotot/teddy/fuzzy (en het blokkenschema) en dan daarna nog de Bossa Nova/Idyllisch veldje/The Croque Madame/Nest x Radiate V/Holding/Bermuda.

Heel blij met Peaches. The Last Dinner Party & Johnny Marr ook leuk, maar ik had wel nog iets meer "naam" verwacht. Ik weiger dus te geloven dat er niks noemenswaardig meer bijkomt. Ik verwacht bv. toch wel nog wat Belgen (The Haunted Youth, Kaat Van Stralen?).

Maar al bij al vind ik dit wel terug een goed, breed en interessant programma, dus veel zin in!

• Leuk
Waarderingen: DDave
Avalon is meer voor de nacht hoor, maar ik heb nog geen slechte set van haar gezien. Spotify is niet een goede graadmeter, deze set wel:

Op breakfastclub paar jaar geleden van 8am tot 12am was echt legendarisch te noemen. En iedereen die daar bij was, kan dit beamen.
Ik hoop naast haar eigen set/optreden ook nog op een moment in de Bizarre

Avalon is meer voor de nacht hoor, maar ik heb nog geen slechte set van haar gezien. Spotify is niet een goede graadmeter, deze set wel:

Op breakfastclub paar jaar geleden van 8am tot 12am was echt legendarisch te noemen. En iedereen die daar bij was, kan dit beamen.
Ah hij was al gedeeld haha.

Hmm. Toch wel beetje teleurgesteld met deze nieuwe worp namen. Hoewel ik de hele line-up bij elkaar niet slecht is, valt het toch een beetje tegen voor een festival met ongeveer 55.000 bezoekers. Heb in ieder geval niet het idee dat de kwaliteit van de line-up de afgelopen jaren beter is geworden.

Grootste nieuwe naam op papier is TLDP, maar die doen al een paar jaar een verplicht rondje langs de grote Nederlandse festivals. Niet echt een verassende naam dus. Jonny Marr wel echt vet. Jim Legxacy kan het ook goed doen op dit festival. De rest ken ik eerlijk gezegd nog niet heel goed.

Ik weet dat we DTRH niet met Werchter moeten vergelijken. Het is eigenlijk altijd bizar wat die kunnen neerzetten, maar goed, het is wel hetzelfde weekend en om de hoek. Je zou toch verwachten dat daar meer grotere namen door van kunnen komen.

Zoals hier ook al is aangegeven mist de line-up namelijk net de wat grotere gitaar en elektronische namen die daar wel staan. Hoor van mensen dat een Kasabian of pixies niet zou passen op DTRH, maar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zijn gewoon bekende namen die ook weer kaartjes verkopen. En toch interessant dat Werchter dan vandaag Charlotte de Witte aankondigd als grote elektronische naam. Ook Paul Kalkbrenner staat daar hetzelfde weekend. Moet toch ergens mogelijk zijn om zulke artiesten te boeken.

Maar goed laat me ook graag verassen door nieuwe artiesten! Mooi weekend gaat het sowieso worden.

Ik vind het al met al een mooie toevoeging aan een al schitterende line up. Heb ontzettend veel must see's en andere artiesten waar ik oprecht enthousiast van wordt. Het gehalte "heb ik vorig jaar nog gezien op BKS of LL" is ook erg laag dit jaar waar ik erg tevreden over ben.

Naast de al eerder genoemde Johnny Marr ook enthousiast over Deki Alem uit deze drop, onverwacht kende ik al meerder nummers van deze gasten. Dacht altijd dat het een DJ was, maar blijkbaar een live rapact met UK garage en drum n' bass met een drummer op t podium. Beetje een kruising tussen Bob Vylan en Prodigy?

Het klopt dat er nog een hoop elektronische namen missen. Dit was afgelopen jaren ook het geval. Vorig jaar bestond de derde drop (begin Mei)namen voor de hotot/teddy/fuzzy onderandere ui: Floating pionts, Suze Ijó, Tsepo en Young Marco.
In die zelfde drop zat er voor de gitaar liefhebber ondermeer Model/Actriz, J.Bernardt en Royal Otis. Voor het hardere gitaarwerk (meer punk) krijgen we de lineup van de holding nog.

Conclusie, er komt waarschijnlijk nog genoeg moois aan.

Ben zelf erg tevreden met Johnny Marr, Two Shell en Midnight Generation. Claw Boys Claw met Rosie vind ik echt een gaaf nummer, nog een laatste kans om ze te zien voordat ze afscheid nemen. Deki Alem en Jacob Alon zijn ook mooie acts, ik kende er vrij weinig van maar raak hier wel enthousiast van!

En toch interessant dat Werchter dan vandaag Charlotte de Witte aankondigd als grote elektronische naam. Ook Paul Kalkbrenner staat daar hetzelfde weekend.
Is Charlotte de Witte aangekondigd voor RW?

Ik denk dat het ergens ook wel een bewuste keuze is om dergelijke elektronische acts niet een plek te geven op DTRH. Een groot commentaar dat de afgelopen jaren steeds meer terugkomt in zowel het DTRH topic als het LL topic is het feit dat iedereen alleen maar komt voor het nachtprogramma en DJs. Er moet altijd plek zijn voor wat meer alternatieve namen in dit straatje (Soulwax en Weval komen direct naar voren), maar van die mega elektronische namen boeken, is gewoon niet nodig op DTRH. Het nachtprogramma staat al vol met DJs, opzich hoef ik dan niet zo nodig ook nog een DJ als headliner te hebben. Uiteraard komt een deel van het elektronische programma ook nog (Rex namen), maar die zijn vaak een stuk kleiner. Een deel van het nachtprogramma zal ook nog komen.

Is Charlotte de Witte aangekondigd voor RW?

Ik denk dat het ergens ook wel een bewuste keuze is om dergelijke elektronische acts niet een plek te geven op DTRH. Een groot commentaar dat de afgelopen jaren steeds meer terugkomt in zowel het DTRH topic als het LL topic is het feit dat iedereen alleen maar komt voor het nachtprogramma en DJs. Er moet altijd plek zijn voor wat meer alternatieve namen in dit straatje (Soulwax en Weval komen direct naar voren), maar van die mega elektronische namen boeken, is gewoon niet nodig op DTRH. Het nachtprogramma staat al vol met DJs, opzich hoef ik dan niet zo nodig ook nog een DJ als headliner te hebben.
Helemaal mee eens. Laat ze de DJs maar in de nacht zetten en niet als headliner. Fred Again had destijds wel het momentum dus dat was wel begrijpelijk.

• Leuk
Waarderingen: yannickd en jaigalaar
Erg blij met Johnny Marr.

Jacob Alon vorig jaar heel bijzonder op BKS.

Peaches verrassend en Claw Boys Claw altijd goed.

The Last Dinner Party wat snel terug.

Best okay worp eigenlijk.

Helemaal mee eens. Laat ze de DJs maar in de nacht zetten en niet als headliner. Fred Again had destijds wel het momentum dus dat was wel begrijpelijk.
Ja Fred Again was wel een buitencategorie, een van de snelstgroeiende artiesten van dat moment en deed ook wel meer dan alleen hitjes knallen. Tegenwoordig ook nog best een significant live gedeelte bij zn shows.

Hmm. Toch wel beetje teleurgesteld met deze nieuwe worp namen. Hoewel ik de hele line-up bij elkaar niet slecht is, valt het toch een beetje tegen voor een festival met ongeveer 55.000 bezoekers. Heb in ieder geval niet het idee dat de kwaliteit van de line-up de afgelopen jaren beter is geworden.

Grootste nieuwe naam op papier is TLDP, maar die doen al een paar jaar een verplicht rondje langs de grote Nederlandse festivals. Niet echt een verassende naam dus. Jonny Marr wel echt vet. Jim Legxacy kan het ook goed doen op dit festival. De rest ken ik eerlijk gezegd nog niet heel goed.

Ik weet dat we DTRH niet met Werchter moeten vergelijken. Het is eigenlijk altijd bizar wat die kunnen neerzetten, maar goed, het is wel hetzelfde weekend en om de hoek. Je zou toch verwachten dat daar meer grotere namen door van kunnen komen.

Zoals hier ook al is aangegeven mist de line-up namelijk net de wat grotere gitaar en elektronische namen die daar wel staan. Hoor van mensen dat een Kasabian of pixies niet zou passen op DTRH, maar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zijn gewoon bekende namen die ook weer kaartjes verkopen. En toch interessant dat Werchter dan vandaag Charlotte de Witte aankondigd als grote elektronische naam. Ook Paul Kalkbrenner staat daar hetzelfde weekend. Moet toch ergens mogelijk zijn om zulke artiesten te boeken.

Maar goed laat me ook graag verassen door nieuwe artiesten! Mooi weekend gaat het sowieso worden.
Ik zie persoonlijk liever kleine kwalitatieve namen zoals Jacob Alon dan grote namen als Kalkbrenner. Grotere naam betekent niet per definitie beter.

Kasabian past voor mij niet echt omdat die de hoogtijdagen al een flinke tijd achter zich hebben liggen. Dat voegt muzikaal weinig toe en is te weinig relevant voor een festival als DTRH.

Ik zie persoonlijk liever kleine kwalitatieve namen zoals Jacob Alon dan grote namen als Kalkbrenner. Grotere naam betekent niet per definitie beter.

Kasabian past voor mij niet echt omdat die de hoogtijdagen al een flinke tijd achter zich hebben liggen. Dat voegt muzikaal weinig toe en is te weinig relevant voor een festival als DTRH.
Groter is zeker niet per sé beter, sterker nog, ik hou er ontzettend van om nieuwe namen te ondekken maar festivals worden worden wel steeds duurder. Denk dat steeds meer mensen wel wat langer nadenken voor ze een kaartje kopen en dan hooguit 1 festival kiezen in een jaar. Ik vraag me dan ook af of ze met deze line-up dit jaar het festival gaan uitverkopen (Kan het ook grandioos mis hebben).

Met alle respect, ik ben bijvoorbeeld erg fan van de headliners, maar ook die zijn voor de gemiddelde festivalganger zeer alternatief waardoor veel mensen niet zomaar over de streep worden getrokken. Met de huidige prijzen verwachten mensen wel ook echt wat terug en daar horen ook gewoon gerenomeerde grotere namen bij.

Het totaalbeeld blijft mooi, door die mooie eerste drop. Maar als losse drop toch wel wat mager, niet?

Charlotte de Witte en Paul Kalkbrenner zijn toch niet waar een festival als DTRH voor staat? Die kan je lekker vinden op een Awakenings of Free Your Mind

Groter is zeker niet per sé beter, sterker nog, ik hou er ontzettend van om nieuwe namen te ondekken maar festivals worden worden wel steeds duurder. Denk dat steeds meer mensen wel wat langer nadenken voor ze een kaartje kopen en dan hooguit 1 festival kiezen in een jaar. Ik vraag me dan ook af of ze met deze line-up dit jaar het festival gaan uitverkopen (Kan het ook grandioos mis hebben).

Met alle respect, ik ben bijvoorbeeld erg fan van de headliners, maar ook die zijn voor de gemiddelde festivalganger zeer alternatief waardoor veel mensen niet zomaar over de streep worden getrokken. Met de huidige prijzen verwachten mensen wel ook echt wat terug en daar horen ook gewoon gerenomeerde grotere namen bij.
Denk juist dat je met die alternatieve acts een niche aanspreekt die hier juist wel geld voor willen uitgeven. Volgens mij zijn de headliners ook echt niet zo veel alternatiever dit jaar dan voorgaande jaren.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
TLDP en IJsland zijn er zo gek lang geleden nog niet geweest. Vind het zelf niet zo'n beste drop.
Gewoon weer van die uitgekouwde namen. Dé reden dat festivals het moeilijk hebben; de helft van de line up bestaat uit acts die de afgelopen 4 jaar werkelijk overal op elke straathoek hier te zien zijn geweest(en dat zeg ik als fan van TLDP). En tuurlijk moeten festivalorganisaties het er maar mee doen, maar jammer is het wel.

Users who are viewing this thread