Down the Rabbit Hole 2025

Caramel

Nieuw lid
10 jul 2024
2
0
Ik hoor wat jullie zeggen. En misschien dan toch niet The National ruilen met een andere band op een ander tijdslot. Dan een vraag: "Welke artiest zou jij boeken als laatste headliner op de zondag?" Ik vraag me vooral gewoon af welke artiest het veld helemaal vol zou krijgen én houden
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
186
270
Overigens denk ik dus echt dat die pre-sale bijna essentieel is om ervoor te zorgen dat er mensen blijven die echt voor de muziek komen. Nu heb je ze nog, en ik denk dat die er als eerst "uitvallen" als de verkoop een free-for-all wordt. Studentenverenigingen en grote vriendengroepen hebben nu eenmaal een hogere kans op kaartjes als ze met zijn allen klaarzitten.
Op de coronajaren na is er toch nooit een pre-sale geweest voor mensen die het jaar ervoor kaartjes gekocht hebben?
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Ik hoor wat jullie zeggen. En misschien dan toch niet The National ruilen met een andere band op een ander tijdslot. Dan een vraag: "Welke artiest zou jij boeken als laatste headliner op de zondag?" Ik vraag me vooral gewoon af welke artiest het veld helemaal vol zou krijgen én houden
Van de vorige jaren zullen een Disclosure, Fred again of Jungle vast ook op zondag een voller veld trekken. Maar geef mij dan alsnog maar Paolo, War on Drugs of National met wat minder mensen haha, sowieso wel relaxed.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivus

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
57
106
Ik hoor wat jullie zeggen. En misschien dan toch niet The National ruilen met een andere band op een ander tijdslot. Dan een vraag: "Welke artiest zou jij boeken als laatste headliner op de zondag?" Ik vraag me vooral gewoon af welke artiest het veld helemaal vol zou krijgen én houden
Ik denk dat Fred again ook op zondag het veld had laten uitpuilen, maar ik vraag me af of je dat moet willen want dan is de rest van het terrein leeg.

Het is wat mij betreft ook niet zo’n probleem om die laatste headliner voor een wat rustiger veld te laten spelen. Bij Paolo en TWOD vond ik dat ook wel lekker. Bij The National voelde het gewoon een beetje vreemd doordat dat in principe zo’n grote act is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
Ik hoor wat jullie zeggen. En misschien dan toch niet The National ruilen met een andere band op een ander tijdslot. Dan een vraag: "Welke artiest zou jij boeken als laatste headliner op de zondag?" Ik vraag me vooral gewoon af welke artiest het veld helemaal vol zou krijgen én houden
Als ik me even beperk op wat realistisch is voor DTRH en wat getourd heeft of nog gaat touren in en rond NL deze zomer; Justice, Sam Smith, Snow Patrol, Fred Again..(maar vorig jaar), QOTSA en ja denk dat Jungle op zondag ook wel gewerkt had.
 

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
49
161
Kan me helemaal in jullie hype voor Charlie XCX vinden! Klinkt perfect voor DtRH. Verder zou ik in de categorie indie headliner blij worden van Alt-J en Artic Monkeys (vind het nieuwe werk van Artic Monkeys heel tof, maar de praters zullen wrs hun mond houden bij de AM hitjes). Foals als sub headliner erbij zou met indie-rock denk ik ook goed passen

Lager op het affiche zou Clara Luciana, Metronomy, Slowthai en Beirut leuk zijn. Van de artiesten van Nederlands/Vlaamse bodem mogen van mij Typhoon, Compact Disk Dummies (!), Prins S en de Geit, Elmer (!), Yin Yin, het Gezelschap en Wies langskomen

Daarnaast hoop ik op Chase and Status als grote EDM headliner ! Nia Archives heeft bewezen dat DnB zeker op dit festival kan, en Chase & Status heeft de beste boiler room van afgelopen jaar imo. In categorie Overmono en Weval zie ik graag Flume, Floating Points, Maribou State of Nicolaas Jaar terug komen, en qua techno Ki/Ki of DJ Gigola

En tot slot, Spinvis als special guest zou het festival voor mij perfect maken, ik ben benieuwd naar hoe hoe hij invulling zou geven aan het randprogramma
 
Laatst bewerkt:

mgbss

Support act
15 feb 2019
999
1.164
3000 extra zou het nog wel aan moeten kunnen he?
Ik vind dat 3000 extra wel vraagt om een extra podium ter grootte van de X-Ray van Lowlands. Voor die negen ton aan extra inkomsten op ticketverkoop moet je zo'n podium toch leuk kunnen invullen.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
966
668
Ik vind dat 3000 extra wel vraagt om een extra podium ter grootte van de X-Ray van Lowlands. Voor die negen ton aan extra inkomsten op ticketverkoop moet je zo'n podium toch leuk kunnen invullen.
De X-Ray heeft toch een capaciteit van nog geen 500? Doe maar een extra Fuzzy Lop als er 5000 mensen meer zijn ten opzichte van 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
49
161
3000 extra zou het nog wel aan moeten kunnen he?
Klinkt alsof dat wel kan! Ik vermoed dat ze iets willen doen met de nieuwe ruimte bij de Rex. Enige nadeel is wel dat de bas van de rex tot ver over het terrein doordringt.

Maar extra stage zou tof zijn, helemaal als het een punk/rock stage wordt, bijv. een grote versie van de Casbah van BSK. Misschien dat daar met de samenwerking met Left of the Dial potentie zit?
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
999
1.164
Technisch gezien kan er zelfs 5.500 man op, als iedereen zijn buik intrekt.

Maar idealiter doen we een schel af van die 45.000, zodat het festival weer wat leuker wordt.
Ja, maar dan krijgen de aandeelhouders van Live Nation minder dividend uitgekeerd 😭😭😭.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
Technisch gezien kan er zelfs 5.500 man op, als iedereen zijn buik intrekt.

Maar idealiter doen we een schel af van die 45.000, zodat het festival weer wat leuker wordt.
Tegen beter weten in, hoop ik dat ze een zwaar tegenvallende verkoop hebben. Meer mensen op dat terrein, hoe verzin je het.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
Het wordt in ieder geval even opnieuw oriënteren voor volgend jaar, want ik ben wel effe klaar met Lowlands en DTRH.
Benieuwd hoe Misty fields gaat bevallen dit jaar, hoe de line up van BKS volgend jaar uit gaat zien en misschien wordt Pukkelpop een optie(sowieso eigenlijk bizar dat ik daar nog nooit ben geweest, gezien het binnen 3 kwartier rijden valt).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Het wordt in ieder geval even opnieuw oriënteren voor volgend jaar, want ik ben wel effe klaar met Lowlands en DTRH.
Benieuwd hoe Misty fields gaat bevallen dit jaar, hoe de line up van BKS volgend jaar uit gaat zien en misschien wordt Pukkelpop een optie(sowieso eigenlijk bizar dat ik daar nog nooit ben geweest, gezien het binnen 3 kwartier rijden valt).
Pukkelpop zeker eens uitproberen dan. Echt een fijn festival die alweer even met erg sterke lineups komt. Ook druk, maar beter te overzien dan een DTRH of RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Gebruikers die dit onderwerp bekijken