Down the Rabbit Hole 2025

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.103
716
Pukkelpop zeker eens uitproberen dan. Echt een fijn festival die alweer even met erg sterke lineups komt. Ook druk, maar beter te overzien dan een DTRH of RW.
Offtopic, maar toch even een snelle vraag: ik heb altijd het idee gehad dat de gemiddelde leeftijd op PKP enorm laag ligt, maar misschien is dat een misvatting?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.468
1.968
Pukkelpop zeker eens uitproberen dan. Echt een fijn festival die alweer even met erg sterke lineups komt. Ook druk, maar beter te overzien dan een DTRH of RW.
Frappant dat verschil in beleving: ik vind DTRH juist veel beter te overzien dan Pukkelpop. Ook al is DTRH veel drukker geworden.

Overigens vond ik Pukkelpop een heel fijn festival hoor. Maar het terrein van DTRH is zoveel sfeervoller en gevarieerder in mijn ogen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.468
1.968
Offtopic, maar toch even een snelle vraag: ik heb altijd het idee gehad dat de gemiddelde leeftijd op PKP enorm laag ligt, maar misschien is dat een misvatting?
Op sommige plekken op het terrein vind je meer jeugd, maar met mijn leeftijd voelde ik me op Pukkelpop niet oud. Veel soortgenoten qua leeftijd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.539
9.353
Offtopic, maar toch even een snelle vraag: ik heb altijd het idee gehad dat de gemiddelde leeftijd op PKP enorm laag ligt, maar misschien is dat een misvatting?
In het algemeen wel een stuk jonger dan RW, maar minder jong dan je zou denken afgaande op de social content die ze zelf soms delen. Er lopen echt genoeg veertigers en vijftigers rond. Mijn moeder was er vlak voor de pandemie nog eens een dagje bij in ons groepje en ook zij voelde zich niet heel gek. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.539
9.353
Frappant dat verschil in beleving: ik vind DTRH juist veel beter te overzien dan Pukkelpop. Ook al is DTRH veel drukker geworden.

Overigens vond ik Pukkelpop een heel fijn festival hoor. Maar het terrein van DTRH is zoveel sfeervoller en gevarieerder in mijn ogen.
Oh, maar ook Pukkelpop kan, zeker in de avonden, ook wel druk aanvoelen hoor. Maar vind DTRH (dit jaar) een stuk meer m'n aandacht opeisen. Misschien omdat alles op dat terrein net iets schreeuweriger is. DTRH heeft vooral dat groot meer als eyecatcher en de rand van dat water is de enige echt rustige plek, dat dan weer wel.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.003
2.829
Oh, maar ook Pukkelpop kan, zeker in de avonden, ook wel druk aanvoelen hoor. Maar vind DTRH (dit jaar) een stuk meer m'n aandacht opeisen. Misschien omdat alles op dat terrein net iets schreeuweriger is. DTRH heeft vooral dat groot meer als eyecatcher en de rand van dat water is de enige echt rustige plek, dat dan weer wel.
Dat is het lastige ook. Een festival vinden dat in de sweetspot opereert van een interessante line up, fijne sfeer, een mooi terrein en dat niet te druk aanvoelt. Nu ik deze punten zo opsom, komt eigenlijk geen festival in de buurt van BKS.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.539
9.353
Dat is het lastige ook. Een festival vinden dat in de sweetspot opereert van een interessante line up, fijne sfeer, een mooi terrein en dat niet te druk aanvoelt. Nu ik deze punten zo opsom, komt eigenlijk geen festival in de buurt van BKS.
Ja, helemaal eens. BKS heeft het mooi voor elkaar. Het verschil in gevoel na BKS vorig jaar en DTRH nu is enorm. Maar ja, ik ben echt wel een lineup guy he. Ga nooit naar festivals op basis van het festival zelf... En BKS viel me erg tegen terwijl DTRH wel mooi die LCD/National combo had.

Nu maar hopen dat het niet richting DTRH evolueert (qua sfeer en drukte).
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.003
2.829
Ja, helemaal eens. BKS heeft het mooi voor elkaar. Het verschil in gevoel na BKS vorig jaar en DTRH nu is enorm. Maar ja, ik ben echt wel een lineup guy he. Ga nooit naar festivals op basis van het festival zelf... En BKS viel me erg tegen terwijl DTRH wel mooi die LCD/National combo had.

Nu maar hopen dat het niet richting DTRH evolueert (qua sfeer en drukte).
Ja daarom snap ik je keuze voor Werchter ook helemaal, maar de laatste keer dat ik daar was voelde dat ook zo gigantisch massaal(en volgens mij zaten ze toen nog op 80k) en het principe van enkele acts van tevoren een voorvaak in moeten om iets te kunnen zien, staat me ook zo tegen. En ook bv qua eten zijn we op onze NL festivals nogal verwend geraakt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.539
9.353
Ja daarom snap ik je keuze voor Werchter ook helemaal, maar de laatste keer dat ik daar was voelde dat ook zo gigantisch massaal(en volgens mij zaten ze toen nog op 80k) en het principe van enkele acts van tevoren een voorvaak in moeten om iets te kunnen zien, staat me ook zo tegen. En ook bv qua eten zijn we op onze NL festivals nogal verwend geraakt.
Qua eten: 100% eens. Wat ze serveren op RW is grotendeels rotzooi. WTF zelfs. Lang leve okonomiyaki op DTRH.

Ook eens qua drukte, ook op RW lopen ze er de kantjes belachelijke hard van af. Enige wat 'helpt' is de rechtlijnigheid: op DTRH roept elk eetkraampje, elk tentje, elk boompje om aandacht. Alles is een activiteit, alles is luid, overal spontane setjes en lichtjes en leutigheid, waardoor ik na een uur of 2 al knotsgek was, afgelopen weekend. RW heeft een soort rechtlijnigheid die ergens rust brengt. En de sfeer tijdens de shows zelf is veel, veel beter. Want mensen komen alleen voor de muziek. En ja, dat muziekaanbod is, als het goed is, indrukwekkend.

Maar ook ik blijf luidop pleiten voor minder volk op dat RW terrein hoor. Of een veel groter terrein.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en Sjakie de Wit

LuukvdDobbel

Playlistbediener
24 jun 2024
13
11
Ik zou voor volgend jaar iets van Tame Impala - The 1975 - Fontaines D.C. of wellicht een Florence + the Machine ook wel dik vinden. Alleen dan mis je een beetje een dansbare/"elektronische" act die ze wel de afgelopen jaren hebben gehad met een Disclosure/Fred Again/LCD van dit jaar.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
640
332
Ik zou voor volgend jaar iets van Tame Impala - The 1975 - Fontaines D.C. of wellicht een Florence + the Machine ook wel dik vinden. Alleen dan mis je een beetje een dansbare/"elektronische" act die ze wel de afgelopen jaren hebben gehad met een Disclosure/Fred Again/LCD van dit jaar.
Vind tame impala wel dansbaar en elektronisch genoeg. Vind the 1975 alleen geen band voor dtrh. Die mogen lekker naar Pinkpop.
 

Synt

Playlistbediener
1 feb 2023
43
51
Ik zou voor volgend jaar iets van Tame Impala - The 1975 - Fontaines D.C. of wellicht een Florence + the Machine ook wel dik vinden. Alleen dan mis je een beetje een dansbare/"elektronische" act die ze wel de afgelopen jaren hebben gehad met een Disclosure/Fred Again/LCD van dit jaar.
The 1975 hebben aangegeven op een flinke break te gaan na die tour van 2 jaar, verwacht niet dat die komend jaar op festivals staan
 

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
112
179
Van de meeste namen hier word ik nog niet per se heel warm. Een beetje kijkend naar het publiek van DTRH:
Froukje - Peggy Gou - Tom Odell - Altin Gün - James Blake

(Niet per se headliners, en ook niet per se dat ik daar specifiek een kaartje voor ga kopen, meer als speculatie)
 
  • Wow
Waarderingen: El Plopsma

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.003
2.829
Van de meeste namen hier word ik nog niet per se heel warm. Een beetje kijkend naar het publiek van DTRH:
Froukje - Peggy Gou - Tom Odell - Altin Gün - James Blake

(Niet per se headliners, en ook niet per se dat ik daar specifiek een kaartje voor ga kopen, meer als speculatie)
Dit is niet aanvallend bedoeld, maar wel het meest vreselijke rijtje dat ik tot nu toe langs heb zien komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss, gguuss en daily

Gebruikers die dit onderwerp bekijken