Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Maar Oya staat er wel tussen. Kan me niet voorstellen dat hij Flow en Way Out West niet doet, of wel? Meestal delen die 3 toch zo goed als de hele lineup.
Zal wel Flow worden als opmars naar Litouwen. Iets van 14e Way Out West en 16e Flow. Denk verder ook wel dat we 'm niet op een Nederlands festival hoeven te verwachten, hooguit nog los.

Nee, dat zou theoretisch alleen nog op zaterdag tussen Open'er en RW kunnen.
Ze speelden tijdens hun vorige Noord Amerika tour ook meermaals 3 avonden achter elkaar, dus ik geef de hoop niet op. (al blijft het naar verwachting bij hoop)

Kans is nihil maar het zou toch wel een vette band zijn om te zien. Het is de vraag of DTRH vasthoudt aan de trend van de laatste jaren waarbij er op zaterdag een elektronische act wordt geboekt. In dat geval zou the Cure aan DTRH voorbijgaan als dat de enige dag is waarop ze kunnen.

Ik zou het ook heel vet vinden en het zou denk ik ook wel goed werken op DTRH (al is niet iedereen het daarmee eens).

Maar ik acht de kans wel redelijk klein. Ze hebben niet vaak zo'n 'oudere' headliner staan.

• Leuk
Waarderingen: olifantengras
Maar ik acht de kans wel redelijk klein. Ze hebben niet vaak zo'n 'oudere' headliner staan.
Zo heel oud niet. Maar past natuurlijk wel redelijk in rijtje Cave & the National.

Maar gaat niet gebeuren. Spelen die gasten uberhaupt twee dagen achter elkaar?

Lijkt me toch dat The Cure 'gewoon' naar Pinkpop gaat. Twee oude headliners (Nick Cave EN The Cure) voor DTRH gaat sowieso niet gebeuren

(en stiekem is Karl Hyde ook al 68 inmiddels)
Dan is Smith een jong veulen met zijn 66 jaartjes.

Daddy G van Massive Attack ook gewoon 65, trouwens. Twee generatiegenoten van Smith die DTRH op dezelfde lineup headlineden.

Zo heel oud niet. Maar past natuurlijk wel redelijk in rijtje Cave & the National.

Maar gaat niet gebeuren. Spelen die gasten uberhaupt twee dagen achter elkaar?
Ik las net in een ander forum dat ze ook wel eens drie keer achter elkaar spelen.

Maar ik verwacht het niet.

Hoe tof ook.

Lijkt me toch dat The Cure 'gewoon' naar Pinkpop gaat. Twee oude headliners (Nick Cave EN The Cure) voor DTRH gaat sowieso niet gebeuren
Underworld en Massive Attack stonden er dit jaar beiden.

Denk dat je het eerder in genre moet zoeken voor je punt.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Kans is nihil maar het zou toch wel een vette band zijn om te zien. Het is de vraag of DTRH vasthoudt aan de trend van de laatste jaren waarbij er op zaterdag een elektronische act wordt geboekt. In dat geval zou the Cure aan DTRH voorbijgaan als dat de enige dag is waarop ze kunnen.
Er was toch alleen afgelopen jaar een elektronische act op de zaterdag. Wat ik me kan herinneren was het sinds corona:
2023. vrijdag fred, zaterdag Stromea/burnaboy en zondag Paolo
2024. Vrijdag LCD, zaterdag Kiwanuka/Jungle en zondag the Nationol
2025. Vrijdag Massive Attack, zaterdag Underworld en zondag Sam Fender/ Nothing but thieves

Als ik dit zo zie hebben ze alleen op de zondag ieder jaar een vergelijkbare headliner staan.

• Leuk
Waarderingen: LuukvdDobbel
Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk dat één van de headliners ieder jaar wel een elektronische act bevat.
Ah zo. Dan heb je helemaal gelijk. Ik zou er zelfs niet van staan te kijken als ze komende jaren ineens 2 elektronische headliners hebben. Ik heb het gevoel dat ze daar afgelopen twee jaar al heel rustig naar toe aan het bewegen zijn door steeds 1 echte elektronische act (underworld) en 1 act die naar het electronische neigt (Massive Attack).

Ik heb het gevoel, dat er vaak niet heel veel te kiezen is wat betreft headliners. Natuurlijk heeft de organisatie wel een idee waar ze naar toe willen, maar je bent als festival zo afhankelijk van wie er wanneer in de buurt is (en wie betaalbaar is).

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Zie dat Triggerfinger weer aan het touren gaat (vandaag o.a. aangekondigd voor Paaspop) Lijkt me een behoorlijk grote kans dat we hen ook gaan zien op DTRH. Van de rest van het lijstje daar mag ook Taxitaxi wel naar Beuningen komen, net als Zwangere Guy en gewoon om te zien of het werkt K3.

Ik vind Triggerfinger niet heel erg bij Pinkpop passen tbh. Voor mijn gevoel altijd een hoog Pinkpop/Bevrijdingspop/Lokaal festival gehalte.

Users who are viewing this thread