Down The Rabbit Hole 2023

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik krijg zelfs steeds meer het gevoel dat er contracten voor 2 jaar worden getekend voor sommige artiesten, jaar A op Lowlands en jaar B op DTRH, of andersom. Begint heel erg op te vallen afgelopen jaren, maar goed valt beide ondee MOJO dus niet zo gek.
Neen, maar momenteel is het geen weelde aan toerende artiesten. Veel dezelfden die terug op pad zijn. En je zit natuurlijk ook altijd met dezelfde agents te werken.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
305
234
Neen, maar momenteel is het geen weelde aan toerende artiesten. Veel dezelfden die terug op pad zijn. En je zit natuurlijk ook altijd met dezelfde agents te werken.
Hoe komt dat eigenlijk, na jaren zonder tours? De te hoge kosten?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Mwoa, ik weet niet of er weinig tourt. Bovenaan de affiche misschien wel, maar daaronder is er toch wel vrij veel wat op pad is? Misschien heb jij er meer zicht in hoor, @jimmywe, geen idee. Maar BKS, DTRH, Pinkpop en werchter hebben toch uiteindelijk wel een behoorlijke line-up.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Mwoa, ik weet niet of er weinig tourt. Bovenaan de affiche misschien wel, maar daaronder is er toch wel vrij veel wat op pad is? Misschien heb jij er meer zicht in hoor, @jimmywe, geen idee. Maar BKS, DTRH, Pinkpop en werchter hebben toch uiteindelijk wel een behoorlijke line-up.
Niet per se weinig toeren, maar wel veel dezelfde namen die opnieuw toeren. Het is momenteel nog ontzettende duur om te toeren, dat zal wel de grootste reden zijn.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.560
2.040
Kleine en middelgrote bands hebben/hadden het ontzettend lastig. Afgelopen jaar ging natuurlijk iedereen op pad en line ups van festivals waren vaak voor een groot deel uit 2020 overgenomen line ups.
Heel veel bands vielen hierdoor buiten de boot en qua losse shows was het aanbod voor concertgangers gewoon te groot om vaak echt een succesvolle tour te kunnen runnen.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
686
624
Ik hoop dat Iguana Death Cult ook weer wordt toegevoegd. Stonden in 2020 op het affiche, maar daarna niet meer. Met een nieuw album in aantocht lijkt het me een mooi moment om ze opnieuw te boeken!
 

ZiggyStardust93

Campingartiest
21 feb 2023
50
57
Ik ga mij er ook maar eens in mengen. Mogelijke kanshebbers/wensen zijn: Anna Calvi,
The Murder Capital (zag ik al hier voorbijkomen), dEUS, Wende, Yves Tumor, Shame, Spoon, HMLTD, Fontaines DC, Yard Act en Iggy Pop.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
503
327
Ik zou echt heel blij worden van Iggy Pop maar volgens mij heeft hij al redelijk veel data achter elkaar staan rond dtrh en vraag me af hoeveel shows hij nog achter elkaar kan spelen. Darkside lijkt me ook heel tof, zie dat eigenlijk wel gebeuren op dtrh zeker nu ze niet op bks staan. Nxworries lijkt me ook een kanshebber
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Ik hoop tegen beter weten vooral op Sigur Ros en FKA Twigs. De eerste schijnt dan vier dagen achter elkaar te moeten spelen als ik het goed heb begrepen, FKA Twigs heeft begin juni wel data staan en daarna pas in augustus weer. Ik acht de kans dan ook niet heel groot. Maar dat zijn wel de twee waar ik het meest op hoop. Kae Tempest die haar show van vorig jaar komt goedmaken.

Wu Tang Clan zou ik ook gaaf vinden. Lil Nas X. Hudson Mohawke. Sudan Archives (maar staan dacht ik al op BKS).

The Murder Capital en Anna Calvi lijken me gedoodverfde kandidaten. Staan beiden op RW en Murder Capital vorig jaar ook al Lowlands. Shame daardoor ook goede mogelijkheid.

Iggy Pop zou leuk zijn, maar niet meer de act die het festival extra kleur geeft. Heeft er al gestaan en is de laatste jaren zo vaak te zien geweest in Nederland.

Verder hoop ik op Shygirl, Milufer Yanya, Moonchild Sanelly, King Hannah, Yeah Yeah Yeahs, Albi X.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Liam Gallagher kun je ook wel met potlood opschrijven voor zaterdag of zondag
Gezien zijn Tour data zou dat zomaar kunnen. Maar als hij toch een van de circa twee resterende grotere namen is, dan zou ik dat ronduit teleurstellend vinden. Was echt heel gezapig vorig jaar op lowlands.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.010
Gezien zijn Tour data zou dat zomaar kunnen. Maar als hij toch een van de circa twee resterende grotere namen is, dan zou ik dat ronduit teleurstellend vinden. Was echt heel gezapig vorig jaar op lowlands
Mee eens...moet ik eerlijk bekennen als Liam fan. Maar het zit er dik in. Zaterdag rustdagje, zondag samen op het podium met Paolo Nutini. Net zoals op knebworth '22, maar dit keer mag Liam het voorprogramma spelen :ROFLMAO:
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Mee eens...moet ik eerlijk bekennen als Liam fan. Maar het zit er dik in. Zaterdag rustdagje, zondag samen op het podium met Paolo Nutini. Net zoals op knebworth '22, maar dit keer mag Liam het voorprogramma spelen :ROFLMAO:
Poeh ik word niet vrolijk van het vooruitzicht….. Ben wel echt liefhebber van Oasis en ik vond Noel Gallagher live nog wel oké. En om Liam zijn Twitter moet ik enorm lachen, maar dat optreden op lowlands was vlees noch vis. En dan Paolo Nutinni er nog achteraan. Hele inspiratieloze boekingen.

Hoop toch op spannendere namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.010
Poeh ik word niet vrolijk van het vooruitzicht….. Ben wel echt liefhebber van Oasis en ik vond Noel Gallagher live nog wel oké. En om Liam zijn Twitter moet ik enorm lachen, maar dat optreden op lowlands was vlees noch vis. En dan Paolo Nutinni er nog achteraan. Hele inspiratieloze boekingen.

Hoop toch op spannendere namen.
Amen.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Zie nu wel pas dat ze vorig jaar in de eerste worp 32 namen bekend hadden gemaakt, nu zijn het er pas 20.

Dan is de aanname dat we waarschijnlijk maar twee grotere namen hoeven te verwachten ook niet echt goed ingeschat.

Laten we positief blijven :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Prima voor Liam, past ook weer in de trend voor het kopieren van de LL22 line-up. Ben niet zo'n fan van Gallaghers maar ik denk dat als je met genoeg pils in je mik daar nog wel lekker mee kan zingen.

Waar ik wel écht op hoop, is Orbital. Geen Aphex Twins maar die nieuwe plaat is wel genoeg gelaagd om als afsluiter in de tent neer te zetten op de plek van Moderat oid.
 
Laatst bewerkt:

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het echt rete-irritant dat er nog steeds geen nieuwe namen zijn. Ik wil een beetje inluisteren, mij voorbereiden, voorpret krijgen. Met nog maar 20 namen vind ik het wel heel karig.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

Gebruikers die dit onderwerp bekijken